Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lakbehandeling

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een vraagje over glasscoating en autowassen (zal maandag ook even de leverancier appen).

De onderkant van onze auto was behoorlijk vies, door zand, modder, regen etc.

Vandaag even naar de wasbox, en eerst met hogedruksouit met water/zeep en daarna hogedrukspuit met schoon water de auto flink onder handen genomen. Daarna drogen met een autosnelweg ritje. ...Toen ik de auto daarna bekeek, zat er nog steeds heel veel “fijnstof” op het onderste deel van de auto. En nee, niet van die snelwegkilometers.

Eigenlijk was de auto dus gewoon niet schoon.

Wat doe ik verkeerd?

Niet, no touch wash heeft z'n beperkingen maar wassen bij een wasbox met zeep? Dat heb ik nog nooit succesvol gezien. Als je daar je auto kunt in spuiten in foam en het minuten lang op je auto blijft zitten dan zal het een goed wasbox zien maar tot nu toe heb ik het enkel meer als water van m'n auto bij een wasbox zien lopen.

Zoiets dus...



Dan is je no touch wash aardig goed als je het bijhoud. Dus houd je auto schoon. Als hij echt vies is dan zul je toch echt met een goed washandschoen tewerk moeten gaan.
 
Niet, no touch wash heeft z'n beperkingen maar wassen bij een wasbox met zeep? Dat heb ik nog nooit succesvol gezien. Als je daar je auto kunt in spuiten in foam en het minuten lang op je auto blijft zitten dan zal het een goed wasbox zien maar tot nu toe heb ik het enkel meer als water van m'n auto bij een wasbox zien lopen.

Zoiets dus...



Dan is je no touch wash aardig goed als je het bijhoud. Dus houd je auto schoon. Als hij echt vies is dan zul je toch echt met een goed washandschoen tewerk moeten gaan.

Dank, alleen bij regenachtig weer en binnenwegen met plassen/modder is onze auto vaak na 1 rit alweer vies;)
Morgen maar eens de officiële washandschoen proberen.
 
Ik ben van plan om een Model 3 te bestellen maar al die verhalen over de belabberde lakkwaliteit schrikken me wel af. De lak van mijn Golf 7 is na 5 jaar nog in prima staat (weinig of geen steenslagschades , krassen...) en wordt slechts 1 x per jaar behandeld met Armor All Shield. Van een 2 x zo dure auto mag je dan toch minstens dezelfde kwaliteit verwachten...Een Dacia zit blijkbaar beter in de lak dan een zogenaamde premium Tesla Model 3. Ik heb geen zin om elke 3 jaar 1.000 euro te gaan betalen enkel en alleen om de lak in een behoorlijke toestand te houden.
 
  • Disagree
Reactions: Hayden
Ik heb begrepen dat de huidige M3’s andere lak hebben dan de oudere modellen. De lak van nu schijnt wel goed te zijn. De mijne (pearl white) is net terug van een OptiCoat behandeling en mij werd verteld dat de laklaag (en dikte) behoorlijk goed is. Dat was voorheen wel eens anders (keek je bijna door de lak heen op sommige plekken).
 
Ik heb begrepen dat de huidige M3’s andere lak hebben dan de oudere modellen. De lak van nu schijnt wel goed te zijn. De mijne (pearl white) is net terug van een OptiCoat behandeling en mij werd verteld dat de laklaag (en dikte) behoorlijk goed is. Dat was voorheen wel eens anders (keek je bijna door de lak heen op sommige plekken).

De lak van de Tesla's is gewoon zoals het al vanaf 2013 is en helemaal niet veranderd.
De lakdiktes zijn ook gewoon hetzelfde.
Ik heb echt al heel, heel, heel veel Tesla's mogen behandelen met een coating of Paint Protection Film
Voordeel van een witte Tesla is dat je gewoon minder ziet op deze lak.

Als we afwijken van de diktes en we gaan kijken naar de spuitkwaliteit dan kan dit nog steeds een stuk beter.
Er is gewoon veel stof in de lak en onregelmatigheden.
Al met al is de lak niet slecht maar gewoon zacht en gevoelig voor krasjes.

Wit en grijs prima kleuren daar zie je minder in of op de lak.
De zwarte Tesla is zoals bekend een crime.
Rood en blauw ook erg gevoelig voor krasjes.
 
  • Informative
Reactions: MoManTai
Zou ik zo vrij mogen zijn om te vragen wat dit kost?


Een piano zwarte basis lak is enorm zacht en niet geschikt voor een wasstraat als je het lang mooi wil houden.
Een detail bedrijf welke gewoon zegt dat een tesla lak en ook de daar op aangebrachte coating door de wasstraat kan die hebben geen verstand van zaken.
Ik erger mijzelf er aan dat er zoveel onzin verteld wordt in onze branche.

Ik heb het al verschillende malen uitgelegd op het forum hoe je om moet gaan met een gecoate auto.
Als u hier de zoekfunctie gebruikt dan zal u het vanzelf vinden.

Er zijn op dit moment teveel mensen die zichzelf detailer noemen en helemaal niet weten wat ze staan te doen.
Als u een eerlijk advies wilt dan kunt u altijd contact opnemen met mij ik leg het graag uit.
 
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
Iemand ervaring wat keramisch coating, modesta, kenzo etc doen met de Pearl White kleur van de model 3? Zijn er behoudens toename in glans andere effecten te verkrijgen?
Wat in eerste instantie het meest opvalt is de veel betere glans, hij glimt nu echt, en de waterafstotende werking. Het is net een eend (de vogel, niet de auto....). Als hij stilstaat maakt de regen grote druppels die er vervolgens aflopen.
De auto blijft ook schoner, het vuil (modder) blijft minder plakken.
Hoe lang de coating blijft werken is afwachten, hij zit er bij mij nog niet zo lang op.
 
  • Like
Reactions: jorisv
Wij hebben als Vendor van het Tesla forum nog steeds de Bowers & Wilkins actie lopen tot het einde van het jaar.
Boekt u nu minimaal een Modesta coating voor uw Tesla Model 3 dan ontvangt u een High End Headphones cadeau van ons.
We zijn een hele leuke samenwerking met B&W aangegaan en die hebben we gelijk uitgebreid naar de Tesla rijders.

Wij verzorgen voor de Tesla eigenlijk bijna alles op het gebied van lakbescherming en customizing.

Via deze link kunt u de actie bekijken en de voorwaarden lezen.

Er staan altijd Tesla's bij ons waar we u resultaten of ons werk op kunnen laten zien.

We hebben ook een leuk YouTube kanaal waar al veel op te vinden is wat we doen.

Voor vragen kunt u gewoon bellen 0622807413 ik leg graag alles uit.
 
Wij hebben als Vendor van het Tesla forum nog steeds de Bowers & Wilkins actie lopen tot het einde van het jaar.
Boekt u nu minimaal een Modesta coating voor uw Tesla Model 3 dan ontvangt u een High End Headphones cadeau van ons.
We zijn een hele leuke samenwerking met B&W aangegaan en die hebben we gelijk uitgebreid naar de Tesla rijders.

Wij verzorgen voor de Tesla eigenlijk bijna alles op het gebied van lakbescherming en customizing.

Via deze link kunt u de actie bekijken en de voorwaarden lezen.

Er staan altijd Tesla's bij ons waar we u resultaten of ons werk op kunnen laten zien.

We hebben ook een leuk YouTube kanaal waar al veel op te vinden is wat we doen.

Voor vragen kunt u gewoon bellen 0622807413 ik leg graag alles uit.
Daar ga ik zeker gebruik van maken :)
 
Vandaag auto opgehaald van de detailer. In jaren niet meer zoveel plezier beleefd aan auto’s en autorijden :)
PPF full-front, dubbele Modesta coating (03+04), ramen 70-35-

69F0C038-1547-4BFB-8060-83E2C7D7C7B1.jpeg
3AE281F7-CACB-4096-8C82-739B15055F96.jpeg
971E8194-E52F-4090-920D-54A9387D775D.jpeg
423EC8E9-C6C0-4523-BAC9-2F4790860B01.jpeg
 
  • Like
Reactions: HWS