Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Vreemde locatie als er al een Fastned is. Zijn toch concurrenten.
Dat is vermoedelijk een combinatie van factoren, waaronder de beschikbaarheid van een elektriciteitsaansluiting met hoog vermogen, en het feit dat het al een beproefde locatie is want FastNed draait er al en trekt EV-rijders aan. Vergelijk het met hoe tankstations bij mekaar klitten, fast food bij mekaar klit en je vaak ook meerdere koffieketens bij een Starbucks ziet verschijnen.

En zeg zelf, als je daar arriveert met een lege batterij en een NewMotion kaartje, ben je beter af bij Ionity dan bij FastNed. Zelfs als je al een abonnement bij FastNed hebt lopen.
 
Even wat feedback over de lader in Sevenum. Ik heb er nu 4 keer geladen en met uitzondering van 1 onderbreking, wat ook aan mijn dikke vingers in de app kan liggen, is het laden vlekkeloos gegaan.

Bij 3 laadbeurten was de startcapaciteit van de accu zo'n 10%. Na het starten van de laadbeurt liep het vermogen op naar +/-190kW. Dit loopt vanaf 35% langzaam omlaag.

Vanmorgen had ik nog zo'n 19% capaciteit in de accu. Het laadvermogen liep toen op naar 110kW, maar na een minuut liep deze terug naar +/-80kW. Het was redelijk koud, dus wellicht dat daarom het vermogen enigszins was beperkt.

Al met al redelijk tevreden. Vooral omdat het nog gratuit is. Nu alleen nog battery breathers laten vervangen vanwege het 'thunk' geluid :)
 
  • Informative
Reactions: widodh
Klunk- storing verholpen.
According to TeslaBjörn en zijn contact bij Ionity hebben zowel Tesla als Ionity software aanpassingen gedaan waardoor de klunk de laadsessie niet meer onderbreekt. Ga ik dat eerdaags eens uitproberen. Los van de gratis Ionity’s : welke betaalmethode is nu het voordeligst. Begreep dat Ionity scan met Paypal 8 euro is. Maingau inmiddels 31 ct/ kWh en Eins wellicht nog 5 euro is. Klopt dat nog? Heb alle drie.
 
Klunk- storing verholpen.
According to TeslaBjörn en zijn contact bij Ionity hebben zowel Tesla als Ionity software aanpassingen gedaan waardoor de klunk de laadsessie niet meer onderbreekt. Ga ik dat eerdaags eens uitproberen. Los van de gratis Ionity’s : welke betaalmethode is nu het voordeligst. Begreep dat Ionity scan met Paypal 8 euro is. Maingau inmiddels 31 ct/ kWh en Eins wellicht nog 5 euro is. Klopt dat nog? Heb alle drie.

Ik heb gisteren bij De Kroon langs de A27 geladen en dat ging zonder klunk en met prima snelheid. Ionity is idd 8 euro standaard, hoe je ook betaalt, dus ook met paypal. Eins 5 euro is sinds begin september afgelopen.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Bij De Knoest zag ik dat de QR stickers zijn aangebracht voor de app-aanmelding voor de betaling. Ik neem aan dat dat bij De Kroon ook zo is. Dan kunnen we ervan uitgaan dat het gratis feestje hier snel voorbij zal zijn.....
Bij de Kroon zaten die er al vanaf het begin op, maar vanmorgen werkte in ieder geval nog steeds de gratis optie; kabel in de auto steken en op start drukken, geen pasje of QR scanner of app nog nodig. Maar zal helaas binnenkort wel afgelopen zijn inderdaad... :rolleyes:
 
Vandaag maar eens gratis bij Tolnegen de batterij volgelurkt. Er was toevallig iemand van Ionity aan het laden. Hij heeft nog even gewacht of de laadsessie niet werd onderbroken. Geen probleem gehad, begon met 182 kW en in mum van tijd weer op pad.


Ionity bedankt!! :):)
 
Bij de Kroon bij Nieuwegein geprobeerd te laden met de CCS adapter. Dat lukt niet, krijg melding dat er te weinig vermogen beschikbaar is en dat het laden start zodra dit hersteld is. Dat gebeurd niet. Ook melding gehad dat de auto aan staat en daarom niet geladen wordt. Aanmelding met New Motion pas. Kan iemand me vertellen hoe dit aan de praat is te krijgen? Krijg langzaam aan het vermoeden dat de installatie van de CCS adapter inclusief hardware in de auto niet goed is gegaan.