Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik verwacht eigenlijk dat ze voorrang geven aan Duitse leveringen ivm verminderen subsidie in 2023. Het zou me niet verbazen.
Zie de levertijden in Duitsland als nu besteld..
 

Attachments

  • 5A546D67-74DE-4822-BC4E-9B1CB38E1080.png
    5A546D67-74DE-4822-BC4E-9B1CB38E1080.png
    581.8 KB · Views: 171
Lijkt me logisch, transport tijd is al min. 24 dagen. Voor bestaande orders zou ik vanuit commerciële oogpunt DE voorrang geven zeker voor levering in Dec.
Mmm... Als je nu in NL besteld krijg je januari 23-maart 23. Ze geven Duitsland dus helemaal geen voorrang lijkt. Maar het lijkt ook dat het geven van data vrij random gebeurd (lees maar eens een paar pagina's terug). Nederland had een tijdslot van 3 maanden, daar waar in Belgie nog met weken gewerkt werd. En later ging men in Belgie ook over op maanden.

Blijft een loterij....
 
Hoi, nieuw op het forum maar ook aan het wachten op een MY RWD.
Ik denk dat de MY RWD voor (Belgie & Nederland) nog niet onderweg is. Als je nu een MY RWD zou bestellen is de leveringstermijn nog altijd November - Januari.
Terwijl de landen die vermelden dat er al VIN’s zijn (VB: Frankrijk, Duitsland) de levertermijnen nu Januari - Februari zijn.
Of deze redenering klopt… Het is wat ik ervan maak…
 
Hoi, nieuw op het forum maar ook aan het wachten op een MY RWD.
Ik denk dat de MY RWD voor (Belgie & Nederland) nog niet onderweg is. Als je nu een MY RWD zou bestellen is de leveringstermijn nog altijd November - Januari.
Terwijl de landen die vermelden dat er al VIN’s zijn (VB: Frankrijk, Duitsland) de levertermijnen nu Januari - Februari zijn.
Of deze redenering klopt… Het is wat ik ervan maak…
Gisteren zijn hier geen VIN's vergeven, dus ik vermoed zelf dat de Viking Queen niet naar Zeebrugge zal gaan. Met de levertijdenindicatie die in NL/BE configurator nog steeds op eind Q4 staat denk ik dat er nog minstens een boot naar Zeebrugge zal komen (en de hoeveelheid auto's die erop komt nog steeds meer is dan het aantal bestellingen). Leveringen zullen dan midden/eind december worden.
 
Last edited:
Gisteren zijn hier geen VIN's vergeven, dus ik vermoed zelf dat de Viking Queen niet naar Zeebrugge zal gaan. Met de levertijdenindicatie die in NL/BE configurator nog steeds op eind Q4 staat denk ik dat er nog minstens een boot naar Zeebrugge zal komen (en de hoeveelheid auto's die erop komt nog steeds meer is dan het aantal bestellingen). Leveringen zullen dan midden/eind december worden.
De Tesla dealer in DH houdt nog steeds vol dat medio/ eind dec. 22 de RWD's geleverd gaan worden aan de eerste klanten in NL. Met welke boot zullen de Tesla's naar Zeebrugge kunnen komen: Tesla Ship Tracker
 
De Tesla dealer in DH houdt nog steeds vol dat medio/ eind dec. 22 de RWD's geleverd gaan worden aan de eerste klanten in NL. Met welke boot zullen de Tesla's naar Zeebrugge kunnen komen: Tesla Ship Tracker
Met zeven schepen onderweg (en waarschijnlijk komende weken nog een groot aantal die daarbij komen) heb ik er goede hoop op dat er best eentje bij zit die ook MY RWD’s voor de NL markt bij heeft. Als je die YouTube filmpjes van Wu Wa ziet van 13/10 staan er nog 10k+ auto’s (M3 en MY) op de kade en rondom de fabriek te wachten op transport.
 
Zijn we niet te fel aan het kijken naar levering vanuit China. In onderstaand filmpje is vanuit giga Berlijn en zijn ,redelijk in het begin, enkele MY op een vrachtwagen te zien met 19" en geen aanduiding op achterzijde dus RWD. Mss kan iemand bevestigen dat hij hetzelfde ziet. Maar als deze leveringen gestart zijn kan het zijn dat NL en BE hiervoor in aanmerking komen? This maar speculatie!

 
Zijn we niet te fel aan het kijken naar levering vanuit China. In onderstaand filmpje is vanuit giga Berlijn en zijn ,redelijk in het begin, enkele MY op een vrachtwagen te zien met 19" en geen aanduiding op achterzijde dus RWD. Mss kan iemand bevestigen dat hij hetzelfde ziet. Maar als deze leveringen gestart zijn kan het zijn dat NL en BE hiervoor in aanmerking komen? This maar speculatie!

Nog nergens een RWD VIN met XP7 (Berlijn) gezien. LR backorder in Duitsland is ook zo groot dat ze zelfs de standaard versie (W/Zw/19") nu uit China leveren, ik acht de kans klein dat ze al RWD produceren.
 
Zijn we niet te fel aan het kijken naar levering vanuit China. In onderstaand filmpje is vanuit giga Berlijn en zijn ,redelijk in het begin, enkele MY op een vrachtwagen te zien met 19" en geen aanduiding op achterzijde dus RWD. Mss kan iemand bevestigen dat hij hetzelfde ziet. Maar als deze leveringen gestart zijn kan het zijn dat NL en BE hiervoor in aanmerking komen? This maar speculatie!

Tesla Eindhoven heeft mij verteld dat in ieder geval de komende tijd alle RWD’s uit China komen met een LFP batterij
 
Gho, de backlog van Giga B zijn natuurlijk feit. Ik vind het nog altijd gek dat voor NL en BE de EDD voor optie met trekhaak de vroegste was van heel europa (begin sept). EDD begon in nov terwijl rest van europa pas in Dec. Dan vind ik dat NL en BE een beetje in de steek is gelaten als we horen dat het VIN's regent in Duitsland en Frankrijk. Nu zoals we uit verleden ook weten is dat toewijzing VIN nog geen heilige graal is en dat het naderhand nog snel kan wijzigen. Maar toch...
 
Ik kijk al een tijdje naar dit topic over de routing van de Tesla schepen in 2022. Hier misschien bekend maar wil hem toch delen. Is een groep enthousiaste forumleden die er een sport (of dagtaak!) van hebben gemaakt de schepen te signaleren, volgen en te voorspellen of uitdokteren waar ze heen gaan. Leuk leesvoer en geeft een goed beeld van hoe de logistieke operatie is van het verdelen van de Tesla's over de wereld.