Phil V
Well-Known Member
Dat was vorige jaar nog anders. Grote ramp dan. Maar is met een update verholpen.Wat me ook opvalt is dat automatisch grootlicht op de MY vele malen beter werkt dan het ooit deed op de MS.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat was vorige jaar nog anders. Grote ramp dan. Maar is met een update verholpen.Wat me ook opvalt is dat automatisch grootlicht op de MY vele malen beter werkt dan het ooit deed op de MS.
Grootlicht is niet verboden binnen bebouwde komDe headlights van mijn MS uit 10/2018 zijn in 08/2020 vervangen onder garantie vanwege defecte DRL. Tot nu toe zijn de DRL van beide headlights nog 100% in orde, meer dan 3 jaar na dato. Mijn revisie is HD/LP ASY, ECE LHD UP-LEVEL, LH(1053574-00-E) en HD/LP ASY, ECE LHD UP-LEVEL, RH(1053575-00-E). Ik denk dat het probleem met deze revisie is opgelost.
Ik heb de MS inmiddels vervangen door een MY LR. Ik was al niet onder de indruk van de belichting van de MS (t.o.v. de meesturende Xenons van mijn 5-serie die ik daarvoor reed), maar het verschil met de MY is gigantisch. Eindelijk een bak licht, ook bij slecht weer. Wat me ook opvalt is dat automatisch grootlicht op de MY vele malen beter werkt dan het ooit deed op de MS. Het komt echt zelden voor dat ik 'm van de auto stand af moet halen. Het enige wat ik nog fout vind is dat ie soms ook grootlicht gebruikt in de bebouwde kom. Ik meen dat grootlicht zelfs verboden is in de bebouwde kom? Op dit moment zet ik 'm dan zelf even op manueel.
I stand corrected, het mag inderdaad. Toch vind ik het onwenselijk dat grootlicht gebruikt wordt op auto in de bebouwde kom. De wagen zal immers niet dimmen voor een tegemoetkomende voetganger op de stoep naast de rijbaan, terwijl die wél last heeft van je grootlicht. Anyway, ik zet het gewoon uit in de stad. Uitzondering zijn kleine dorpjes op het platteland zonder straatverlichting.Grootlicht is niet verboden binnen bebouwde kom
Zojuist beide koplampen van mijn MS 11-17 laten vervangen. Voor het eerst was de rechter wenkbrauw uitgevallen. De andere zowel boven als onder nog mooi wit. TC bood aan beide te vervangen voor 1380 incl alles. Dat heb ik gedaan, maar nu blijken beide aan bovenzijde geel verkleurd! En ik zie nog net een sticker erop ‘refurbished okt 2023.’ Ik baal dat het niet nieuw is. Als dit betekent dat ze reeds half versleten zijn …Hi Herbie, hoe zou jij dat verder aanpakken om aan te tonen dat het non conformiteit/ontwerpfout is? Ik verzamel zoveel mogelijk klachten (ik heb er vanuit dit forum ongeveer 75 tot 125 (moet even tellen vanuit alle berichten). Ook de Teslamensen zelf geven aan dat ze die lampen regelmatig moeten vervangen. koplamp boven en onder nog mooi wit.
Hoeveel kilometer had je gereden met de MS? Hoe bizar het ook klinkt, maar 6 jaar met de LED koplampen van een Model S kan wel eens een record zijnZojuist beide koplampen van mijn MS 11-17 laten vervangen. Voor het eerst was de rechter wenkbrauw uitgevallen. De andere zowel boven als onder nog mooi wit. TC bood aan beide te vervangen voor 1380 incl alles. Dat heb ik gedaan, maar nu blijken beide aan bovenzijde geel verkleurd! En ik zie nog net een sticker erop ‘refurbished okt 2023.’ Ik baal dat het niet nieuw is. Als dit betekent dat ze reeds half versleten zijn …
Was er maar een goeie manier om die lampen te refurbishen, degene die dat goed en goedkoop kan uitvoeren heeft een leuk verdienmodel…..
Je zegt dat zo eenvoudig, maar je hebt geen idee hoe moeilijk het is om de koplampen open te werken en er andere LEDs in te steken die langer meegaan.Je hebt een goed verdienmodel als je de bestaande sets kan oplappen met LEDs die wel heel blijven.
@Herbie65 heeft het onderzoek ooit gedaan en hier ergens beschreven.Je zegt dat zo eenvoudig, maar je hebt geen idee hoe moeilijk het is om de koplampen open te werken en er andere LEDs in te steken die langer meegaan.
Als er een verdienmodel achter zat, had iemand het al gedaan. Niet?
- Hoeveel tijd en middelen steek je in research?
- Wat is de werktijd per koplamp?
- Wat voor opleiding heeft iemand nodig om zo een koplamp te herstellen?
- Wat voorzie je aan garantiekosten van herstellingen die binnen het jaar terug komen?
- Zijn er genoeg defecte koplampen om er de investering in tijd en middelen uit te halen, en er je boterham aan te verdienen?
De realiteit zal zijn dat Tesla die 5 voorgaande stappen ook al heeft uitgewerkt, en geen betere LEDs heeft gevonden. Ze weten ook wat de kost is, dus dat bepaalt hun prijselasticiteit tov 3rd party oplossingen.
Man, man, man... Wat reageer je altijd als door een wesp getoken. Waar schrijf ik dat het eenvoudig is? Ik bedoelde meer dat het zo vaak voorkomt dat je er bijna handel van zou kunnen maken om die dingen op te lappen.Je zegt dat zo eenvoudig
...
Als er een verdienmodel achter zat, had iemand het al gedaan. Niet?
Er is echt niets bijzonders aan de Tesla koplampen. Andere merken hadden dit soort koplampen 10 jaar geleden al met LED-strips aan de bovenkant en die werken nu nog steeds. Ze hebben blijkbaar niet de expertise. De rest kan het wel en Tesla niet. Net zoals met andere zaken waar ze weigeren goede oplossingen te maken (bijv. ruitenwissers).De realiteit zal zijn dat Tesla die 5 voorgaande stappen ook al heeft uitgewerkt, en geen betere LEDs heeft gevonden. Ze weten ook wat de kost is, dus dat bepaalt hun prijselasticiteit tov 3rd party oplossingen.
Door een wesp gestoken kan ik er niet uit lezen. Een beetje badinerend is het misschien wel.Man, man, man... Wat reageer je altijd als door een wesp getoken. Waar schrijf ik dat het eenvoudig is?