Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn Modesta coating maar de experts geven aan dat de kwaliteit niet echt verschilt. Het enige is dat somige glascoatings iets geel/goud achtig zijn waardoor sommige kleuren meer diepgang hebben maar sowieso genereren ze allen glans en zorgen voor krasvastheid.

Vooral bij unilak zwart doet een glas coating echt wonderen!

Ik spuit elke week met de hogedrukspuit mijn MS Midnight Silver, om de 2 weken ongeveer met de foamgun erover en tot nu toe elke elke maand daarna de auto geheel gewassen met de 2 emmer method en dan staat daar toch een voiture te blinken ;-)

Een glascoating is zeker een wezelijk verschil of het niet of wel op de auto zit.
zeker bij (Tesla) lakken is het gewoon duidelijk te zien na b.v. een aantal jaar.
Ik wil hierbij wel duidelijk aangeven dat zodra u een auto ophaalt na een behandeling dat dan ook een stuk verantwoording bij u als eigenaar van de auto ligt hoe de coating het gaat doen de komende jaren.
Een coating wordt op de markt verkocht door sommige bedrijven alsof er een hufterproof bescherming op de auto ligt maar dat is niet het geval.
Een coating is in de basis om de auto langer schoon te houden en makkelijker en sneller te wassen (onderhouden)
Natuurlijk is het wat krasbestendiger maar absoluut niet krasvast hier zit een wezelijk verschil tussen.

Wasstraten is een no go omdat je dan gewoon waskrasjes gaat zien, en al helemaal bij een solid black want dat is een schitterende echt zwarte kleur maar ook gelijk een drama qua gevoeligheid.
Het is gewoon super zacht en daardoor krast het snel.
En op deze kleur zie je alles dat is gewoon een feit.

Ook het mooie verhaal dat vogelpoep niet inbrand is gewoon niet waar want ook dat kan inbranden.
Het geeft wel iets meer tijd om het te verwijderen, dat dan weer wel maar zodra je het ziet gewoon gelijk verwijderen van de auto.

Als de eigenaar van de auto minimaal 1 keer per maand (hand) wast en liefste 2 keer dan is het gewoon heel fijn om een coating op de auto te hebben en gaat u er ook heel lang mee doen.

Kleine toevoeging is dat een goede behandeling van uw auto niet even snel gedaan kan worden en gewoon 3 dagen duurt.
Sneller kan maar dan moet u zich afvragen of de voorbehandeling naar de coating toe wel goed is.
Vaak zijn dit soort behandelingen ook wel goedkoper.
Maar daar zijn weer zat spreekwoorden voor op te dreunen.
 
Ik hoop over een maand mijn Midnight Silver Metallic M3 op te halen en volg met belangstelling dit topic. De auto is een lease auto, maar ik overweeg om op eigen kosten een coating te laten aanbrengen.
Ik lees hier goede verhalen over Modesta. Zit er nog verschil in de kwaliteit van de metallic lak onderling waardoor een bepaald product wel of niet aan te raden is?
 
Ik heb een uitermate vriendelijke glasscoater gevonden die een Swisstec coating gebruikt, met 2 of 5 jaar garantie.

Swisstec paintprotection de beste bescherming voor uw lak velgen en interieur

Kennen jullie deze coating? Ook beweert deze leverancier dat de auto gewoon door de wasstraat van carwash kan. Bij voorkeur in de buurt, omdat die weten hoe ze om moeten gaan met gecoate auto's. Als ik dit forum lees, dan is de wasstraat echter een "no go".

En weten jullie of metallic multicoat red sterker is dan midnight silver metallic (M3)? Kan nu de bestelling nog omzetten, maar moet niet meer te lang wachten;)
 
Ik heb een uitermate vriendelijke glasscoater gevonden die een Swisstec coating gebruikt, met 2 of 5 jaar garantie.

Swisstec paintprotection de beste bescherming voor uw lak velgen en interieur

Kennen jullie deze coating? Ook beweert deze leverancier dat de auto gewoon door de wasstraat van carwash kan. Bij voorkeur in de buurt, omdat die weten hoe ze om moeten gaan met gecoate auto's. Als ik dit forum lees, dan is de wasstraat echter een "no go".

En weten jullie of metallic multicoat red sterker is dan midnight silver metallic (M3)? Kan nu de bestelling nog omzetten, maar moet niet meer te lang wachten;)
Er zijn zoveel merken nu van coating dat het nog moeilijk te volgen is.
Ik zou zeggen blijf bij de vertrouwde merken die het al bewezen hebben zoals modesta, Cquartz en voor de doehetzelver Gyeon.
Er zijn nog wel meer klassiekers die ik niet vernoemd heb.
Ben persoonlijk zeer benieuwd naar de coating van Xpel die binnenkort op de markt komt.
Wil je een echte bescherming dan moet je PPF laten aanbrengen en daarop nog een coating.
Als mensen aan mij vragen om een coating op hun wagen te zetten als bescherming tegen krassen dan haal ik ze direct van hun wolk af want dat doet het niet. Wel stoot het vuil af en blijft je auto langer proper. Het is ook makkelijker om je auto te wassen en zeker om af te drogen omdat het water er zo afdrupt. Echte bescherming bekom je met PPF.
Denk ook niet dat je klaar bent als je keramische coating erop zit, je moet die ook af en toe boosten en onderhouden anders is het effect er al na minder dan een jaar uit.

Multicoat red is niet sterker dan een andere lak.
Kies gewoon het kleur die je graag ziet.
Unilak zwart is wel iets moeilijker in onderhoud maar als je zelf de handen uit de mouwen steekt dan is dit ook niet onoverkoombaar.
 
Die hebben wij ook op het oog. Ook gehoord dat deze door wasstraat mag?
Geen enkele glasscoating zal je vrijwaren van swirls. Niemand die zegt dat je niet door de wasstraat mag maar je coating zal geen lang leven beschoren zijn en je zal een uitgebreide polisch sessie nodig hebben voor het aanbrengen van je volgende coating. Laat jullie niets wijsmaken.
 
IMG-20190711-WA0004.jpg
Vorige week is mijn blauwe sr+ voorzien van Gyeon Q² Mohs. En de detailer gaf ook aan de auto met hd af te sluiten en vervolgens gewoon met de hand te wassen. Wasstraat word idd afgeraden.
De coating is wel een hele verbetering voor de lak glans word beter en vuil hecht echt slechter.
 
Last edited:
Een foto vanmiddag gemaakt nadat de Model 3 behandeld is (eerst gereinigd, handmatig gewassen, lakcorrecties en polijstwerk, afgerond met Kenolon keramische coating).
 

Attachments

  • 2A7F1C88-FD90-4780-97BD-2E7B24E21D45.jpeg
    2A7F1C88-FD90-4780-97BD-2E7B24E21D45.jpeg
    581.7 KB · Views: 65