Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leasing (in Belgie)

This site may earn commission on affiliate links.
Belgium and the Netherlands: Leasing, Financing and Tax incentives is nogal NL-centric in terme van discussie, daarom deze gericht aan iedereen in .be:

Is er iemand in geslaagd om een voorstel financiele leasing te krijgen voor z'n MS? Ik stel maar de vraag maar omdat alle klassieke en gekende lease bedrijven enkel operationele leases (dus met minstens verzekering, onderhoud included) willen aanbieden, en dan nog zijn de voorstellen van de pot gerukt mbt geschatte onderhoudskosten, zelfs rekening houdend met het terug-koop programma van Tesla voor de leaseco's. We weten allemaal dat het "model" van een Tesla anders is, en dat je in feite weinig of geen onderhoud hebt, 8 jaar waarborg hebt etc.
Heb gevoel dat in aangewezen ben bancair product in deze....

K
 
Belgium and the Netherlands: Leasing, Financing and Tax incentives is nogal NL-centric in terme van discussie, daarom deze gericht aan iedereen in .be:

Is er iemand in geslaagd om een voorstel financiele leasing te krijgen voor z'n MS? Ik stel maar de vraag maar omdat alle klassieke en gekende lease bedrijven enkel operationele leases (dus met minstens verzekering, onderhoud included) willen aanbieden, en dan nog zijn de voorstellen van de pot gerukt mbt geschatte onderhoudskosten, zelfs rekening houdend met het terug-koop programma van Tesla voor de leaseco's. We weten allemaal dat het "model" van een Tesla anders is, en dat je in feite weinig of geen onderhoud hebt, 8 jaar waarborg hebt etc.
Heb gevoel dat in aangewezen ben bancair product in deze....

K

Yes, zonder probleem bij Bank Van Breda Car Lease
 
Tiens, nu ik er over nadenk: beperkt de een leasecontract op wagen de aftrek niet tot 75% wat ook het onderwerp van de lease mogen zijn?

Ik heb een fin. leasing lopen, het contract vermeld de uitstoot waarde (0%) en de aftrekwaarde (120%). Ik had bij diverse maatschappen een offerte aangevraagd, Athlon Car Lease, WestLease en Bank Van Breda Car Lease. De laatste was het beste.
De verzekering heb ik lopen bij Patrick Claerhout. (zie forum)
 
Initieel heb ik de piste van de "off balance" operationele leasing bewandeld, met een interessante offerte van Alphabet (met promotiekorting op de installatie van een wallcharger geldig tot de jaarwisseling). Doch op advies van mijn accountant - en specifiek voor mijn situatie - toch voor een "on balance" financiële leasing op 60 maanden gekozen... bij mijn huisbankier ING. Net als de kredieten voor woningen liggen de leasingtarieven momenteel bijzonder laag, 't is dus het goeie moment.

- - - Updated - - -

By the way, @Hans69, jij hebt een toffe avatar ! Mister Watt is er jaloers op, zou prima bij mijn pseudoniem passen! :)
 
Idem, financiele renting met KBC. Eerste verhoogde huur, nog dit jaar, van 30%. Dan 2 jaar en restwaarde van 16%. Dit is het meest fiscaal aantrekkelijke want zo kan ik in 3 jaar volledig afschrijven aan 120%. De tijd zo kort mogelijk want je weet nooit of deze regering de gemaakte afspraken nog lang kan handhaven als er veel interesse komt in EV wagens.
 
Tesla heeft recent haar Buyback Guarantee Program opgestart. Ik heb eens een fully-loaded P85 door dat systeem laten gaan (was voor de D annoucement), met een prijs van 125K EUR incl BTW. Na 48 maand was de restwaarde 37.33% of iets van een 47K EUR. Het is uiteraard voor leasing/renting bedrijven om zich in te dekken via dat programma, maar impliceert wel dat je niet te "ver" moet afschrijven of dat de restwaarde van geen belang is. Stel dat de interest voet aan welke je leent 3% is, dan heb je een maandelijkse aflossing van 1725 EUR. Ik heb op heden offertes - rekening houdend met buy back - van EUR 2300 EUR. 600 EUR per maand "onderhoud" is echt wel wat hoog (ok, pak 600*12-2000 verzekering = echte kosten) (ok, wat marge ook daarin, maar normaal 3% reeds financieringsmarge leaseco). Andere offertes, zonder buy back, zijn rond de EUR 2800 voor zelfde periode.
 
Tesla heeft recent haar Buyback Guarantee Program opgestart. Ik heb eens een fully-loaded P85 door dat systeem laten gaan (was voor de D annoucement), met een prijs van 125K EUR incl BTW. Na 48 maand was de restwaarde 37.33% of iets van een 47K EUR. Het is uiteraard voor leasing/renting bedrijven om zich in te dekken via dat programma, maar impliceert wel dat je niet te "ver" moet afschrijven of dat de restwaarde van geen belang is. Stel dat de interest voet aan welke je leent 3% is, dan heb je een maandelijkse aflossing van 1725 EUR. Ik heb op heden offertes - rekening houdend met buy back - van EUR 2300 EUR. 600 EUR per maand "onderhoud" is echt wel wat hoog (ok, pak 600*12-2000 verzekering = echte kosten) (ok, wat marge ook daarin, maar normaal 3% reeds financieringsmarge leaseco). Andere offertes, zonder buy back, zijn rond de EUR 2800 voor zelfde periode.

Ff mezelf corrigerend, de 2300 dat is excl BTW. Als ik aflossing ook ff zonder BTW reken, dan heb je aan 3% een aflossing van 1400 EUR. Dus 900 EUR per maand fantasieen

- - - Updated - - -

Nog wat prijspunten die ik heb

De Lage Landen, 107K excl BTW, 16K aankoopoptie, 60 maand : 1734 excl btw / maand (financial lease)
Athlon, 106K excl BTW, 17K restwaarde, 60 maand : 2400 excl Btw (operationele lease)
 
Tesla heeft recent haar Buyback Guarantee Program opgestart. Ik heb eens een fully-loaded P85 door dat systeem laten gaan (was voor de D annoucement), met een prijs van 125K EUR incl BTW. Na 48 maand was de restwaarde 37.33% of iets van een 47K EUR. Het is uiteraard voor leasing/renting bedrijven om zich in te dekken via dat programma, maar impliceert wel dat je niet te "ver" moet afschrijven of dat de restwaarde van geen belang is. Stel dat de interest voet aan welke je leent 3% is, dan heb je een maandelijkse aflossing van 1725 EUR. Ik heb op heden offertes - rekening houdend met buy back - van EUR 2300 EUR. 600 EUR per maand "onderhoud" is echt wel wat hoog (ok, pak 600*12-2000 verzekering = echte kosten) (ok, wat marge ook daarin, maar normaal 3% reeds financieringsmarge leaseco). Andere offertes, zonder buy back, zijn rond de EUR 2800 voor zelfde periode.

Wat zit er in dat "onderhoud" dan?
Ik heb dat bij Tesla voor € 2.800 afgekocht voor een periode van 4 jaar. inclusief ranger service.
Ik geloof dat ze dit niet meer aanbieden. Wellicht kwamen ze er wat op tekort.
Maar er zit een groot verschil tussen 12*4*600 en € 2.800
Daar kun je heel wat banden voor verslijten (die niet in het onderhoudscontract zitten)
 
Voor degenen die het topic nog volgen:

Tesla BuyBack kan uitsluitend gebruikt worden in operationele lease contracten. Financial Leasing en Renting vallen dus uit de boot.

Het is dus kiezen tussen een hogere maandelijks lease-last maar een gegarandeerde buy-back voor de leaseco, ofwel een geoptimaliseerde, en lagere, lease-last maar dan zonder buy-back

Ondertussen nog een offer van ING gehad op 48 maand met interest rate van 0.3%, met koopoptie einde contract van 37% (= % Tesla Buy Back equivalente operationele lease)