Vanmorgen waren er 30 charging stations live, nu alweer 32.
En er zijn er nog 48 under construction.
Dat tikt toch al aardig aan.
Rekening houdend met de gemiddelde bouwtijd van een 50 dagen zouden er tegen de komst van de eerste model 3’s naar Europese klanten 80 Ionity stations live kunnen zijn. Toch niet onaardig vind ik.
Volg alles zelf via
IonityTracker
Hoppa, we zijn bijna 2 weken verder, er is gemiddeld ongeveer 1 locatie per werkdag in gebruik genomen, zodus:
Sinds gisteren 40 locaties live.
50 locaties under construction.
Bedenking: tot nu toe zijn er al meerdere locaties van Ionity vlak in de buurt van een Tesla Supercharger. Mijns inziens zullen deze Ionity chargers alleen maar een toegevoegde waarde kunnen zijn voor de Tesla rijder indien het bij de nabije Tesla Supercharger zeer druk is.
En dan nog... want de Ionity locaties hebben inderdaad meestal slechts 4 stalls.
Het zou handig kunnen zijn om die locaties van Ionity (en de 175kW exemplaren van Fastned) eens samen met alle Tesla Superchargers op een kaart te kunnen zien. Dan kan er worden ingeschat welke de e
chte snellader (+100kW) locaties een echte meerwaarde kunnen zijn voor Tesla rijders.
Nog interessanter zou het worden wanneer de locaties van die niet-Tesla netwerken ook in de navigatie in de Tesla worden meegenomen zoals dat nu gebeurd voor de Supercharger. En de routeplanning dus hier ook naartoe navigeert, nee?
PS. uiteraard is het eerst nodig dat:
- voor model S & X de CCS adapter er komt en best met een laadvermogen van minstens laat ons zeggen 100kW
, zal het?
- model 3 wordt uitgeleverd