Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden in Spanje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben dit jaar voor het eerst 5 weken in de omgeving Calpe - Benidorm geweest. De reis was een ontspannen gebeuren, heenreis in 3 dagen, terug in 2. Overnachten in Clermont-Ferrand en vlakbij de SuC Caldes de Malavella. In Spanje wel een aantal Suc’s met 2 of 4 stalls. Die vermijd ik liever. Wel weer een aantal nieuwe V3’s. Eenmaal op de bestemming alleen nog de laders van Iberdrola gebruikt. Meestal gewoon gratis. In Benidorm op bijna elke straathoek (bijna dan). Gratis laders wel vaak bezet door taxi’s. Conclusie: met een Tesla een ontspannen ervaring. Begin volgend jaar al 6 weken Benidorm geboekt. wellicht verlengen we nog een maandje in een andere plaats.
 
Vandaag eens gaan kijken naar de nieuwe Tesla SuC in San Pedro del Pinatar, die nota bene klaar zou zijn in Q1 2023...
Zei ik al eens niet dat Spanje werkt in Elon-tijd? 😂

IMG_9093.jpeg
 
  • Funny
Reactions: Enzo63
Net terug uit Zuid Italië en meteen de zomervakantie geboekt: Picos de Europa en Galicië. In 2020 al in Galicië geweest en toen was nog een beetje behelpen. Met een SUC in Santiago is er een back up. In de Picos zit geen lader in de buurt, maar ik verwacht dat de verhuurder mij wel laat laden bij het huis. Daarnaast zullen we de auto weinig gebruiken ter plekke.
 
Ach ja, NATO. Ben je jong met pensioen kunnen gaan. Mooi!!

Pensioen was voorzien op 56, maar een andere weggebruiker besliste daar anders over. Op mijn 49 werd ik van de weg gemaaid (op de fiets) en was het game over (wat werken betrof).
Een financiële vergoeding heb ik er nooit voor gekregen, wel een vervroegd pensioen en veel vrije tijd. Vrije tijd, die ik na mijn revalidatie van 2 jaar perfect kan invullen met datgene wat ik nog kan...
 
Net terug uit Zuid Italië en meteen de zomervakantie geboekt: Picos de Europa en Galicië. In 2020 al in Galicië geweest en toen was nog een beetje behelpen. Met een SUC in Santiago is er een back up. In de Picos zit geen lader in de buurt, maar ik verwacht dat de verhuurder mij wel laat laden bij het huis. Daarnaast zullen we de auto weinig gebruiken ter plekke.
Wij zijn vorig jaar naar de Picos geweest. Ons hotel lag nabij de SuC van Reocin, Santander. Van daaruit hebben we alles bezocht. bvb Fuente Dé (1000 meter hoogte): vertrek 90%, aankomst 30%. Terug aan het hotel 40%.....(of iets in die aard...)
 
Ik ben dit jaar voor het eerst 5 weken in de omgeving Calpe - Benidorm geweest. De reis was een ontspannen gebeuren, heenreis in 3 dagen, terug in 2. Overnachten in Clermont-Ferrand en vlakbij de SuC Caldes de Malavella. In Spanje wel een aantal Suc’s met 2 of 4 stalls. Die vermijd ik liever. Wel weer een aantal nieuwe V3’s. Eenmaal op de bestemming alleen nog de laders van Iberdrola gebruikt. Meestal gewoon gratis. In Benidorm op bijna elke straathoek (bijna dan). Gratis laders wel vaak bezet door taxi’s. Conclusie: met een Tesla een ontspannen ervaring. Begin volgend jaar al 6 weken Benidorm geboekt. wellicht verlengen we nog een maandje in een andere plaats.
Heb je voor de laders van Iberdola een laad pas nodig ?
Gaan in september naar Mallorca en Ibiza.
 
Ik ben dit jaar voor het eerst 5 weken in de omgeving Calpe - Benidorm geweest. De reis was een ontspannen gebeuren, heenreis in 3 dagen, terug in 2. ............................Eenmaal op de bestemming alleen nog de laders van Iberdrola gebruikt. Meestal gewoon gratis. ...................................................
Ook ons reisplan, 2x 4/5 weken Costa Blanca, Moraira. Maar gratis laden bij Iberdrola is voor mij nieuw.
Kun je dat eens toelichten, ik ben bekent met de app ook met de app van Enel X way.

Maar nog nooit ergens gratis geladen. Ben wel heel erg benieuwd.
 
Sommige Iberdrola laadpalen zijn gewoon gratis. In de app van Iberdrola kan je hier helaas niet op zoeken, wel op de laadpalen van Iberdrola zelf. Als je de locatie aantikt zie je het tarief. Toevallig waren er in en rond Benidorm en Calpe verschillende gratis.
 
Wij zijn vorig jaar naar de Picos geweest. Ons hotel lag nabij de SuC van Reocin, Santander. Van daaruit hebben we alles bezocht. bvb Fuente Dé (1000 meter hoogte): vertrek 90%, aankomst 30%. Terug aan het hotel 40%.....(of iets in die aard...)
Wij zaten de laatste keer dichtbij de kabelbaan, laatste dorpje voordat je er bent. Dit keer zitten we aan de noord-west kant van de Picos (dichtbij Las Arenas). De SUC bij Gijon is de meest logisch plek om hem flink opbrengst laden. Kan ik niet laden bij het huisje, dan gooi ik hem in Benin de Onis aan de lader, pak ik de fiets en rijd ik de Covadonga op (minder snel dan Van Vleuten en Vollering 😅).
 
  • Love
Reactions: cambreVer!
Sommige Iberdrola laadpalen zijn gewoon gratis. In de app van Iberdrola kan je hier helaas niet op zoeken, wel op de laadpalen van Iberdrola zelf. Als je de locatie aantikt zie je het tarief. Toevallig waren er in en rond Benidorm en Calpe verschillende gratis.
Zijn die alleen gratis als je de Iberdola app gebruikt of ook met andere (Shellrecharge) passen/apps?