Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden in Spanje

This site may earn commission on affiliate links.
Zo, jij bent productief bezig geweest! Urbener en Viesgo zijn nieuwe netwerken die vooralsnog enkel in Cantabrië actief zijn, niet? Zijn de passen niet gekoppeld aan een (maand)abonnement?

Het is overigens een bloody shame dat je enkel voor de Noordkust van Spanje al 4 verschillende passen nodig hebt. Interoperabiliteit is nog onbekend.

Viesgo heeft oplaadpunten in Santander (4) en Torrelavega (1) maar ook buiten Cantabrië, in Galicië (Lugo). Urbener heeft er op dit moment een aantal rond Santander (6) maar ook rond Madrid (6), Valencia (1), Alicante (2) en in het noorden, iets boven Huesca (1). Voor Urbener betaal je eenmalig 15 euro. Hoe Viesgo afrekent moet ik nog horen als ik in Santander ben (de pas kan ik bij hun kantoor afhalen nadat ik daar geregistreerd ben).

Interoperabiliteit is idd (nog) onbekend daar.
 
Gaat mooi vooruit, daar in Spanje. En Portugal.:):):)
upload_2018-2-18_11-2-50.png


upload_2018-2-18_11-3-48.png
 
Gaat mooi vooruit, daar in Spanje. En Portugal.:):):)
View attachment 281137

View attachment 281138

Met de SuC’s in Spanje schiet het inderdaad wel op. Maar ik had deze zomer in de Pyreneeen wel grote moeite met de UMC-adapter. Het is niet gelukt daarmee te laden. Alle gratis paaltjes in de dorpen bleken ‘fuera servizio’. Met akelig weinig range afgedaald naar een laadpunt in een parkeergarage in Olot. Iemand die geen problemen heeft met de UMC in Spanje?
 
Met de SuC’s in Spanje schiet het inderdaad wel op. Maar ik had deze zomer in de Pyreneeen wel grote moeite met de UMC-adapter. Het is niet gelukt daarmee te laden. Alle gratis paaltjes in de dorpen bleken ‘fuera servizio’. Met akelig weinig range afgedaald naar een laadpunt in een parkeergarage in Olot. Iemand die geen problemen heeft met de UMC in Spanje?

Ik had geen probleem; tijdens onze reis afgelopen najaar.
Maar neem naar onbekend terrein altijd mijn home-made lader mee; als planB.
 
Gegroet allen,
Rijd al enkele jaren naar volle tevredenheid rond in de S. We doen er eigenlijk alles mee. Al diverse malen op wintersport geweest, en naar Italie. Nooit laadproblemen gehad; Nu zijn we van plan naar de picos de Europa te gaan in Noord Spanje. Het laatste stuk zijn de laadpalen wat dunner bezaaid. Weet iemand toevallig of de supercharger in Santander al operationeel is? Op de kaart nog niet, maar dat loopt soms achter op de werkelijkheid. Of toch maar een juice booster aanschaffen? Zijn er toevallig mensen met ervaring in dit gebied?
 
Gegroet allen,
Rijd al enkele jaren naar volle tevredenheid rond in de S. We doen er eigenlijk alles mee. Al diverse malen op wintersport geweest, en naar Italie. Nooit laadproblemen gehad; Nu zijn we van plan naar de picos de Europa te gaan in Noord Spanje. Het laatste stuk zijn de laadpalen wat dunner bezaaid. Weet iemand toevallig of de supercharger in Santander al operationeel is? Op de kaart nog niet, maar dat loopt soms achter op de werkelijkheid. Of toch maar een juice booster aanschaffen? Zijn er toevallig mensen met ervaring in dit gebied?
ik heb alvast geen neuter probleem in Spanje gehad. dus de Tesla UMC is perfect.
maar voor die regio kan @Daniel 74 je zonder twijfel alle details geven
 
Ja, wij gaan met grote regelmaat naar Asturias. Vanaf nu waarschijnlijk nog wat vaker, nu wij net een huis hebben gekocht nabij Villaviciosa.

De supercharger nabij Santander (Torrelavega) is nog niet operationeel. Enkel de middenspanning transformator is geleverd, de werkzaamheden aan de superchargers zelf zijn nog niet aangevangen.

Dat betekent dat je nog een laadstop hebt zonder supercharger vanaf de supercharger Bayonne. Het snelst is om bij een chademo lader te laden met behulp van de chademo adapter. Daarmee laadt je tussen de 40 en 50 kW. Laden kan bij het laadnetwerk van ibil (www.ibil.es: duur en met laadpas) of het laadnetwerk van iberdrola. Dat laatste is gratis, maar je moet wel de app instaleren. Dat gaf bij mij drie maanden geleden nogal wat problemen: de app was alleen beschikbaar in de Spaanse app store en registreren was daarna een lijdensweg.

Makkelijker (maar langzamer) is om te laden bij een Tesla destination charger. Praktisch alle paradores nacionales hebben die, maar inmiddels hebben ook vele andere hotels die.

Laadpunten in Spanje kun je het best vinden op www.electromaps.com. Je kunt filteren naar type laadpunten en vermogen.
 
Vorige week een trip naar Spanje gedaan naar dorpje in de bergen tussen Madrid en Portugal. Dat prima kunnen doen op superchargers. In het dorp bleek uiteindelijk een dc te zijn bij een hotel. Die stond nog niet aangemeld en was zelfs nog niet gebruikt. Speciaal voor ons is het in bedrijf gesteld dus ook daar kunnen laden. Op verschillende plekken nog dc’s gezien
 
  • Informative
Reactions: JosPMC
Wij gaan komende vakantie met onze nieuwe model X (nog een paar dagen wachten op de levering) en een caravan gekoppeld een trip naar Spanje maken. Ik moet zeggen dat ik dat wel spannend vind. Gebaseerd op "abetterrouteplanner.com" kan ik alles doen op basis van de SuperChargers, maar ik wil daar niet alles van laten afhangen. Daarnaast is het handig om op tussenstops (campings) en in Spanje zelf ook te kunnen laden. Nu zie ik via bovenstaand genoemde sites dat er in enkele dorpen DC's zijn en ook andere Type 2 laadpalen. Ik heb laadpassen van NewMotion en PlugSurfing. Kan ik die gebruiken bij de Type 2 laadpalen in Spanje of heb ik nog een specifieke pas nodig?
 
zowel NewMotion als Plugsurfing hebben een app waar je eenvoudig kan zien waar je kan laden met hun tags of apps.

daarnaast kan je bvb op Chargemap bij ieder laadpunt zien met welke passes je kan laden; én ook welke de laadpunten in de buurt zijn.

en uiteraard kan je op de campings even vragen om je auto via de campingstekker op te laden. dat is toch ook laden met pakweg 15km per uur.
veel succes en plezier ginds.
 
Weliswaar geen Suc maar in Benidorm, inkoopcentrum Finestat.
Bij het pas geopende Decathlon zijn 18 gratis AC laadstations geplaatst.
Gisteren gratis geladen met mijn (nog) Toyota plugin.
Er staan erg weinig gegevens op het laadstation, ik probeer nog uit te vinden wat hij kan leveren.
Alles is gloednieuw en erg ruim.

Overigens is de hoek Altea-Benidorm een probleem als men moet laden en dat terwijl Altea en Altea Hills nu niet het armste gedeelte van Spanje is met zeer veel rijke Expats.

Verder heeft het Hotel Bali en de winkel Carrefour ook een oplaatpunt, Carrefour AC.
 
Ik rijd er overmorgenavond langs, maar ik kan je verzekeren dat de supercharger nog niet klaar is. Enkel de kabelsleuf tussen de hoogspanningskast en de plaats waar de tesla trafo’s komen is gereed.
Ja ik zag al dat jij ook op clubtesla.es aktief bent en las dit ook daar.
Ik ga naar Cudillero, zou nog kunnen lunchen ergens bij een Chademo lader.
Hoe doe jij het? Achter een vrachtwagen?
 
Last edited: