Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kan niet in X komen in Italië! :(

This site may earn commission on affiliate links.
Hm.. na 5 jaar vrij probleemloos (behalve keer nieuwe MCU) Tesla rijden, nu echt een groot probleem..

Sta met m’n gezin bij ons huisje op de camping aan het Lago Maggiore..

En nu kan ik niet meer in de X komen..!

De sleutel/keyfob reageert totaal niet.

En blijkbaar alleen op deze plek.

En het stomme is dat hij via de app al een tijd niet meer open gaat. Althans op beeld in de app wel, maar niet daadwerkelijk..

Laatst heb ik dat aangegeven bij een service bezoek aan Tilburg en die gaven aan dat het bij een volgende update wel weer zou gaan werken.. nou niet dus. Maar nooit gedacht dat het zo een groot probleem zou worden.

Nu verder lezend op het amerikaans gedeelte van het forum: waarschijnlijk destijds bij het vervangen van de MCU vergeten de “security settings” om te zetten..

Vanochtend begon het, totaal geen reactie. Dus ik dacht eerst nog dat de auto zelf een probleem had, en terwijl ik in de wacht hing bij Tesla.. schoot plots de kofferbak open!!
Niemand aan de lijn, en niet meer drukkend op de fob!?

Dus ik sleutel in de linkerbekerhouder en ik kon gelukkig rijden!

Snel een nieuwe batterij gekocht voor in de sleutel, met sleutel al die tijd voorzichtig in die bekerhouder, deuren met iets ertussen, batterij er in gestopt en de hele dag was weer probleemloos. Overal, en meerdere keren. Ik was erg opgelucht.

Maar nu vanavond terug op z’n plek gezet, en ik natuurlijk stom er niet aan denkend dat het aan de locatie kan liggen. Want dacht dat het blijkbaar de batterij van de Fob was.

Maar wederom kan ik er nu niet in!
Maar nu schiet natuurlijk die koffer niet weer open, ondanks m’n schietgebedjes.

En ik heb dus vandaag, 2x 3 kwartier in de wacht gestaan, middels 013-799 95 25 en dan optie 1.
Geen resultaat!

Vanavond nog eens: krijg ik “wij zijn gesloten” te horen!!

Nu hoop ik toch dat dat nummer op zaterdag wel bereikbaar is!?

Zelf zojuist, midden in de nacht 2 flinke wifi antenne palen de zekering op off gezet, maar zonder resultaat.

Zouden palen op grotere afstand ook nog invloed hebben? Op meer dan 50 meter? Deze 2 stonden op zo’n 10 meter.

Gekke is dat de auto de eerste aankomst avond enkel andersom stond en toen was er geen probleem..

Kortom: alle tips zijn welkom, als ik nog iets kan proberen. Want Tesla laat me wat in de steek!

Of ander nummer dat ik kan bellen??

En dit is niet echt tof zo met gezin, al een andere camping moeten pakken, wegens te laat boeken.. en deze is behoorlijk ver van het dorp vandaan..

Mvg,

Jasper
 
Last edited:
Aanvulling: had ook tesla service in Tilburg gemaild, daar kwam uiteindelijk wel reactie.. maar toen op dat moment leek het juist opgelost met de batterij..

Dus die nu ook gemaild maar die zijn er ook niet op zaterdag denk ik?
 
Er is bij de Model X een specifieke plek waar je de key fob tegen de auto kunt houden, zodat deze het zonder batterijtje alsnog doet.
Dit is hier te lezen: https://dashboardsymbols.com/2017/06/tesla-model-s-and-model-x-dead-key-fob-help-part-i/
De plek is aan de onderzijde van de deur achter de bestuurder, waar die aan de voorste deur grenst. Hier zo, dus:
Model-X-open1.gif

Blijkbaar kan het helpen om het batterijtje een keer te verwijderen en terug te plaatsen.

Succes ermee!
 
@PaulusdB Je bent een held !!!

Hij ging daarmee inderdaad open!

(Duurde paar seconden op bepaalde plek.)

Dit in de regen meteen staan proberen.

Nu had ik vannacht bedacht: áls hij dan open gaat, dan laat ik hier de sleutel in de linker bekerhouder, en dan kan bij de regen de deur dicht, maar durf dit nu niet aan.

Zou dat kunnen denk je?

Wat tof, zo zie je maar waar forums al niet goed voor zijn. Had deze oplossing nog niet gevonden, dacht altijd bij de ruitenwisser, spiegels etc. gelezen te hebben.

Opgelucht!!
 
@PaulusdB Je bent een held !!!

Hij ging daarmee inderdaad open!

(Duurde paar seconden op bepaalde plek.)

Dit in de regen meteen staan proberen.

Nu had ik vannacht bedacht: áls hij dan open gaat, dan laat ik hier de sleutel in de linker bekerhouder, en dan kan bij de regen de deur dicht, maar durf dit nu niet aan.

Zou dat kunnen denk je?

Wat tof, zo zie je maar waar forums al niet goed voor zijn. Had deze oplossing nog niet gevonden, dacht altijd bij de ruitenwisser, spiegels etc. gelezen te hebben.

Opgelucht!!
Ik zou de sleutel er niet in laten liggen dan ben je helemaal hulpeloos. Keyfob zal wel kapot zijn maar nu je weet hoe dit werkt kun je jezelf altijd redden. Probeer de app weer aan de praat te krijgen zou ik zeggen!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: PaulusdB
@Ipe

Ja durf het ook niet aan..

Bij harde regen zal hij misschien toch wel dicht moeten.

Maar het ging uiteindelijk redelijk makkelijk, dus er maar even op vertrouwen dat dit blijft werken.

Top heren, bedankt!

(En voor de app moet Tesla blijkbaar de security opnieuw instellen, de rest van app werkt ook gewoon, er gaat alleen niets daadwerkelijk open.)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Zelfde gehad twee weken geleden in Frankrijk. Batterij er uit hielp de eerste keer, maar daarna niet meer. Uitweindelijk 2032 batterijtjes gekocht, als ik daar een nieuwe van erin deed dan kon ik de auto gebruiken met de keyfob. Na een dag of 3 doet die batterij het niet meer. De keyfob helaas veel nodig gehad omdat het 3g netwerk ik FR ruk is. Ik dacht dat de keyfob plek in de X hetzelfde was als de S, @PaulusdB thanks, daar werkt ie inderdaad wel.

Nu nieuwe batterij in X fob gedaan, gaat nu in NL weer helemaal goed.

Maar de service van Tesla contacten in geval van een echt probleem is gewoon serieus ruk geworden.
 
Zelfde gehad twee weken geleden in Frankrijk. Batterij er uit hielp de eerste keer, maar daarna niet meer. Uitweindelijk 2032 batterijtjes gekocht, als ik daar een nieuwe van erin deed dan kon ik de auto gebruiken met de keyfob. Na een dag of 3 doet die batterij het niet meer. De keyfob helaas veel nodig gehad omdat het 3g netwerk ik FR ruk is. Ik dacht dat de keyfob plek in de X hetzelfde was als de S, @PaulusdB thanks, daar werkt ie inderdaad wel.

Nu nieuwe batterij in X fob gedaan, gaat nu in NL weer helemaal goed.

Maar de service van Tesla contacten in geval van een echt probleem is gewoon serieus ruk geworden.
Waar komt het woord ruk vandaan?
 
Terug on topic: Ik ben geholpen voorlopig. En daar blij mee.

Nu heb ik vandaag ook niet meer geprobeerd te bellen naar het servicenummer, maar ik heb nu inderdaad wel vraagtekens bij hoe het moet als je eens langs de kant staat met een probleem..
 
Terug on topic: Ik ben geholpen voorlopig. En daar blij mee.

Nu heb ik vandaag ook niet meer geprobeerd te bellen naar het servicenummer, maar ik heb nu inderdaad wel vraagtekens bij hoe het moet als je eens langs de kant staat met een probleem..
Ik heb de ANWB ernaast gewoon door laten lopen. Had een keer een klein issue met een ruitenwisser en Tesla komt dan alleen afslepen want ze kunnen niet anders. Wegenwacht kwam binnen half uur en fixte het tijdelijk.Dacht nu met de ranger service ook alleen maar op afspraak en niet zoals de wegenwacht die komt als je ze nodig hebt, 24/7. En heb ook nog buitenland service.. kost niet zo heel veel.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Ik heb de ANWB ernaast gewoon door laten lopen. Had een keer een klein issue met een ruitenwisser en Tesla komt dan alleen afslepen want ze kunnen niet anders. Wegenwacht kwam binnen half uur en fixte het tijdelijk.Dacht nu met de ranger service ook alleen maar op afspraak en niet zoals de wegenwacht die komt als je ze nodig hebt, 24/7. En heb ook nog buitenland service.. kost niet zo heel veel.
Naast de Tesla service betrek ik pechhulp via de KNAC. In praktijk betekent dit in Nederland dat de ANWB Wegenwacht langs komt. In het buitenland komt via de KNAC en de ANWB steunpunten de zuster-organisatie langs. In hele ernstige pechsituaties (waarbij vervangend vervoer nodig is om naar Nederland te komen) komt de Wegenwacht zelfs daar zo heb ik begrepen.
 
Ik heb een keer met mijn Volvo gehad dat er een deurbel van de buren die op dezelfde frequentie werkte als de sleutel (433 MHz?) bleef hangen. Als dat gebeurde kon ik mijn auto niet draadloos openen. Daar zat dan gelukkig nog zo'n fysieke backup sleutel bij, dus het was irritant (zeker voordat ik de oorzaak wist) maar geen ramp.

Dus als het echt alleen op 1 locatie een probleem is: kan er een stoorzender in de buurt zijn?
 
  • Helpful
  • Disagree
Reactions: Arthur80 and Tozz
Nog even een update:

Het was toch niet enkel met een batterij opgelost, ook op andere plaatsen deed de sleutel het niet.

Vanochtend met Tesla gebeld; dit maal vrijwel direct iemand aan de lijn.
En top geholpen, kan niet anders zeggen.

Het was voor hun ook even zoeken, maar kan nu de app weer gebruiken!

Na de vakantie wel even de sleutel laten nazien, maar ben nu prima geholpen!
 
Op vakantie neem ik al 20 jaar consequent 2 autosleutels mee. En deze bewaar ik apart van elkaar.

Had voor die tijd 1x meegemaakt dat ik de trein naar huis heb kunnen pakken om de reservesleutel op te halen. Was vanuit Keulen, dus die afstand viel nog wel mee.

Zit nu in Zwitserland en heb ook 2 keyfobs bij me. Op vakantie raak je nu eenmaal sneller iets kwijt, of je duikt ermee in het zwembad, of je kans op beroving is ook wat groter.

Heb de 2e sleutel in die 20 jaar overigens nog nooit nodig gehad :). Ach ja, better safe than sorry.
 
Dankzij dit draadje zojuist weer de loaner kunnen openen. Sleutel deed niets meer, geen 2e sleutel ontvangen en de auto zit niet in de app. Nu toch maar weer terug in de wachtrij om te vragen of de auto toegevoegd kan worden aan onze app zodat we niet iedere keer 15 min bezig zijn om de auto te openen
 
  • Like
Reactions: Lexikon