Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Ok. Helder. Begrijp ik het goed dat er momenteel nog geen enkele wagen is met CCS2 support? En hoe zit het met de implementatie hiervan bij de laadproviders, ie Fastned & Ionity?
Je hebt de laadspecificatie voor CCS2: laadstromen boven de 200 ampere, tot 800 volt. De nieuwe 175kW laders bij Fastned en de 350kW laders ondersteunen dat, zij het dat er her en der bericht wordt dat bij Ionity de kabels nog niet geschikt zijn.
De high level communicatie is wat anders, iig Audi en Mercedes waren vorige maand aanwezig op het 15118 test symposium, implementatie hiervan laat nog even op zich wachten.
 
  • Informative
Reactions: widodh
Vanmorgen waren er 30 charging stations live, nu alweer 32.
En er zijn er nog 48 under construction.
Dat tikt toch al aardig aan.
Rekening houdend met de gemiddelde bouwtijd van een 50 dagen zouden er tegen de komst van de eerste model 3’s naar Europese klanten 80 Ionity stations live kunnen zijn. Toch niet onaardig vind ik.
Volg alles zelf via IonityTracker
Hoppa, we zijn bijna 2 weken verder, er is gemiddeld ongeveer 1 locatie per werkdag in gebruik genomen, zodus:
Sinds gisteren 40 locaties live.
50 locaties under construction.

Bedenking: tot nu toe zijn er al meerdere locaties van Ionity vlak in de buurt van een Tesla Supercharger. Mijns inziens zullen deze Ionity chargers alleen maar een toegevoegde waarde kunnen zijn voor de Tesla rijder indien het bij de nabije Tesla Supercharger zeer druk is.
En dan nog... want de Ionity locaties hebben inderdaad meestal slechts 4 stalls.
Het zou handig kunnen zijn om die locaties van Ionity (en de 175kW exemplaren van Fastned) eens samen met alle Tesla Superchargers op een kaart te kunnen zien. Dan kan er worden ingeschat welke de echte snellader (+100kW) locaties een echte meerwaarde kunnen zijn voor Tesla rijders.
Nog interessanter zou het worden wanneer de locaties van die niet-Tesla netwerken ook in de navigatie in de Tesla worden meegenomen zoals dat nu gebeurd voor de Supercharger. En de routeplanning dus hier ook naartoe navigeert, nee?

PS. uiteraard is het eerst nodig dat:
- voor model S & X de CCS adapter er komt en best met een laadvermogen van minstens laat ons zeggen 100kW ;), zal het?
- model 3 wordt uitgeleverd :D
 
Nog interessanter zou het worden wanneer de locaties van die niet-Tesla netwerken ook in de navigatie in de Tesla worden meegenomen zoals dat nu gebeurd voor de Supercharger. En de routeplanning dus hier ook naartoe navigeert, nee?
Leuk idee maar dan zou er betrouwbare informatie moeten zijn qua beschikbaarheid (en liefst ook bezetting) van de andere netwerken.
Geen idee of Ionity al zover is, en of ik mijn vakantietrip van de info van derde partijen zou willen laten afhangen, tot nu toe ben ik erg blij met slechts de info van de laders van Tesla zelf.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Leuk idee maar dan zou er betrouwbare informatie moeten zijn qua beschikbaarheid (en liefst ook bezetting) van de andere netwerken.
Geen idee of Ionity al zover is, en of ik mijn vakantietrip van de info van derde partijen zou willen laten afhangen, tot nu toe ben ik erg blij met slechts de info van de laders van Tesla zelf.

Uiteraard, beschikbare EN betrouwbare informatie had ik sowieso verondersteld...
Dat zal misschien al lastig genoeg blijken... :rolleyes:
 
Naast de SuC in Hohenwarsleben (ri. Berlijn)
 

Attachments

  • D81221B0-FD8E-45B6-9B7A-53832693983F.jpeg
    D81221B0-FD8E-45B6-9B7A-53832693983F.jpeg
    534.5 KB · Views: 63
  • 42B61914-D852-4A26-996F-403649DACF64.jpeg
    42B61914-D852-4A26-996F-403649DACF64.jpeg
    360.6 KB · Views: 41
Het is de kabelleverancier, en zo te zien is er maar 1. Alle kabels met vloeistof koeling hebben hetzelfde probleem zo te zien, en het is wereldwijd en voor alle snelladers boven de 150+ kW.

Edit: inderdaad alles van 150 kW en meer.
 
Last edited:
In ander nieuws: de locatie in Bierset nabij Luik is sinds vorige week actief met dus 4 laadpunten.

Ik kan de locatie begrijpen, maar als je de E40 wil volgen en je wil even een omleiding maken om hier te gaan bijladen, ben je een hele omweg kwijt om terug op de E40 te geraken.