Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Heel tevreden met mijn 3-laags Gyeon coating (5 jaar garantie :). Prima service van Stef Bijnen van Exclusive Carcare in Gemert.
Tesla-Model-S-75D-23-sm.jpg Tesla-Model-S-75D-25-sm.jpg Tesla Model S 75D 27 sm2.jpg
 
Last edited:
Ik overweeg een Modesta laagje aan te laten brengen. Iemand ervaringen met Clean=Clean in Barendrecht? Deze is dichtbij en krijgt opzich goede recensies maar de mening van een forum lid weegt bij mij iets zwaarder mee dan een anonieme internet review :)
 
Ik overweeg een Modesta laagje aan te laten brengen. Iemand ervaringen met Clean=Clean in Barendrecht? Deze is dichtbij en krijgt opzich goede recensies maar de mening van een forum lid weegt bij mij iets zwaarder mee dan een anonieme internet review :)
Ja zeker ervaring wij hebben er al 2 auto's laten doen en de 3e gaat op korte termijn naar clean = clean. super goede uitleg ook over de behandeling na de modesta. je krijgt er echt een andere auto voor terug.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Ze zeggen op de site dat het glascoating is maar als je er een speciale shampoo voor nodig hebt is het dus gewoon een waslaagje zoals bijv. Waxoyl. Ze roepen vaak dat je er bijv. 2 jaar garantie op hebt maar als het er na een half jaar af is omdat hij één in de wasstraat is geweest dan is het helaas pindakaas.
 
Ik overweeg een Modesta laagje aan te laten brengen. Iemand ervaringen met Clean=Clean in Barendrecht? Deze is dichtbij en krijgt opzich goede recensies maar de mening van een forum lid weegt bij mij iets zwaarder mee dan een anonieme internet review :)
Clean-Clean Modesta Dealers
Iedereen die hierop staat krijgt ondersteuning van Modesta en worden ook getoetst op hun kunde.
 
Bij Clean=Clean Barendrecht langs geweest en naar de auto's gekeken. Werd me verteld dat maar 2 man daar de glascoatings doen en soms een derde betrokken is voor leerdoeleinden. Gaf me een fijn gevoel al weet ik niet waarom :)

Er werd aangegeven dat ze het liefst de auto zonder poetsen geleverd krijgen. Daarop heb ik contact opgenomen met Tesla en dat is mogelijk echter moet je dan afstand van de poetsbeurt door een "WAIVER OF PRE-DELIVERY DETAIL" te onderteken. Dit heb ik even doorgenomen en daarin staat wel de volgende sectie:

"The more unscrupulous vendors may even suggest that Tesla should pay them to remove scratches and surface flaws""

en

"Scratches and surface flaws that would otherwise have been removed through our own pre-delivery processes. If you request that we not
perform the pre-delivery detail on your vehicle, we cannot and will not be held responsible for scratches and surface flaws on your vehicle."

Wat hebben hier de glas coaters gedaan? Ik ga er morgen even contact over hebben met Clean=Clean.

Vooral het feit dat als er toch echt flinke krassen zijn bij opleveringen lijkt me dit toch een lastige zaak. Zeker als ik de 'oplevering' thread lees met toch wel veel lak gerelateerde zaken.
 
Vooral het feit dat als er toch echt flinke krassen zijn bij opleveringen lijkt me dit toch een lastige zaak. Zeker als ik de 'oplevering' thread lees met toch wel veel lak gerelateerde zaken.

Wel gepoets laten afleveren door Tesla. Ik zou het altijd belangrijker vinden dat de verkopende partij eerst een goede, krasvrije en probleemloze auto oplevert.

Als alles is opgelost door Tesla, dan pas de auto laten behandelen door een detailer, wrapper of iets dergelijks.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik zou een volgende keer ook wat meer tijd tussen afleveren en afleveren bij de detailer inplannen. Nu de auto op zaterdag afgehaald in Tilburg en gelijk naar Serge (Ride&Shine in Berkel en Rodenrijs) gereden. In Tilburg al direct wat foutjes in de lak gezien, vooral in de frunk. Gegokt dat Serge die er uit zou krijgen en deze tovenaar heeft hem inderdaad snaarstrak afgeleverd. Een volgende keer zou ik hem gewoon lekker laten staan en Tesla de boel laten oplossen. Zonder pre-delivery zou ik niet adviseren.

Mijne staat trouwens in de Mayvinci folie en daar overheen een Mayvinci coating.
 

Attachments

  • IMG_0031.JPG
    IMG_0031.JPG
    217.9 KB · Views: 107
  • 30072944_923201621183115_3387647125454861570_o.jpg
    30072944_923201621183115_3387647125454861570_o.jpg
    86.5 KB · Views: 95
Ik zou een volgende keer ook wat meer tijd tussen afleveren en afleveren bij de detailer inplannen. Nu de auto op zaterdag afgehaald in Tilburg en gelijk naar Serge (Ride&Shine in Berkel en Rodenrijs) gereden. In Tilburg al direct wat foutjes in de lak gezien, vooral in de frunk. Gegokt dat Serge die er uit zou krijgen en deze tovenaar heeft hem inderdaad snaarstrak afgeleverd. Een volgende keer zou ik hem gewoon lekker laten staan en Tesla de boel laten oplossen. Zonder pre-delivery zou ik niet adviseren.

Mijne staat trouwens in de Mayvinci folie en daar overheen een Mayvinci coating.

Tsja.. als er grote defects zijn dan zal ik de afspraak moeten verzetten.

Ik snap zelf niet de combinatie van folie + coating. De folie is zelfhelend bij verhitting, maar de coating wordt hard. Het lijkt mij dat deze coating dan scheurt.
 
Hoe dat precies (chemisch) werkt weet ik ook niet, maar een coating is met name voor bescherming tegen bijv. vogelpoep of ander vervuiling en zorgt voor een mooie glans. Door de coating hecht het vuil ook veel minder. De folie beschermt dan weer tegen steenslag en krassen. Door de self-healing eigenschappen werkt dat echt verbazend goed. Ik ben in ieder geval erg tevreden.
 
Ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn Modesta coating maar de experts geven aan dat de kwaliteit niet echt verschilt. Het enige is dat somige glascoatings iets geel/goud achtig zijn waardoor sommige kleuren meer diepgang hebben maar sowieso genereren ze allen glans en zorgen voor krasvastheid.

Vooral bij unilak zwart doet een glas coating echt wonderen!

Ik spuit elke week met de hogedrukspuit mijn MS Midnight Silver, om de 2 weken ongeveer met de foamgun erover en tot nu toe elke elke maand daarna de auto geheel gewassen met de 2 emmer method en dan staat daar toch een voiture te blinken ;-)
 
  • Like
Reactions: job-lek and cvonken