Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Klimaatakkoord - fiscale bijtelling naar 8% in 2020

This site may earn commission on affiliate links.
Mochten jullie andere ideeën hebben om gegarandeerd in 2019 nog een Model 3 zakelijk te leasen, dan hoor ik dat uiteraard graag.

Ik kreeg vandaag (Prinsjesdag) een mail van Mister Green, met onder andere de volgende tekst:

"Nog 17 dagen kans op 4% bijtelling!
Om te profiteren van het gunstige bijtellingspercentage, moet je de auto in 2019 nog in je bezit hebben. Hiervoor heeft MisterGreen jouw aanvraag nodig vóór vrijdag 4 oktober. Na maandag 7 oktober kan Tesla namelijk niet garanderen dat zij de auto op tijd kan leveren."
 
Zijn een jaartje te vroeg. Volgende jaar geldt de 45K plafond pas.
Nee, ze maken een vergelijking tussen de 4 en 8 % terwijl je juist dan de auto’s ook tot 50k moet meenemen en helemaal die gewoon leverbaar zijn voor de jaarwisseling. Als je echt een goed journalistiek stuk zou willen schrijven adviseer je om nu nog een Tesla M3 voor 48k te kopen tegen 4% ipv een tot 45k in 2020. Je bent met de M3 dan goedkoper uit in bijtelling en die paar extra centen de aanschaf heb je zo ingehaald.
 
  • Like
Reactions: Lt. J. Dangle
En zolang Rutte aan de macht is kan je niet anders verachten. Lekker betrouwbaar de overheid. Evengoed als de kilometerheffing. VVD. Nee dat willen we nooit! Maar VVD zorgt wel dat het er komt. Wie stemt daar überhaupt nog op?

Kunnen we de politiek svp zoveel mogelijk weg houden van dit forum? Ik vind het interessant om ervaringen te lezen over hoe en wat van Tesla. Persoonlijke politieke opvattingen neem ik liever geen kennis van.
 
  • Like
Reactions: MaH and pvkeep
Nee, ze maken een vergelijking tussen de 4 en 8 % terwijl je juist dan de auto’s ook tot 50k moet meenemen en helemaal die gewoon leverbaar zijn voor de jaarwisseling. Als je echt een goed journalistiek stuk zou willen schrijven adviseer je om nu nog een Tesla M3 voor 48k te kopen tegen 4% ipv een tot 45k in 2020. Je bent met de M3 dan goedkoper uit in bijtelling en die paar extra centen de aanschaf heb je zo ingehaald.
Dat zeg ik toch ook. Artikel is een jaartje te vroeg
 
Ik kreeg vandaag (Prinsjesdag) een mail van Mister Green, met onder andere de volgende tekst:

"Nog 17 dagen kans op 4% bijtelling!
Om te profiteren van het gunstige bijtellingspercentage, moet je de auto in 2019 nog in je bezit hebben. Hiervoor heeft MisterGreen jouw aanvraag nodig vóór vrijdag 4 oktober. Na maandag 7 oktober kan Tesla namelijk niet garanderen dat zij de auto op tijd kan leveren."

Hoeveel waarde moeten we hier aan hechten? Ik zie idd wel op de site nu ineens leveringsdatum pas november staan. Vorige maanden was dit dezelfde maand of maand erop.
 
Ik kreeg vandaag (Prinsjesdag) een mail van Mister Green, met onder andere de volgende tekst:

"Nog 17 dagen kans op 4% bijtelling!
Om te profiteren van het gunstige bijtellingspercentage, moet je de auto in 2019 nog in je bezit hebben. Hiervoor heeft MisterGreen jouw aanvraag nodig vóór vrijdag 4 oktober. Na maandag 7 oktober kan Tesla namelijk niet garanderen dat zij de auto op tijd kan leveren."

Tesla LR AWD is op 5 september jl. besteld :)
In principe zou ik de auto dit jaar geleverd moeten krijgen. Ben blij dat ik er nog op tijd bij was.