Update:
Afgelopen donderdag heb ik de auto opgehaald in Belgie.
Auto rijdt en laadt weer hetzelfde als voor het probleem.
Ik heb een rondleiding gekregen in de werkplaats.
Ziet er allemaal netjes, gestructureerd en professioneel uit.
Het is een komen en gaan van Model S-en daar.
Toen ik wegging was er al weer een andere Model S gebracht door een takelwagen.
En naast mijn Model S neergezet.
Wat hebben ze gedaan?
Ze hebben de batterij eerst helemaal uit elkaar gehaald.
Alles laten drogen, gecheckt en nagekeken.
Afdichtingen, aansluitingen, 400v zekering en umbrella ventielen schoongemaakt en vervangen.
En vervolgens alles weer in elkaar gezet en tussendoor doorlopend checks uitgevoerd.
En uiteindelijk de batterij weer dichtgemaakt en onder de auto gezet.
Als laatste hadden ze ook nog een keer OTA toegang tot de auto nodig.
Om checks uit te voeren en de software te herinstalleren of iets dergelijks.
Komt al met al dus nog aardig wat bij kijken volgens mij.
Hoeveel kost het?
De kosten waren EUR 7.000 ex BTW.
Ik rij de auto prive dus voor mij EUR 8.400,- incl BTW.
Al met al een hoop geld voor vocht in de batterij door een klein plaatje dat is gaan roesten.
Garantie?
Bij Sven krijg je 2 jaar of 40k km garantie op de batterij na revisie.
Hij heeft de batterij helemaal nagekeken en doorgemeten.
En de conditie van de batterij is nog goed.
We laden bijna alleen hier thuis tussen 20 en 80% op 3 x 10 amp.
En alleen tijdens vakanties superchargen en dan ook soms onder 20% en boven 80%.
Dit was ook een belangrijke reden dat mijn voorkeur uitging naar revisie.
In plaats van vervangen met een refurbished batterij.
Hoe nu verder?
Ik ga weer lekker verder rijden met onze "Family Car".
Maar vanaf nu wel elke 2 of 3 jaar een keer aandacht besteden aan:
Afdichtingen, aansluitingen en umbrella ventielen van de HV batterij.
PS: Hierbij nog een printscreen van de voltages in de modules:
(ik ga mijn obd module ook weer eens opzoeken en koppelen aan de scan my tesla app)
View attachment 1008494