Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Wat mij op valt.
R-576-SR -> variant Y6LR
R-899-SJ -> variant Y7CR
Dat is het verschil in batterij. Kan je ook in typegoedkeuringsnummer terug zien:

e4*2007/46*1293*26 (LFP China)
e4*2018/858*00135*02 (BYD)

Hier de info van "onze" Chinese versie:

1668673931729.png

1668673945983.png

1668673966240.png
 
Y6LR = RWD + CATL 60kWh LFP batterij
Y7CR = RWD + BYD 'Blade' batterij (~55-60 kWh)

Ik ga er vanuit dat in ieder geval de tweede een demo/test wagen is van Tesla zelf (vermoedelijk gemaakt in Grunheide). Volgens de RDW is deze al verzekerd en mag dus op de openbare weg. De andere zou wellicht ook een demo kunnen zijn, maar deze is nog niet WAM-verzekerd en zou dus ook kunnen wachten op aflevering.

Edit: deze info kan je hier en hier zelf ophalen.
 
Last edited:
Y6LR = RWD + CATL 60kWh LFP batterij
Y7CR = RWD + BYD 'Blade' batterij (~55-60 kWh)

Ik ga er vanuit dat in ieder geval de tweede een demo/test wagen is van Tesla zelf (vermoedelijk gemaakt in Grunheide). Volgens de RDW is deze al verzekerd en mag dus op de openbare weg. De andere zou wellicht ook een demo kunnen zijn, maar deze is nog niet WAM-verzekerd en zou dus ook kunnen wachten op aflevering.

Edit: deze info kan je hier en hier zelf ophalen.
Hi Peter, MY SR. RWD > Heb je misschien ook kunnen vinden wat de vermogen van de auto zal zijn? Je hebt namelijk verschillende browsers diversen PS. Heb ik eerder ook al gevraagd hier op de forum maar zie veel verschillende suggesties. Misschien wat info ?
 
Hi Peter, MY SR. RWD > Heb je misschien ook kunnen vinden wat de vermogen van de auto zal zijn? Je hebt namelijk verschillende browsers diversen PS. Heb ik eerder ook al gevraagd hier op de forum maar zie veel verschillende suggesties. Misschien wat info ?
Volgens het RDW hebben ze ongeacht de battery, netto maximaal 220kW. Dat komt neer op 299,64Pk (300 klinkt mooier 😋)