Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Nog 19 dagen en dan naar Tilburg, is het verstandig om de lak eerst te laten harden gedurende een aantal maanden of beter om hem direct te laten voorzien van een coating?
En nog een vraag, vroeger had iedreen het altijd over teflon of PTFE coating is dat helemaal voorbij?
 
De mijne is door Lucius auto transporten naar Detail Today in Schaijk gebracht en er afgeleverd.
Kosten €65,00!
Ophalen wordt hetzelfde bedrag.
Zal de foto's posten zodra klaar.

4ed4fe78b24473f228cb9c078ad0562c.jpg

Is de diegene die de auto in de vrachtwagen heeft gezet blijven zitten?

Lijkt erg smal. [emoji16]
 
Nog 19 dagen en dan naar Tilburg, is het verstandig om de lak eerst te laten harden gedurende een aantal maanden of beter om hem direct te laten voorzien van een coating?

Mijn detailer gaf aan dat de lak voldoende is uitgehard voordat je hem in Tilburg krijgt. Hij had het liefst de auto zo snel mogelijk om hem te behandelen omdat hij dan nog het gaafst is.
 
Nog 19 dagen en dan naar Tilburg, is het verstandig om de lak eerst te laten harden gedurende een aantal maanden of beter om hem direct te laten voorzien van een coating?
En nog een vraag, vroeger had iedreen het altijd over teflon of PTFE coating is dat helemaal voorbij?

Wil je zeggen dat je binnen 19 dagen je ophaling mag doen van je nieuwe MS, dan is het antwoord nee. De wagen is dan al heel lang geproduceerd geweest en heeft al een lange weg ondergaan naar Tilburg.

Indien je binnen 19 dagen je MS gaat afhalen die volledig herspoten is ergens in Tilburg dan is het antwoord ja. :)
 
Nog 19 dagen en dan naar Tilburg, is het verstandig om de lak eerst te laten harden gedurende een aantal maanden of beter om hem direct te laten voorzien van een coating?

Beter direct laten coaten indien dat mogelijk is (in functie van de wachtlijst bij de detailer). Ik heb 4 maanden gewacht met als gevolg dat het resultaat van de voorbehandeling "maar" voor 95% perfect meer te krijgen was. Niet dat iemand het gaat zien maar hier en daar was er reeds een waskras die niet voor de volle 100% meer weg te krijgen was zonder de clearcoat te veel af te polijsten.
 
Beter direct laten coaten indien dat mogelijk is (in functie van de wachtlijst bij de detailer). Ik heb 4 maanden gewacht met als gevolg dat het resultaat van de voorbehandeling "maar" voor 95% perfect meer te krijgen was. Niet dat iemand het gaat zien maar hier en daar was er reeds een waskras die niet voor de volle 100% meer weg te krijgen was zonder de clearcoat te veel af te polijsten.

Elke keer als ik jouw auto zie dan denk ik: net niet... hoe komt dat toch?:wink:
Nu is het antwoord bekend...:biggrin:
 
Is de diegene die de auto in de vrachtwagen heeft gezet blijven zitten?

Lijkt erg smal. [emoji16]

Deze firma rijdt 90% van de tijd voor Tesla.

De chauffeur wist wel wat hij deed, klapte de spiegels in en de luchtvering op de hoogste stand, de trailer ging ook achter "door de knieën" dus dat ging goed.

Maar je ziet het goed, het was inderdaad een krappe "oprit".

Bij deze firma weten ze hoe het moet, Helemaal links houden met open raam.

Veiligheids riem ingeklikt, stoel op hoogste stand want contact met de bestuurder is vereist on te rijden (chauffeur moet met raam open half naar buiten leunend inrijden)
 
Beter direct laten coaten indien dat mogelijk is (in functie van de wachtlijst bij de detailer). Ik heb 4 maanden gewacht met als gevolg dat het resultaat van de voorbehandeling "maar" voor 95% perfect meer te krijgen was. Niet dat iemand het gaat zien maar hier en daar was er reeds een waskras die niet voor de volle 100% meer weg te krijgen was zonder de clearcoat te veel af te polijsten.

Het argument dat de lak moet uitharden geldt bij Tesla niet want nadat hij uitvreters lamstraal komt en is geassembleerd, vervoerd en in Tilburg is afgebouwd is hij zo goed als 3 maanden oud.
Dus uitgehard en op z'n best.

Toch zijn detailers niet tevreden, ze gaan aan de gang met polijsten en brengen hem naar de beste staat.
Het is een fabeltje dat coatings de auto beter maken, de coating volgt de (in)perfectie dus hoe gladder hij is hoe beter het resultaat.
Komt bij dat een kras zich vult en daardoor een andere breking geeft dus indien er een kras is, polijsten en eventueel eerst repareren voor coaten is beter.
 
Deze firma rijdt 90% van de tijd voor Tesla.

De chauffeur wist wel wat hij deed, klapte de spiegels in en de luchtvering op de hoogste stand, de trailer ging ook achter "door de knieën" dus dat ging goed.

Maar je ziet het goed, het was inderdaad een krappe "oprit".

Bij deze firma weten ze hoe het moet, Helemaal links houden met open raam.

Veiligheids riem ingeklikt, stoel op hoogste stand want contact met de bestuurder is vereist on te rijden (chauffeur moet met raam open half naar buiten leunend inrijden)

Petje af. Is mooi stukje parkeerwerk..
 
Deze week is mijn MS voor een MODESTA Coating 3 dagen bij Jurgh Car Detailing in De Goorn (NH) geweest.
(een naam die we niet veel tegenkomen op 't forum maar Jurgen is een enthousiaste topdetailer die zeker niet onder doet voor de Serges C.S.)

Hij heeft mijn auto de complete behandeling gegeven en afgewerkt met BC03 van Modesta.
Schitterende diepe glans, zonder dat opzichtige candy effect, mooier dan nieuw. Kleur is veel dieper geworden!

Tesla 70D Modesta glascoating glans en bescherming (8).JPG
 
Knap, heeft heel wat weg van het donkerblauw dat vroeger beschikbaar was.

Deze week is mijn MS voor een MODESTA Coating 3 dagen bij Jurgh Car Detailing in De Goorn (NH) geweest.
(een naam die we niet veel tegenkomen op 't forum maar Jurgen is een enthousiaste topdetailer die zeker niet onder doet voor de Serges C.S.)

Hij heeft mijn auto de complete behandeling gegeven en afgewerkt met BC03 van Modesta.
Schitterende diepe glans, zonder dat opzichtige candy effect, mooier dan nieuw. Kleur is veel dieper geworden!

View attachment 104276
 
Ziet er top uit! Ik zou het eigenlijk ook moeten doen.

En dan los van de waanzinnige glans; het schoonmaken van je auto gaat met een goede lakbehandeling (waterafstotende coating) echt zoveel makkelijker! Onze 2e nieuwe auto (zonder coating) was ik nu ook met de hand, en wat een verschil in inspanning! Van de Tesla vliegt het vuil er bijna letterlijk vanaf, terwijl ik bij de andere auto echt fysiek kracht moet zetten om de boel schoon te krijgen. Ik denk dat ik standaard ongeveer een half uur langer bezig ben met die auto dan met de Tesla. En ik zit dus serieus te overwegen om deze ook in de coating te laten zetten...