Ik ben niet zo blij met de verplichte omruil van de 19" (standaard) velgen als je het Performance Plus Package afneemt.
Er kleven een aantal - reeds hier besproken nadelen - aan de 21" velgen:
- hogere aanschafkosten
- hogere bandenslijtage
- zeldzame bandenmaat en dus ook nog eens extra dure banden
- minder comfortabel
- niet geschikt voor winterbanden
Daarnaast vind ik ze ook gewoon lelijk. Met name dat ze aan één kant van de auto 'tegen de rijrichting in' draaien, bevalt me niks. Ik zou het liefst 19" velgen willen,
desnoods twee sets (voor elk seizoen één).
In de US zie je al mensen hun 21" velgen omruilen tegen 19" exemplaren met geringe bijbetaling ($ 1.000 ofzo) door de voormalige 19" eigenaar.
Vergelijk even de situatie met een de aanschaf van een 'normale' auto. Dan kun je met de dealer nog best dingetjes afspreken over accessoires en velgen/banden; je zit dan toch ook niet vast aan wat de importeur of fabrikant precies heeft bedacht?
In mijn gesprekken hierover zegt Lester (prima vent, verder) dat hij er ook niks aan kan doen, maar dat ik dit, tegen de tijd dat het op afleveren aankomt, zeker opnieuw moet bespreken.
Daarnaast is Tesla Motors blijkbaar ook gevoelig voor 'morrende' (aspirant-)kopers. Alhoewel deze koppelverkoop een mooie margin-booster voor de kwartaalcijfers van TM is, hoop ik nog op aangepast beleid.
(Customer satisfaction versus shareholder value?)
Vandaar dat ik graag hier de meningen peil in een aparte thread over dit onderwerp .
Er kleven een aantal - reeds hier besproken nadelen - aan de 21" velgen:
- hogere aanschafkosten
- hogere bandenslijtage
- zeldzame bandenmaat en dus ook nog eens extra dure banden
- minder comfortabel
- niet geschikt voor winterbanden
Daarnaast vind ik ze ook gewoon lelijk. Met name dat ze aan één kant van de auto 'tegen de rijrichting in' draaien, bevalt me niks. Ik zou het liefst 19" velgen willen,
desnoods twee sets (voor elk seizoen één).
In de US zie je al mensen hun 21" velgen omruilen tegen 19" exemplaren met geringe bijbetaling ($ 1.000 ofzo) door de voormalige 19" eigenaar.
Vergelijk even de situatie met een de aanschaf van een 'normale' auto. Dan kun je met de dealer nog best dingetjes afspreken over accessoires en velgen/banden; je zit dan toch ook niet vast aan wat de importeur of fabrikant precies heeft bedacht?
In mijn gesprekken hierover zegt Lester (prima vent, verder) dat hij er ook niks aan kan doen, maar dat ik dit, tegen de tijd dat het op afleveren aankomt, zeker opnieuw moet bespreken.
Daarnaast is Tesla Motors blijkbaar ook gevoelig voor 'morrende' (aspirant-)kopers. Alhoewel deze koppelverkoop een mooie margin-booster voor de kwartaalcijfers van TM is, hoop ik nog op aangepast beleid.
(Customer satisfaction versus shareholder value?)
Vandaar dat ik graag hier de meningen peil in een aparte thread over dit onderwerp .