Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
"De Kroon" aan de A27 is nu ook open, en ook gratis (voorlopig neem ik aan). Nog maar 2 palen geplaats, nog ruimte voor 4 extra.

Afgelopen week een paar keer geladen met max. 180 kW, tot 65% SoC bleef die boven de 100 kW, gaat lekker daar dus. :)

Vandaag uitgeprobeerd, maar het bleef bij 22 kW. Een van de twee palen was trouwens buiten gebruik.

Goed om te weten is dat je daar langs Fastned achter het restaurant moet rijden. Niet via het tankstation, dan kom je niet meer bij de laadpunten.
 
Sevenum is gisteren open gegaan. Totaal 4 stalls. Gisteren kon je er gratis laden of dit blijft is onbekend. Wat me wel opvalt bij Ionity is het verschil in kwaliteit. Laders in Duitsland zijn zeer stabiel net als in Belgie. Maar de ervaring in NL is dat ze veel fluctueren. Wisselende lage en hoge laadsnelheid, spontane laad onderbrekingen, laadstart problemen. Als de laders op gratis staan dan is het meestal helemaal feest. Als de ionity laders werken zoals bedoeld is het echt een goed SuC alternatief als je op doorreis bent. Helaas paar keer nu de ervaring dat het niet goed, snel en stabiel werkt waardoor ik ook op doorreis liever de zekerheid van een stabiele SuC heb dan de kans op ren goed werkende Ionity.
 
  • Helpful
Reactions: widodh and nico180
Werkt vooralsnog prima.

2DC88B38-5784-404F-A394-0E0E000B0A56.jpeg875F904B-1936-4CCF-9D10-24EC1BC6DD86.jpeg
 
  • Informative
  • Like
Reactions: MLKRMR and widodh