Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Worden Tesla’s met trekhaak sneller geleverd dan zonder? Ik heb dezelfde configuratie besteld (RWD wit/zwart/19”) maar dus zonder trekhaak op 30/09.
Volgens Tesla’s leverdata wel, echter lijkt er weinig van te kloppen.

Volgens mij hebben we op dit forum twee bestellers zonder trekhaak met VIN en 5 met trekhaak allemaal zonder VIN. (In standaard versie, dus Wi/Zw/19”)
 
  • Like
Reactions: Catchme_NL
Volgens Tesla’s leverdata wel, echter lijkt er weinig van te kloppen.

Volgens mij hebben we op dit forum twee bestellers zonder trekhaak met VIN en 5 met trekhaak allemaal zonder VIN. (In standaard versie, dus Wi/Zw/19”)
Krijg sterk de indruk dat combinatie wit buiten / zwart binnen óf heel gewild is óf weinig batch van geproduceerd is want daarvan lijken de meeste zonder VIN te zijn.


Of klopt m’n analyse niet?
 
Wat ook kan is dat een verhuurbedrijf/leasemaatschappij op dag 1 er gelijk heel veel in bestelling heeft gezet en ze daar heen gaan
Ik heb ook op dag 1 besteld en heb echt nog niemand gezien met een VIN in deze configuratie. Zijn er wel een paar in DE geleverd, maar misschien moeten ze in NL nog gewoon gaan komen.

Heb eerder deze week even met Tesla Wezep gebeld en ze houden nog steeds vast aan de oorspronkelijke levertermijn (nov-jan). Dat zou volgens mijn vaste contactpersoon echt gaan lukken, want er zit volgens hem nog heel veel aan te komen.
 
Goedenavond, ik ben ook geregistreerd nadat ik een tijdje heb meegelezen.
Ik volg deze thread graag omdat ik ook in spanning afwacht.

Besteld 12-09, wit/zwart, 19", trekhaak
Kijk nog een verstandige plaatsgenoot!

Voor de overigen, levertijd hier staat nog op 24-nov tot 8-dec, Hidden VIN bekend en onderweg op de Carrera die 24 nov aankomt in Zeebrugge. Verwacht een dezer dagen belletje van Tesla voor een afleverafspraak en eindfactuur.
 
update (de meeste vragen zijn al beantwoord):

- wel of geen hoedenplank? en indien JA in hoeveel delen in te vouwen? JA, in 2 delen
- wel of geen fysieke parkeersensoren? geen fysieke sensoren meer
- wel of geen dubbel glas achterruiten? dubbel glas, voor en achter
- wel of geen lange zitvlak achterbank? voorlopig nog niet
- Intel of AMD cpu? AMD
- wel of geen 5.0 megapixel camera? voorlopig nog niet
- netto capaciteit LFP akku MiC : 58, 60 of 62 kWh? : 62kWh (effectief bruikbaar rond 57/58 kWh)
- wel of geen (Perf) matrix koplampen? Matrix koplampen
- wel of geen comfort onderstel? voorlopig nog niet
- wel of geen noodopening bij achterdeuren onder de zijvakken van de deur? aanwezig!
 
update (de meeste vragen zijn al beantwoord):

- wel of geen hoedenplank? en indien JA in hoeveel delen in te vouwen? JA, in 2 delen
- wel of geen fysieke parkeersensoren? geen fysieke sensoren meer
- wel of geen dubbel glas achterruiten? dubbel glas, voor en achter
- wel of geen lange zitvlak achterbank? voorlopig nog niet
- Intel of AMD cpu? AMD
- wel of geen 5.0 megapixel camera? voorlopig nog niet
- netto capaciteit LFP akku MiC : 58, 60 of 62 kWh? : 62kWh (effectief bruikbaar rond 57/58 kWh)
- wel of geen (Perf) matrix koplampen? Matrix koplampen
- wel of geen comfort onderstel? voorlopig nog niet
- wel of geen noodopening bij achterdeuren onder de zijvakken van de deur? aanwezig!
Comfort onderstel zit al enige tijd op de MIC Y. Verlengde achterbank is afhankelijk van productiedatum. Inmiddels worden ze volgens diverse bronnen al ca. een maand geproduceerd. Deze auto’s zijn alleen nog niet in Europa. Verbeterde camera’s zijn nog niet bevestigd inderdaad.
 
Comfort onderstel zit al enige tijd op de MIC Y. Verlengde achterbank is afhankelijk van productiedatum. Inmiddels worden ze volgens diverse bronnen al ca. een maand geproduceerd. Deze auto’s zijn alleen nog niet in Europa. Verbeterde camera’s zijn nog niet bevestigd inderdaad.
Aha, nice!

Mbt onderstel meen ik ergens op youtube een filmpje van een eigenaar MY RWD MiC 2023 gezien te hebben dat het onderstel kwa comfort en rijgedrag wat hem betreft identiek lijkt aan zijn andere MY LR exemplaar van 2021. Waar heb je gelezen dat het "Comfort onderstel al enige tijd op de MIC Y zit.".?

Ook meen ik ergens gelezen te hebben dat de langere achterbank voorlopig alleen in de MiUSA exemplaren zit. Dus eerst zien, dan geloven (onze ervaringen met Tesla).
 
Aha, nice!

Mbt onderstel meen ik ergens op youtube een filmpje van een eigenaar MY RWD MiC 2023 gezien te hebben dat het onderstel kwa comfort en rijgedrag wat hem betreft identiek lijkt aan zijn andere MY LR exemplaar van 2021. Waar heb je gelezen dat het "Comfort onderstel al enige tijd op de MIC Y zit.".?

Ook meen ik ergens gelezen te hebben dat de langere achterbank voorlopig alleen in de MiUSA exemplaren zit. Dus eerst zien, dan geloven (onze ervaringen met Tesla).
Het verschil in comfort zal ook echt heel klein zijn. Ik heb het zelf bij mijn proefrit niet als hinderlijk ervaren in een MY Perf. Met 19” zal het voor mij helemaal geen punt zijn, maar ik ben sowieso geen fan van een deinende auto.

De achterbanken zijn volgens de bronnen die ik gelezen/ gezien heb juist in eerste instantie MIC.

Ik ga nu weer on topic verder…
 
  • Like
Reactions: IvCh
De kans is groot dat ik iemand die een rode MY RWD in bestelling heeft, blij ga maken...
Want ik ga waarschijnlijk annuleren.
Ik heb de MY RWD op 2 september in bestelling gezet op basis van een overname schatting van Tesla voor de M3 LR hetgeen me een goede deal leek.
Gisteren kreeg ik een definitief overname voorstel van Tesla dat maar liefst 31% lager is dan het initiële. Ik heb de bestelling geplaats omwille van de goede deal want heb eigenlijk geen noodzaak om de M3 LR in te ruilen. Voorlopig heb ik nog niet geannuleerd omdat ik even aan het aftasten ben of er andere partijen interesse hebben in de M3.
 
De kans is groot dat ik iemand die een rode MY RWD in bestelling heeft, blij ga maken...
Want ik ga waarschijnlijk annuleren.
Ik heb de MY RWD op 2 september in bestelling gezet op basis van een overname schatting van Tesla voor de M3 LR hetgeen me een goede deal leek.
Gisteren kreeg ik een definitief overname voorstel van Tesla dat maar liefst 31% lager is dan het initiële. Ik heb de bestelling geplaats omwille van de goede deal want heb eigenlijk geen noodzaak om de M3 LR in te ruilen. Voorlopig heb ik nog niet geannuleerd omdat ik even aan het aftasten ben of er andere partijen interesse hebben in de M3.
Inruilvoorstel van mijn huidige auto viel ook tegen, via een andere platforms online te koop gezet. Binnen een dag een aanbod gehad met een prijs welke ik voor ogen had. Vraag naar 2e hands auto's en in dit geval een 2e hands EV, is erg groot. Dus het moet gek lopen wil je de auto niet naar wens kunnen verkopen. Ik hoor via meerdere kanalen dat inruil bij Tesla over het algemeen nog onder handelsprijzen uitkomt.
 
Ook ik had er meer van verwacht, Tesla inruilvoorstel onlangs was zo’n 36k voor een Model 3 SR+ uit 2021 met 25.000 km (marge). Ook een anwb en andere sites zitten rond die koers.

Uiteindelijk via marktplaats weten te verkopen voor 41.400, viel ook een beetje tegen maar als je kijkt op marktplaats neemt het aanbod de laatste tijd aardig toe.
 
Kijk nog een verstandige plaatsgenoot!

Voor de overigen, levertijd hier staat nog op 24-nov tot 8-dec, Hidden VIN bekend en onderweg op de Carrera die 24 nov aankomt in Zeebrugge. Verwacht een dezer dagen belletje van Tesla voor een afleverafspraak en eindfactuur.
Leuk man, dan komt het nu echt dichtbij!
Hoe lang was de Carrera al onderweg toen jij bericht kreeg?
 
De kans is groot dat ik iemand die een rode MY RWD in bestelling heeft, blij ga maken...
Want ik ga waarschijnlijk annuleren.
Ik heb de MY RWD op 2 september in bestelling gezet op basis van een overname schatting van Tesla voor de M3 LR hetgeen me een goede deal leek.
Gisteren kreeg ik een definitief overname voorstel van Tesla dat maar liefst 31% lager is dan het initiële. Ik heb de bestelling geplaats omwille van de goede deal want heb eigenlijk geen noodzaak om de M3 LR in te ruilen. Voorlopig heb ik nog niet geannuleerd omdat ik even aan het aftasten ben of er andere partijen interesse hebben in de M3.
Het is algemeen geweten dat Tesla voor z'n eigen voertuigen geen goeie overname prijzen geeft. Eventueel eens bij Nikola Brussels informeren? Ben benieuwd wat je daar zou krijgen?
 
De kans is groot dat ik iemand die een rode MY RWD in bestelling heeft, blij ga maken...
Want ik ga waarschijnlijk annuleren.
Ik heb de MY RWD op 2 september in bestelling gezet op basis van een overname schatting van Tesla voor de M3 LR hetgeen me een goede deal leek.
Gisteren kreeg ik een definitief overname voorstel van Tesla dat maar liefst 31% lager is dan het initiële. Ik heb de bestelling geplaats omwille van de goede deal want heb eigenlijk geen noodzaak om de M3 LR in te ruilen. Voorlopig heb ik nog niet geannuleerd omdat ik even aan het aftasten ben of er andere partijen interesse hebben in de M3.
Heb een degelijk eerste voorstel gekregen van Tesla , als daar bij mij ook 31% afgaat ga ik toch ook wel twijfelen. Als ze gaan verwachten dat je de auto zelf gaat verkopen voor een hogere prijs , dan blijf ik wel met mijn 3 rondrijden. Geen zin om er mee te gaan leuren op de markt . Want dan is het ofwel op voorhand verkopen om het geld op de rekening te hebben maar een tijd zonder wagen of achteraf verkopen maar eerst met je eigen spaargeld betalen. Spaargeld dat vaststaat natuurlijk en in deze beurstijden vrij kostelijk gaat zijn om op te nemen. En als het verschil tussen eerste en uiteindelijk voorstel zo groot is voel ik me toch wel een beetje bedrogen en gelokt met een vals voorstel. Dan gaat de kans groot zijn dat het na die extra jaren met de 3 ook geen tesla meer gaat zijn.
 
  • Like
Reactions: Xfrank