''Het Klimaatakkoord zet de fiscale prikkels voor elektrische leaseauto’s op z’n kop. De relatief lage bijtelling voor privégebruik gaat van het huidige niveau van 4 procent stapsgewijs naar 22 procent. Daarmee stimuleert het kabinet-Rutte 3 dit jaar een run op elektrische auto’s van rond de 40.000 euro, zoals de Tesla Model 3 en de Kia e-Niro.''
Vanaf 2020 gaat de fiscale bijtelling voor privégebruik naar 8 procent en daalt het plafond waarbij het lage bijtellingspercentage geldt naar € 45.000.
Ik hoop medio september 2019 een Tesla Model 3 zakelijk te leasen via Alphabet, maar met dit Klimaatakkoord maak ik me wel zorgen of de levering nog vóór het einde van het jaar plaats zal vinden. Ik verwacht namelijk dat de aankomende maanden veel nieuwe bestellingen geplaatst zullen worden met als gevolg langere levertijden.
Wat zijn jullie verwachtingen en blijft het interessant om in 2020 alsnog voor een Tesla Model 3 te gaan (dit is uiteraard een persoonlijke afweging, maar hoor graag hoe jullie erover denken)?
Mochten jullie andere ideeën hebben om gegarandeerd in 2019 nog een Model 3 zakelijk te leasen, dan hoor ik dat uiteraard graag.
Vanaf 2020 gaat de fiscale bijtelling voor privégebruik naar 8 procent en daalt het plafond waarbij het lage bijtellingspercentage geldt naar € 45.000.
Ik hoop medio september 2019 een Tesla Model 3 zakelijk te leasen via Alphabet, maar met dit Klimaatakkoord maak ik me wel zorgen of de levering nog vóór het einde van het jaar plaats zal vinden. Ik verwacht namelijk dat de aankomende maanden veel nieuwe bestellingen geplaatst zullen worden met als gevolg langere levertijden.
Wat zijn jullie verwachtingen en blijft het interessant om in 2020 alsnog voor een Tesla Model 3 te gaan (dit is uiteraard een persoonlijke afweging, maar hoor graag hoe jullie erover denken)?
Mochten jullie andere ideeën hebben om gegarandeerd in 2019 nog een Model 3 zakelijk te leasen, dan hoor ik dat uiteraard graag.