Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een Y RWD / wit-zwart / 19 inch / zonder trekhaak besteld via Leaseplan op 21-09.

Je krijgt dan helaas geen inzicht in de app aangezien Leaseplan eigenaar is.

Echter krijg ik net de volgende SMS:
Tesla Update - Uw Model Y met RNxxxxxxx is onderweg naar Nederland en wij verwachten deze binnenkort aan u te leveren. Zodra wij een exacte leveringsdatum hebben brengen u wij op de hoogte via een SMS. U dient de auto binnen 7 dagen vanaf de eerst mogelijke leveringsdatum op te halen. Als u geen updates via sms meer wilt ontvangen, antwoord STOP.

M.i. moet het dit jaar nog wel lukken dan ;-)
Ik heb exact hetzelfde besteld, ook via LeasePlan, wel op 30/9. Inderdaad wel lastig dat ik het zelf niet kan volgen. Volgens Tesla is de EDD ergens tussen eind februari en eind maart maar als ik dit topic zo lees verwacht ik het wel wat vroeger (hopelijk) :)

PS: nieuw op het forum hier, wel interessant topic om te lezen!
 
  • Like
Reactions: SnowLeopard
Maar eens kijken hoe het staat met de bestellingen van de Model Y (zonder toevoeging)
Wanneer worden de eersten geleverd?
Wat zijn de leverdata (hier 28 October tot 4 December)
Wie heeft de eerste VIN?
Uit welk land komt die nu, China of Duitsland?
Wie heeft er een besteld?
Wie weet hoe groot de accu is? (55, 60 of 62 kWh)?
Heb twee weken geleden mijn Model Y RWD in zwart en met trekhaak besteld. Gaf de grootste kans op snelle levering. En ja hoor, vandaag bevestigd gekregen dat auto tussen 24 november en 8 december wordt geleverd.
 
There is also a massive VIN shower in Germany and France. Possibly from from both RCC Amsterdam (Koper) and Hyperion Ray (I think this one will head to Barcelona).
Ai, op het forum "2022 shipping movements" dit bericht. Weer geen schip voor Nederland lijkt het.
De hoop nu maar richten op de Carrera of de RCC Europe, beiden nu onderweg naar Singapore.

Overigens, Hyperion, Carrera en RCC Europe varen binnen 4 dagen van elkaar waarbij de Carrera en Hyperion niet bunkeren in Singapore, de RCC Europa gaat daar wel brandstof bijvullen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: majo-03
Dit sluit wel aan bij wat Tesla gisteren telefonisch aangaf, dat ze de MY RWD vanaf eerste week december verwachten bij het delivery center. Maar goed, ook die andere schepen die binnen 4 dagen van elkaar zitten passen in dit plaatje.
Omdat je gisteren(?) sms hebt ontvangen durf ik met 95% zekerheid te zeggen dat je auto op Carrera staat. De VINs op Hoegh Trader zijn namelijk met zekerheid nog niet aan bestellingen gekoppeld en de andere schepen lijken niet naar Zeebrugge te gaan
 
20221029_122404.jpg



20221029_122349.jpg



20221029_121027.jpg



Vanochtend de wieldoppen (van AliExpress) binnen en alles geprepareerd. ;-)

Prima afwerking en kwaliteit! Zullen erg netjes staan onder een witte Model Y.
 
Hoe weet je dit? Wat is je bron? Staat namelijk niet op Tesla carriers

Te vinden in Hoegh's vessel schedule, is ondertussen ook al toegevoegd aan de Tesla carriers map


Waaruit leid jij af dat Carrera wel naar Zeebrugge gaat? Wat is je bron?

Meldingen op het Duitse forum gisteren. Aantal gebruikers meldde dat TA verteld had dat auto op Carerra stond en naar Zeebrugge ging. Komt ook overeen met de VINs die eergisteren in NL/BE vergeven zijn en hoogstwaarschijnlijk via Zeebrugge komen, o.a. gemeld door bass2000
 
  • Like
Reactions: majo-03