Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Begin november besteld, zojuist een RN ontvangen en een sms dat de auto "onderweg naar NL is". Iemand enig idee aan wat voor timeframe ik dan moet denken?
Hier idem. Begin november besteld via LM (LeasePlan zakelijk) en kreeg vanmorgen een sms dat de auto onderweg is naar NL. Uit nieuwsgierigheid even een mail gestuurd naar Tesla en als reactie ontvangen dat de levering waarschijnlijk in de laatste 2 weken van december zal zijn.
 
Hier idem. Begin november besteld via LM (LeasePlan zakelijk) en kreeg vanmorgen een sms dat de auto onderweg is naar NL. Uit nieuwsgierigheid even een mail gestuurd naar Tesla en als reactie ontvangen dat de levering waarschijnlijk in de laatste 2 weken van december zal zijn.
Hier t zelfde 15 november besteld en vanmorgen sms dat de auto onderweg is naar NL verwachte levertijd tussen 20 en 31 december, dit is iets te snel voor mij dus ik denk dat ik deze laat gaan had m liever in februari maart pas gekregen
 
Inmiddels ca. 25 registraties van de NL RWD in kenteken register. Ik denk dat de registraties van gisteren en vandaag nog niet zijn meegeteld. Ben benieuwd of iemand al een demo RWD is tegen gekomen bij en Tesla vestiging.
Hoe kom jij bij 25? Ik kom op 11.
1669206817548.png
 
Productiedatum 22 okt is VIN: LRWYGCFS2PC578XXX

Gaat ineens heel hard bij mij. 🙂
Zag zonet ineens een eindfactuur op Tesla pagina.
Kenteken van de aan mij gekoppelde auto inmiddels bekend.
VIN -volgens factuur- hetzelfde als de hidden VIN die ik al weken had.
VIN: RWYGCFS9PC578XXX (volgens bronnen, prod datum 22-10-2022, zie elders topic)
Na het intypen van het kenteken op RDW.nl zag ik dat ik het varaint "e4*2007/46*1293*26" betreft.
Ik had zelf eigenlijk de nieuwste variant "e4*2007/46*1293*27" verwacht. :(

Dus blijkbaar is er na 22 okt. een nog nieuwere variant geproduceerd(??)
Maar uiteraard kan het misschien ook een invoerfout zijn, blijft mensenwerk.

Ben benieuwd naar wat jullie nu hebben.
Wie hebben nog meer een eindfactuur op Tesla pagina waar ook bovenstaande info op terug te vinden is?
 
Last edited:
Gaat ineens heel hard bij mij. 🙂
Zag zonet ineens een eindfactuur op Tesla pagina.
Kenteken inmiddels bekend.
VIN -volgens factuur- hetzelfde als de hidden VIN die ik al weken had.
VIN: RWYGCFS9PC578XXX (volgens bronnen, prod datum 22-10-2022, zie elders topic)
Na het intypen van het kenteken op RDW.nl zag ik dat ik het varaint "e4*2007/46*1293*26" betreft.
Ik had zelf eigenlijk de nieuwste variant "e4*2007/46*1293*27" verwacht. :(

Dus blijkbaar is er na 22 okt. een nog nieuwere variant geproduceerd(??)
Maar uiteraard kan het misschien ook een invoerfout zijn, blijft mensenwerk.

Ben benieuwd naar wat jullie nu hebben.
Wie hebben nog meer een eindfactuur op Tesla pagina waar ook bovenstaande info op terug te vinden is?
Heb je nu wel kenteken maar geen leverdatum in Tilburg?
 
Beste Leden,

Een vraag,

RDW volgende:

MODEL Y RWD 2022 Standaard range

Nominaal continu maximumvermogen
88 kW
Netto maximumvermogen elektrisch
220 kW


MODEL Y LONG RANGE 2022

Nominaal continu maximumvermogen
65 kW
Netto maximumvermogen elektrisch
158 kW

Long range heeft meer PK dan RDW normaal gesproken. Hier op de rdw zie je dat de RWD Standaard range meer vermogen heeft? Klopt dit?
 
Suddenly it's really hard for me. 🙂
Suddenly saw a final invoice on Tesla page.
License plate now known.
VIN -according to invoice- same as the hidden VIN I had for weeks.
VIN: RWYGCFS9PC 578XXX (according to sources, prod date 22-10-2022, see elsewhere topic)
After typing in the registration number on RDW.nl, I saw that it concerns "e4*2007/46*1293* 26 ".
I actually expected the latest variant "e4*2007/46*1293* 27 ".:(

So apparently after Oct. 22. produced an even newer variant(??)
But of course it may also be an input error, it remains human work.

Curious about what you have now.
Who else has a final invoice on the Tesla page where the above information can also be found?
I also have the end invoice and my VIN also has PC578***.. However I do not have a number plate assigned. Can I still find the variant information? It does not appear on the end invoice for me.
 
Beste Leden,

Een vraag,

RDW volgende:

MODEL Y RWD 2022 Standaard range

Nominaal continu maximumvermogen
88 kW
Netto maximumvermogen elektrisch
220 kW


MODEL Y LONG RANGE 2022

Nominaal continu maximumvermogen
65 kW
Netto maximumvermogen elektrisch
158 kW

Long range heeft meer PK dan RDW normaal gesproken. Hier op de rdw zie je dat de RWD Standaard range meer vermogen heeft? Klopt dit?
LR heeft veel meer pk's dan RWD. Invoerfout van de medewerkers van het RDW? DIt gebeurd wel vaker. Blijft mensenwerk.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: PKR
Yes, ook hier een SMS ontvangen (wit/zwart/trekhaak/19 inch). Leverdatum in de app, niet in de SMS. Ook nog geen VIN.
"Uw model Y is met RXN... is onderweg naar Nederland en wij verwachten deze binnenkort aan u te kunnen leveren..."
Source code gecheckt op VIN? Als je een eindfactuur hebt is de VIN hierop ook te vinden. VIN wordt pas veel later zichtbaar aan de accountpagina toegevoegd
 
  • Like
Reactions: jorispinter
Ik vond inderdaad ook een kenteken op de eindfactuur.

RN: RN117770xxx
VIN: LRWYGCFSXPC578xxx
Kenteken: R-923-xx
Typegoedkeuringsnummer: e4*2007/46*1293*26

DatumVerandering
26-08-2022Besteld (~22:00) - MY SR RWD rood / wit / 19" / trekhaak
26-08-202231 oktober - 25 december
08-09-20226 november - 13 december
25-09-2022nov. 2022 - jan. 2023
27-10-2022~09:00 datum verdwenen in app
27-10-2022~14:00 22 november - 6 december
28-10-2022SMS "onderweg - binnenkort leveren" + Hidden VIN
18-11-2022Aflevering gepland op 5 december