Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laden in Spanje

This site may earn commission on affiliate links.
Maar gratis laden bij Iberdrola is voor mij nieuw.

IMG_9245.png
 
Maar moet ik me registreren met paspoort oid om te kunnen laden?

Ik herinner me (vaag) dat toen ik met het registreren bezig was dat het mij niet lukte met mijn thuisadres, niet lukte met een Spaans adres, (waarschijnlijk omdat op dat adres geen Iberdrola aansluiting was geregistreerd) en dat ik ten einde raad het extreme probeerde...
Blijkbaar moe(s)t je een Spaans adres hebben om Iberdrola werkende te krijgen. Dus, wat deed deze lepe jongen ten einde raad...
Effe opzoeken waar de hoofdzetel van Iberdrola is (ergens in Madrid), dat adres genomen om te registreren en... we hadden een geldig Spaans adres 🙈

Mijn nationaal ID nr. alsook mijn credit card nummer heb ik dan weer wel gebruikt
Probeer het zo eens...
 
Ik herinner me (vaag) dat toen ik met het registreren bezig was dat het mij niet lukte met mijn thuisadres, niet lukte met een Spaans adres, (waarschijnlijk omdat op dat adres geen Iberdrola aansluiting was geregistreerd) en dat ik ten einde raad het extreme probeerde...
Blijkbaar moe(s)t je een Spaans adres hebben om Iberdrola werkende te krijgen. Dus, wat deed deze lepe jongen ten einde raad...
Effe opzoeken waar de hoofdzetel van Iberdrola is (ergens in Madrid), dat adres genomen om te registreren en... we hadden een geldig Spaans adres 🙈

Probeer het zo eens...
Ja, het lukt me niet. Ik heb geen nie, cif etc. En als ik mijn paspoortnummer invoer (otros) kan ik het land van uitgifte niet invullen. Adres vraagt hij niet eens. Catch 22...
 
Dit kreeg ik van Miss Google (moet wel een vrouw zijn, want ze weet alles beter).

View attachment 936481
Haha ja, hier ook. Maar men vraagt niet eens om een adres. En otros zou paspoort kunnen zijn, ik voer mijn nummer in maar kan het land van uitgifte niet invoeren. Of ze hebben een hekel aan Nederlanders. Mss eens kijken op hun website. Lijkt me wel een goed idee, al zeg ik het zelf!!
 
Dan zal de procedure om te registreren aangepast zijn. Ik weet dat het me wat tijd en moeite heeft gekost om een (goedkoop) Spaans adres te bemachtigen.
Nu weet ik van mijn Nederlandse collega's destijds dat jullie paspoort iets anders is dan een paspoort bij ons.
Wij hebben een Belgische ID (credit card look) en een paspoort (boekje) voor als we naar bepaalde landen reizen.
Misschien aanvaardt de app bij ID nummer ook gewoon je credit card nummer. Als er maar iets staat (denk ik dan)...
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Dan zal de procedure om te registreren aangepast zijn. Ik weet dat het me wat tijd en moeite heeft gekost om een (goedkoop) Spaans adres te bemachtigen.
Nu weet ik van mijn Nederlandse collega's destijds dat jullie paspoort iets anders is dan een paspoort bij ons.
Wij hebben een Belgische ID (credit card look) en een paspoort (boekje) voor als we naar bepaalde landen reizen.
Misschien aanvaardt de app bij ID nummer ook gewoon je credit card nummer. Als er maar iets staat (denk ik dan)...
Klopt. Lukt niet via de website, evenmin het sturen van een vraag, ook weer een foutmelding. Nou ja, waarschijnlijk heb ik binnenkort een cif of nie of whatever. Wordt vervolgd. Dank @Krisja!!
 
  • Like
Reactions: Krisja
Ik heb hetzelfde probleem om te registreren als jij: kan het land van afgifte niet invullen. Blijkbaar moet die nummer die je invoert aan een aantal criteria voldoen vooraleer je dat land kan invullen..
Ik heb ze via de app kunnen mailen, alleen kon ik geen Nederlands mobiel nummer invoeren, wel een Belgisch, Zwitsers of Italiaans. Is niet goed over nagedacht. Mocht ik een oplossing vinden of aangeboden krijgen meld ik me hier wel weer!!
 
Wat betreft de Iberdrola App, ik heb zo'n 3 jaar geleden een heleboel bij elkaar verzonnen en het zo voor elkaar gekregen.
Ik heb de tip toen via dit forum gekregen, maar kan hem niet meer vinden. Wel weet ik nog dat ik een Spaans adres heb ingegeven en mijn paspoort nummer als identificatie nummer. Wat ik nog steeds erg hinderlijk vind is dat men de Visakaart (bij betaald laden) steeds via een SMS dient te identificeren.

Overigens telde ik een paar maanden geleden tussen Calpe en Finestrat 11 gratis Iberdrola laadpunten. laden doe ik meestal aan de 332 in Altea en in La Cala Finestrat.
 
  • Informative
Reactions: Krisja
Ik heb hetzelfde probleem om te registreren als jij: kan het land van afgifte niet invullen. Blijkbaar moet die nummer die je invoert aan een aantal criteria voldoen vooraleer je dat land kan invullen..
Stuur mail naar [email protected]

Kan gewoon in het Engels. Je krijgt dam vragen over email, adres, paspoortnummer en adres (ik heb mijn makelaar gekozen). Zij zetten het door em helpen je verder.

Ben benieuwd.
 
  • Like
Reactions: QSilverbullet