Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Volgende week wordt de Tesla SEMI truck gelanceerd. Of daar de 4680 cellen in zitten, is volgens mij ook nog niet zeker

In de Semi worden in eerste instantie 21700 cellen gebruikt, dat is bevestigd door Drew en Elon op het afgelopen ‘kwartaalpraatje’.

De Tesla (Panasonic) 4680 cellen zijn nog niet klaar (of beschikbaar) voor serie/ massa productie voor MY RWD MiG. Daar wacht iedereen nog op

De 4680 fabriek bij Giga Berlijn zou eind dit jaar/begin volgend jaar gaan draaien, dat is in ieder geval het laatste nieuws wat uitgelekt is. De lijnen die Panasonic voor de Tesla 4680 bouwt gaan medio 2023 pas draaien.

Die worden overigens ‘multitab’ in plaats van ‘tabless’. De tabless patenten houd Tesla nog even voor zichzelf, evenals het ‘dry coating’ proces.

Qua performance maakt dat waarschijnlijk weinig uit, heeft voornamelijk produktie en kosten voordelen.

Dit YT kanaal kan ik van harte aanbevelen, hoge informatiedichtheid en het enige kanaal wat tot dusverre 4680 cellen heeft getest en geanalyseerd, een vroeg exemplaar uit Kato Road en een uit de Munro Y 4680 tear down.

 
Last edited:
  • Like
Reactions: jbzg, AGNL and IvCh
Ik heb inmiddels ook een kenteken. Auto komt morgen in Tilburg aan en volgende week ophalen. Mijn kenteken staat er echter niet tussen. Staat sinds 21-11 op kenteken.
Nice, ik heb vandaag iemand van Tesla gesproken en een kenteken doorgekregen. Zie ook dat deze sinds 21-11 op kenteken staat. Aflevering gepland 5-12 Tilburg. Als jij volgende week mag ophalen vraag ik me af… staat de auto dan wel op de carrerra? Anders lijkt het me een moeilijk verhaal worden.
 
Ik heb inmiddels ook een kenteken. Auto komt morgen in Tilburg aan en volgende week ophalen. Mijn kenteken staat er echter niet tussen. Staat sinds 21-11 op kenteken.
Gefeliciteerd !!!
Do share your pick up story. How was it at Tilburg? we look forward to any info, pics etc. Much appreciated.

3 Cars Registered on 21-11 and 2 RWD from it.

R168RJZWART65,200Y5LD
R631STZWART52,540Y6LR
R651TBWIT54,840Y6LR
 
Last edited:
Allen, een vreemde ontdekking. Net even kritisch gekeken naar de kenteken uitdraai van de RDW:

IK zie maar liefst 14 MiG (=Berlijn made) MY RWD's (Y7CR).

Zoveel test of demo auto's voor Tesla NL? Lijkt me erg sterk!

Dus de kans bestaat dat een deel van de kopers een MiG krijgt?

Ook viel me op dat van de MiG auto's of zwart of wit zijn, met allen een zelfde cat prijs van EUR 49990,-

Weet iemand hoe het zit?


1669224401451.png
 
Allen, een vreemde ontdekking. Net even kritisch gekeken naar de kenteken uitdraai van de RDW:

IK zie maar liefst 14 MiG (=Berlijn made) MY RWD's (Y7CR).

Zoveel test of demo auto's voor Tesla NL? Lijkt me erg sterk!

Dus de kans bestaat dat een deel van de kopers een MiG krijgt?

Ook viel me op dat van de MiG auto's of zwart of wit zijn, met allen een zelfde cat prijs van EUR 49990,-

Weet iemand hoe het zit?


View attachment 877556
Misschien is het een foutje? Ik zei vanochtend al dat ik het raar vond dat jij op 25 RWD Y's kwam ;-).

@Circles2000 toevallig een XP7 VIN?
 
I see no less than 14 MiG (=Berlin made) MY RWD's (Y7CR).
Aangezien dit de enige auto's zijn die de afgelopen 2 maanden tegen de basisprijs zijn geregistreerd, moeten ze worden getest (veiligheidstest NCAP, enz.)
Demo-auto's die ik eerder heb gezien, hebben meestal een hogere specificatie. Zowel zwart als wit hebben ook dezelfde prijs.

Maar waarom zouden ze die registreren voor sequentiële Kenteken?
Zal alleen weten of iemand hier die XP7 VIN-code heeft
 
Nice, ik heb vandaag iemand van Tesla gesproken en een kenteken doorgekregen. Zie ook dat deze sinds 21-11 op kenteken staat. Aflevering gepland 5-12 Tilburg. Als jij volgende week mag ophalen vraag ik me af… staat de auto dan wel op de carrerra? Anders lijkt het me een moeilijk verhaal worden.
Ik heb begrepen dat die van mij via Koper gekomen is. Morgen in Tilburg en dan door naar Groningen. Daar dan volgende week ophalen

Vin heb ik niet, alleen de meld code en het kenteken.
 
Aangezien dit de enige auto's zijn die de afgelopen 2 maanden tegen de basisprijs zijn geregistreerd, moeten ze worden getest (veiligheidstest NCAP, enz.)
Demo-auto's die ik eerder heb gezien, hebben meestal een hogere specificatie. Zowel zwart als wit hebben ook dezelfde prijs.

Maar waarom zouden ze die registreren voor sequentiële Kenteken?
Zal alleen weten of iemand hier die XP7 VIN-code heeft

Dit zijn de MiG MY RDW's.

R391SV
R392SV
R393SV
R394SV
R395SV
R396SV
R398SV
R399SV
R400SV
R411SV
R412SV
R414SV
R415SV