Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Als je het kenteken in RDW.nl in voert, dan weet je direct of je een RDW Germany krijgt of niet.
BC272E9E-CC03-45E1-85FE-C590C0852C2B.png
 
anyone talked to Tesla about Carreras behavior?
Ik denk dat de meeste Tesla medewerkers niks weten en pas afspraken opnieuw inplannen (als dat moet) wanneer er duidelijkheid is over zijn exacte aankomst. Er hangen daar meerdere grote schepen rond in dat gebied welke naar Rotterdam en Zeebrugge moeten. Het zijn voornamelijk zeer grote container schepen en ook een andere roro naar Zeebrugge.
 
Wat is dit extreem frustrerend zeg om die boot daar nu al dagen een beetje te zien ronddobberen. Ik krijg er langzaam een hard hoofd in dat levering in dit jaar nog gaat gebeuren.
Niet zo paniekerig, die boot gaat die auto’s daar heus niet in zee dumpen…..en komt gewoon over een tijdje aan om te lossen.

Wanneer is natuurlijk wel de vraag, en mogelijk heeft dat invloed op (een deel) van de lever afspraken. We moeten het afwachten, en dat vind ik ook lastig 😉.

Ben wel benieuwd wat er waar is van dat verhaal op het 2022 Shipping topic. Vind het persoonlijk een vaag verhaal. Vraag me af waarom deze boot dan op vier dagen afstand van de haven blijft liggen, terwijl de RCC Europe eerst nog een dag heeft doorgevaren. Als er een financieel issue is tussen rederij en Tesla, leg dan tegelijk alles stil. Persoonlijk geloof ik dat het in geval van Carrera de weersomstandigheden meespelen, er is echt een flinke deining op dat gedeelte van de route door sterke wind vanaf de Noord Atlantische Oceaan. Die is zaterdag heel even iets minder, zwelt dan weer een paar dagen aan en is tegen woensdag pas weg. Voor mezelf hou ik maar vast dat dit het is en de Carrera vanaf eind volgende week in Zeebrugge aankomt. Het is een theorie, niet per se de waarheid, maar wel iets wat ik met feiten kan onderbouwen. Voor de andere theorie heb ik geen feiten van dus minder gevoel bij.
Het gedrag van RCC Europe kan ik daarmee niet verklaren. Dus misschien heb ik ongelijk, maar wilde deze theorie delen.
 
  • Like
Reactions: Dbergeeke
Op marinetraffic.com lijkt hij nu terug op weg te zijn richting straat van Gibraltar. Eta 28/11
Nee dat lijkt. Ze laat zich mee dobberen met de stroming, zet dan een tijdje z’n motor aan om wat terug te varen. Dit doet ze al sinds maandag morgen. Zie onderstaand patroon van de laatste uren.
 

Attachments

  • E32556AD-B1D3-4EC3-AF7B-DF8F31C8A6AB.jpeg
    E32556AD-B1D3-4EC3-AF7B-DF8F31C8A6AB.jpeg
    180.1 KB · Views: 45
  • Like
Reactions: IvCh and Dbergeeke
Niet zo paniekerig, die boot gaat die auto’s daar heus niet in zee dumpen…..en komt gewoon over een tijdje aan om te lossen.

Wanneer is natuurlijk wel de vraag, en mogelijk heeft dat invloed op (een deel) van de lever afspraken. We moeten het afwachten, en dat vind ik ook lastig 😉.

Ben wel benieuwd wat er waar is van dat verhaal op het 2022 Shipping topic. Vind het persoonlijk een vaag verhaal. Vraag me af waarom deze boot dan op vier dagen afstand van de haven blijft liggen, terwijl de RCC Europe eerst nog een dag heeft doorgevaren. Als er een financieel issue is tussen rederij en Tesla, leg dan tegelijk alles stil. Persoonlijk geloof ik dat het in geval van Carrera de weersomstandigheden meespelen, er is echt een flinke deining op dat gedeelte van de route door sterke wind vanaf de Noord Atlantische Oceaan. Die is zaterdag heel even iets minder, zwelt dan weer een paar dagen aan en is tegen woensdag pas weg. Voor mezelf hou ik maar vast dat dit het is en de Carrera vanaf eind volgende week in Zeebrugge aankomt. Het is een theorie, niet per se de waarheid, maar wel iets wat ik met feiten kan onderbouwen. Voor de andere theorie heb ik geen feiten van dus minder gevoel bij.
Het gedrag van RCC Europe kan ik daarmee niet verklaren. Dus misschien heb ik ongelijk, maar wilde deze theorie delen.
Is niet alleen paniekerig maar ook enigszins kennis van logistieke processen. Hij zal inderdaad niet zijn auto’s in de zee dumpen maar als dit nog een paar dagen duurt en die Hoegh die er achter vaart kan wel gewoon door dan durf ik het wel redelijk aan dat levering dit jaar echt lastig gaat worden. Er komen nog een aantal boten deze kant op en als je dan 1 boot later krijgt dan gepland dan is het met de volumes die binnenkomen gewoon heel lastig om dat er even tussendoor te plannen (ruimte, tijd, mensen, etc)

Die andere theorie geloof ik ook niet direct in. Het kan natuurlijk altijd maar het gaat er bij mij niet in dat er op dit niveau zulke financiële issues zouden zijn. Dit lijkt mij toch gewoon geautomatiseerd en onderdeel van contracten. Je huurt dat bootje bij je leverancier voor condities die zijn afgesproken. Boot doet zijn werk, bedrijf stuurt de factuur en boekhouder Tesla betaalt.

We gaan het allemaal zien. Geduld is een schone zaak en meer van dat soort dooddoeners 😄.
 
  • Like
Reactions: majo-03
Is niet alleen paniekerig maar ook enigszins kennis van logistieke processen. Hij zal inderdaad niet zijn auto’s in de zee dumpen maar als dit nog een paar dagen duurt en die Hoegh die er achter vaart kan wel gewoon door dan durf ik het wel redelijk aan dat levering dit jaar echt lastig gaat worden. Er komen nog een aantal boten deze kant op en als je dan 1 boot later krijgt dan gepland dan is het met de volumes die binnenkomen gewoon heel lastig om dat er even tussendoor te plannen (ruimte, tijd, mensen, etc)

Die andere theorie geloof ik ook niet direct in. Het kan natuurlijk altijd maar het gaat er bij mij niet in dat er op dit niveau zulke financiële issues zouden zijn. Dit lijkt mij toch gewoon geautomatiseerd en onderdeel van contracten. Je huurt dat bootje bij je leverancier voor condities die zijn afgesproken. Boot doet zijn werk, bedrijf stuurt de factuur en boekhouder Tesla betaalt.

We gaan het allemaal zien. Geduld is een schone zaak en meer van dat soort dooddoeners 😄.

Weet iemand ook waar de storm zit? Op basis van de info op marinetraffic.com lijkt er voldoende vaarverkeer rondom Gibraltar en voorbij Gibraltar richting Spanje/ Portugal.

 
D
Weet iemand ook waar de storm zit? Op basis van de info op marinetraffic.com lijkt er voldoende vaarverkeer rondom Gibraltar en voorbij Gibraltar richting Spanje/ Portugal.

Zie onderstaand kaartje van de deining. Denk niet dat alle scheepvaart daar last van heeft, maar een boot met 3000+ auto’s die met spanbanden aan het dek gesnoerd staan kan best hinder ondervinden van een golfslagbad.

edit: ik bekijk dit met de app van windy.com. Aan de rechterkant kun je selecteren op wind, regen/onweer, golven etc. dit is het kaartje van het deinen onder golven
 

Attachments

  • EF39A036-B006-4F3E-8E86-86D05BB02895.jpeg
    EF39A036-B006-4F3E-8E86-86D05BB02895.jpeg
    919.5 KB · Views: 42
Last edited:
Is niet alleen paniekerig maar ook enigszins kennis van logistieke processen. Hij zal inderdaad niet zijn auto’s in de zee dumpen maar als dit nog een paar dagen duurt en die Hoegh die er achter vaart kan wel gewoon door dan durf ik het wel redelijk aan dat levering dit jaar echt lastig gaat worden.

Ik verwacht niet dat de Hoegh gewoon doorvaart. De Freedom Ace wat ook een grote autoliner is staat ook bij de Carrera. Deze vaart niet voor Tesla en wil van Barcelona naar Zeebrugge. Maar wacht ook rustig af.

Dus de Carrera staat net als vele andere schepen daar te wachten op mooi weer.
 
  • Like
Reactions: majo-03
D

Zie onderstaand kaartje van de deining. Denk niet dat alle scheepvaart daar last van heeft, maar een boot met 3000+ auto’s die met spanbanden aan het dek gesnoerd staan kan best hinder ondervinden van een golfslagbad.

edit: ik bekijk dit met de app van windy.com. Aan de rechterkant kun je selecteren op wind, regen/onweer, golven etc. dit is het kaartje van het deinen onder golven
Aha...dat is nog best wel een groot gebied. Dan is de kans erg groot dat alle RoRo's daar last van krijgen.
Vertraging lijkt onvermijdbaar.
 
  • Like
Reactions: majo-03