Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

lange 'Corona' inactiviteit.

This site may earn commission on affiliate links.
Door de aan ons allen opgelegde quarantaine staat mijn Model 3 alweer 3 weken netjes geparkeerd in de garage. De langst mogelijke verplaatsing die ik kan afleggen is naar de winkel die op 1.5 km van mijn deur is, en dat doe ik dan , om toch nog wat beweging te hebben, liever te voet. Laat ik hem netjes op 60% opgeladen staan tot betere tijden of wat doen jullie? Gaat nog wel even duren vrees ik,
 
Ach...het weer is de laatste weken heerlijk. Ik doe alsof het een hond is en laat haar regelmatig even uit. Afgelopen weekend nog 100 km getourd door landelijk Nederland.

Daar zou de Tesla Roadster uitermate geschikt voor zijn geweest :D

Door de aan ons allen opgelegde quarantaine staat mijn Model 3 alweer 3 weken netjes geparkeerd in de garage. De langst mogelijke verplaatsing die ik kan afleggen is naar de winkel die op 1.5 km van mijn deur is, en dat doe ik dan , om toch nog wat beweging te hebben, liever te voet. Laat ik hem netjes op 60% opgeladen staan tot betere tijden of wat doen jullie? Gaat nog wel even duren vrees ik,

Qua SoC is het advies om 'm gewoon ingeplugd te laten, indien mogelijk, en dan je limiet op bijvoorbeeld 80% zetten.
 
Even voor de lol gaan rijden mag in België geheel niet meer. Alleen essentiële verplaatsingen naar winkel, werk of dokter worden toegelaten en daar wordt echt intensief op gecontroleerd. Vele ICE auto's krijgen hierdoor bijvoorbeeld last met de batterij.
Hoop dat we dit snel achter ons kunnen laten....
 
Even voor de lol gaan rijden mag in België geheel niet meer. Alleen essentiële verplaatsingen naar winkel, werk of dokter worden toegelaten en daar wordt echt intensief op gecontroleerd. Vele ICE auto's krijgen hierdoor bijvoorbeeld last met de batterij.
Hoop dat we dit snel achter ons kunnen laten....
Helaas is Smart Summon nog niet bruikbaar. Hadden we de auto een rondje kunnen laten rijden terwijl we zelf binnen ztten ... :D
 
Ik ben tijdens de winter periode meestal enkele maanden weg. Ik laat de wagen dan aangesloten op de TWC en stel de limiet op 50% in. Nog geen problemen ondervonden en de updates kan ik vanuit het buitenland via de app installeren.
 
Even voor de lol gaan rijden mag in België geheel niet meer.

Als je alleen of met je gezin wat gaat toeren, zonder contact met derden, dan steek je toch niemand aan?

Of is de gedachte dat als je gaat rijdern je wellicht kunt verongelukken en dan een kostbaar IC-bed in beslag neemt?

Ik ben wel erg blij dat we in Nederland vooralsnog wat minder streng zijn en dat je gewoon weg kunt en kunt werken.

75 jaar geleden bevrijd van de Nazi's om vervolgens in huisarrest te gaan ...
 
Als je alleen of met je gezin wat gaat toeren, zonder contact met derden, dan steek je toch niemand aan?

Of is de gedachte dat als je gaat rijdern je wellicht kunt verongelukken en dan een kostbaar IC-bed in beslag neemt?

Ik ben wel erg blij dat we in Nederland vooralsnog wat minder streng zijn en dat je gewoon weg kunt en kunt werken.

75 jaar geleden bevrijd van de Nazi's om vervolgens in huisarrest te gaan ...
Enkel nuttige verplaatsingen, zoals naar het werk, om iemand te verzorgen of voedsel te kopen (want andere winkels zijn niet open).

Dat mag op huisarrest lijken, maar als je zo een regels niet oplegt, gaat iedereen naar de kust, zijn 2e verblijf of andere attracties rijden in het weekend en daar met z'n allen rondwandelen. En dan mag er nog een groot bord staat "houdt 1,5m afstand", maar in groep zie je dat er maar weinig mensen actief rekening mee houden. Je moet namelijk met 2 zijn om dat te doen, en blijkbaar hebben heel wat mensen moeite om afstanden te schatten.

Maar goed, er is al een tesla en corona draadje :)
 
  • Like
Reactions: RoaldH