Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Wij hebben gisteren de (Naughty) Red Fury teruggekregen na een verblijf bij Peter van Waxtem. Er zit een laag Gyeon op en het ziet er zeer goed uit!
 

Attachments

  • IMG_5235.JPG
    IMG_5235.JPG
    558 KB · Views: 121
  • IMG_5238.JPG
    IMG_5238.JPG
    266.9 KB · Views: 114
Ik heb mijn Tesla met Solid Black! onder handen laten nemen door PBdetailling (Paul Bliekendaal)...onwijs blij mee, ik had al wat 'gebruiksschade' ondanks slechts 20.000km erop maar is met 2 Modesta coatings (BC04 en BC06) beter dan nieuw. De auto ziet er super strak uit en het solid black is nu eerder een Deep Black Beauty kleur te nomen. Erg blij met het resultaat en het nauwkeurige werk van PBdetailling (nee heb geen aandelen :-( ). gewoon super tevreden, kijk zelf maar
IMG_6724.jpg
 

Attachments

  • IMG_6722.jpg
    IMG_6722.jpg
    231.3 KB · Views: 108
Ik heb mijn Tesla met Solid Black! onder handen laten nemen door PBdetailling (Paul Bliekendaal)...onwijs blij mee, ik had al wat 'gebruiksschade' ondanks slechts 20.000km erop maar is met 2 Modesta coatings (BC04 en BC06) beter dan nieuw. De auto ziet er super strak uit en het solid black is nu eerder een Deep Black Beauty kleur te nomen. Erg blij met het resultaat en het nauwkeurige werk van PBdetailling (nee heb geen aandelen :-( ). gewoon super tevreden, kijk zelf maar
View attachment 177526
Die ziet er goed uit. Wij hebben van de week onze Land Rover opgehaald van een Modesta behandeling. Op de Tesla had ik deze aantal maanden geleden al gedaan. Maar op zwart is de glans erg mooi.
 
Ik heb mijn Tesla met Solid Black! onder handen laten nemen door PBdetailling (Paul Bliekendaal)...onwijs blij mee, ik had al wat 'gebruiksschade' ondanks slechts 20.000km erop maar is met 2 Modesta coatings (BC04 en BC06) beter dan nieuw. De auto ziet er super strak uit en het solid black is nu eerder een Deep Black Beauty kleur te nomen. Erg blij met het resultaat en het nauwkeurige werk van PBdetailling (nee heb geen aandelen :-( ). gewoon super tevreden, kijk zelf maar
View attachment 177526
Heb de mijne een tijd terug ook bij Paul laten doen. Zag er echt schitterend uit, en ben er nu nog tevreden mee.
Note to myself : "vaker wassen!"
 
Ik heb een Solid White Model S en die kleur is soms nogal een beetje dof, niet heel erg glanzend. Ook ben ik vrij lui wat betreft wassen, het liefst ga ik de wasstraat door. Welke lakbehandeling raden jullie dan aan?

Solid white is fantastisch omdat je er geen of nauwelijks stone chips op ziet! Onze vrienden die "in het zwart" rijden weten wel waarom ik dat schrijf. :rolleyes: Wat je ook doet, je gaat ofwel je lak, ofwel je coating beschadigen in een wasstraat. Als je absoluut door een wasstraat wil, kies dan een coating met minstens 9H hardheid. Er zijn verschillende mogelijkheden als je even doorheen deze draad leest. Je kan langs gaan bij een paar detailers voor een specifiek advies op basis van wat jij belangrijk vindt. Zelf zweer ik bij Modesta omdat het de dikste beschermingslaag oplevert (of je moet voor een folie gaan maar dat is erg duur).

Intussen heb ik waarschijnlijk de enige Model S ter wereld met 6! lagen Modesta. En ja, glanzend is een understatement in mijn geval. Hier is een filmpje van zijn laatste beauty behandeling:

 
Ik lees Modesta of Opticoat. Dus in principe kan ik dan in een wasbox gewoon afspoelen en glimt het weer?

Je wagen zal in elk geval veel gemakkelijker te reinigen zijn en veel meer glans hebben dan zonder coating. Nat maken, snow foam en afspuiten met hoge druk levert meestal al een zeer goed resultaat. Maar je gaat hem toch af en toe ook moeten wassen met een wash mitt. Met draaiende borstels zou ik niet aan de slag gaan. Die kunnen vol zand zitten van de 4x4 die voor jou is gepasseerd.
 
De mijne stond na ruim een half jaar geleden door DetailToday is Schaik te zijn behandeld in de regen, de regen gutste er nog steeds af, vogelpoep wast er eenvoudig af, hij ziet er nog steeds goed uit.
Serge had het gewoon te druk dus DetailToday was m'n tweede keuze en heb er geen spijt van.
Ik heb geprobeerd een filmpje te uploaden maar dat mislukte, file te groot!
 
Ik zie al een aantal mensen die naar Roel van DetailToday gaan; ik ben er ook heel tevreden mee! Mijn Tesla is 2 jaar oud maar hij ziet er nu met coating beter uit dan nieuw. Zie de foto's.
Ik stond bij de supercharger afgelopen zaterdag en mij werd gezegd Jij hebt hem net nieuw of niet? Verbazing alom toen ik zei Nee al 2 jaar. Ik geloof dat Roel meteen een nieuwe klant erbij had.. Kijk ook eens naar de kunststof delen die er als nieuw uitzien. Ook de velgen zijn behandeld.
 

Attachments

  • IMG_0973.JPG
    IMG_0973.JPG
    215.2 KB · Views: 87
  • IMG_0975.JPG
    IMG_0975.JPG
    202.2 KB · Views: 93
  • IMG_0977.JPG
    IMG_0977.JPG
    166.6 KB · Views: 84
  • IMG_0986.JPG
    IMG_0986.JPG
    156.4 KB · Views: 88
  • IMG_0989.JPG
    IMG_0989.JPG
    150.2 KB · Views: 87
Hier ook zeer tevreden over Detail Today, is een top adres. Kenzo coating in mijn geval, erg goed, krijg er ook regelmatig spontane complimenten over. After sales ook goed. Krijg binnenkort proactief een nieuwe ruit behandeling omdat ik blijkbaar een slechte batch te pakken zou hebben gehad.
 
Ik kan alleen maar goed spreken over Michel van @LScarcleaning In februari heb ik een Modesta behandeling bij hem gehad en heb ik van hem Reload gekregen om het wassen af te ronden.
Echter tijdens mijn laatste handwasbeurten vond ik dat de Reload strepen na liet. Ik ben deze ochtend naar hem toe gereden en hij heeft me nu duidelijk uitgelegd hoe Reload te gebruiken. Ik moet het namelijk of verdunnen of op een nog natte auto vernevelen.
Terwijl we daar mee bezig waren besloot Michel om de auto maar direct helemaal te wassen! :D
In plaats van Reload heeft hij zijn eigen ontwikkeld product gedemonstreerd. Dat moet op een droge auto aangebracht worden en met zachte doek uitgewreven worden. Ik kreeg zelfs een flesje van dat naamloze spul mee!
Hij glimt weer als nieuw!!:D
 
  • Like
Reactions: jpet