Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Is Tesla nog geloofwaardig

This site may earn commission on affiliate links.
Nietes, een 2013 S heeft CC zonder een incompetente bemoeial als TACC/EAP/FSD.
Touché! Ik mis 'm inderdaad soms nog wel eens die simpele CC. En de ietwat rauwe achterwielaandrijving met antislip die het kontje graag nog wel eens een half metertje opzij wilde laten zwiepen alvorens in te grijpen...
Misschien is dat wel een idee voor een mooie easter egg: het gedrag en dashboard van de eerste achterwiel aangedreven 2012 model S-en ergens onder een knop beschikbaar maken :D
 
Maar @Bas toch...:confused: Er staat “Rij nu Audi e-tron vanaf €280,- bijtelling p.m.” Niks over drollen ;)
5B635AC1-E0D3-4981-86C2-9E14231C200E.jpeg
 
Touché! Ik mis 'm inderdaad soms nog wel eens die simpele CC. En de ietwat rauwe achterwielaandrijving met antislip die het kontje graag nog wel eens een half metertje opzij wilde laten zwiepen alvorens in te grijpen...
Misschien is dat wel een idee voor een mooie easter egg: het gedrag en dashboard van de eerste achterwiel aangedreven 2012 model S-en ergens onder een knop beschikbaar maken :D

Ik heb ze naast elkaar gehad, de classic naast de nieuwe S en M3. Beiden waren zonder meer beter dan de classic.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Wij hebben nu - tijdelijk - drie Tesla’s voor de deur: onze model S p85 uit 2013 (mcu1, geen autopilot), onze X p100d uit 2017 (autopilot 2.0 FSD, mcu1) en onze model 3 performance uit 2019 (autopilot 2.5, FSD, mcu2).

Qua ontwikkeling heeft tesla zonder meer grote stappen gemaakt. Niet dat de S slecht is, integendeel, maar de X en de 3 zijn duidelijk beter.

Qua service is helaas sprake van een tegengestelde beweging. Die was geweldig in de eerste jaren en nu redelijk dramatisch. Zo was de aflevering van de 3 van een bedroevend niveau. Ook het niet kunnen communiceren van een service center is irritant.

Er zijn echter ook lichtpuntjes: de mobile rangers vind ik een uitkomst, ik ben zeer tevreden over hun dienstverlening.

0E7A08F3-CAC7-4616-B8E7-C7B960C7355D.jpeg
 
Ik heb ze naast elkaar gehad, de classic naast de nieuwe S en M3. Beiden waren zonder meer beter dan de classic.

Ik heb denk ik een paar duizend km gereden met loaners van het type classic en AP1.
Er is er geen die ik zou ruilen voor mijn S met EAP.
Niet qua rijden en ook niet een AP1 voor een EAP.

Ik heb wel eens gekscherend gevraagd of ze deze bewust meegeven zodat ik de kwalen aan mijn eigen auto sneller voor lief zou nemen.
 
Ik heb ook eens een classic en een AP1 meegekregen. Dat reed niet slecht, maar niet van het niveau en comfort als mijn Model X met AP2. Beide hadden een panoramisch dak, en je doet dat een keertje open en dan merk je waarom je het niet mist in de X.
 
Ik heb ook eens een classic en een AP1 meegekregen. Dat reed niet slecht, maar niet van het niveau en comfort als mijn Model X met AP2. Beide hadden een panoramisch dak, en je doet dat een keertje open en dan merk je waarom je het niet mist in de X.

Ik heb idd op bijv. een Grand Espace een keer zo'n dak gehad en dat kon je tot ca 50-60km open hebben omdat er automatisch een spoilertje omhoog kwam. Bij de Tesla's met zo'n dak wordt je knetter van de herrie omdat dit idd ontbreekt.
Was ook de reden om het niet te kopen omdat je altijd meer windgeruis hebt ook al is dak dicht.