Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Zoals sommigen van u terecht hebben opgemerkt, staat de Tesla-inventaris vol met nieuwe auto's die "direct beschikbaar" lijken te zijn. Hoogstwaarschijnlijk auto's op de carrera. Weet iemand of ruilen mogelijk is? Mijn bezorging is bijvoorbeeld ingesteld op 19-31 december. Kan iemand van Tesla het voertuig van mijn huidige bestelling vervangen en sneller laten leveren? Of moet ik de huidige bestelling annuleren en een nieuwe plaatsen?

Reply from Tesla just now:

"That is possible.
To order an inventory vehicle you will need to order it from our website and cancel your current order.
Keep in mind that you will lose your current 250 euro deposit.
Once you place your new order you will need to add your details in your Tesla Account again, this will not transfer to a new order.
If you decide to order please let me know so I can cancel your existing order."

Doesn't mention anything about dates or earlier pick up.
Deze snel leverbare auto's staan op de Hoegh Shanghai en zijn blijkbaar nog niet te matchen aan bestellingen.
Jouw auto staat (gezien de EDD) waarschijnlijk op dezelfde boot, dus ik denk niet dat je er iets mee zou winnen.
Overigens heb ik mijn TA gebeld omdat ik deze snel leverbare auto's zag staan, en mijn grijze auto dit jaar niet komt, en hij heeft me een blauwe kunnen toewijzen in de plaats van de grijze. Zonder kosten.
 
Deze snel leverbare auto's staan op de Hoegh Shanghai en zijn blijkbaar nog niet te matchen aan bestellingen.
Jouw auto staat (gezien de EDD) waarschijnlijk op dezelfde boot, dus ik denk niet dat je er iets mee zou winnen.
Overigens heb ik mijn TA gebeld omdat ik deze snel leverbare auto's zag staan, en mijn grijze auto dit jaar niet komt, en hij heeft me een blauwe kunnen toewijzen in de plaats van de grijze. Zonder kosten.
Ok, thanks for the insights! Then i’ll wait and use the power of attorney to have someone else pick it up..
 
It would be quite interesting to see if cars on carrera have any new features compared to ones that arrived earlier. Really hope so! (New cameras, rear seats and improved suspension)
Quite funny to see how that rear seat rumour started with just one vague picture from an allegedly Model Y for the Chinese market. Did not see anyone else anywhere (Reddit, forum, etc) who actually got updated rear seats. Start to wonder whether this turns out to be a myth…

Uodated camera-system is more likely to happen obviously but am afraid this will take a couple of months. We’ll see!
 
Quite funny to see how that rear seat rumour started with just one vague picture from an allegedly Model Y for the Chinese market. Did not see anyone else anywhere (Reddit, forum, etc) who actually got updated rear seats. Start to wonder whether this turns out to be a myth…

Uodated camera-system is more likely to happen obviously but am afraid this will take a couple of months. We’ll see!
Maar het gerucht is ook dat de nieuwe achterbank vanaf 15 oktober is geproduceerd. De autos die reeds zijn geleverd, komen van voor deze datum. Op de Carrera staan autos van zowel voor als na 15 oktober (heb hier eerder 13 okt gelezen en die van mijn is van 22 okt). Dat is dus het eerste schip mogelijk met deze achterbank, en blijft dus nog even een paar dagen wachten tot hier duidelijkheid over komt.
 
Quite funny to see how that rear seat rumour started with just one vague picture from an allegedly Model Y for the Chinese market. Did not see anyone else anywhere (Reddit, forum, etc) who actually got updated rear seats. Start to wonder whether this turns out to be a myth…

Uodated camera-system is more likely to happen obviously but am afraid this will take a couple of months. We’ll see!
My Guess is that the 1st of those builds is Either still at sea or just getting unloaded on the Carrera
 
Hey Ivos,

Hoe was het power van de wagen? Trekt die wel lekker en soepel op, valt het anders tegen ?
Geen zorgen. Verwende Tesla M3 SR+ rijders zullen het verschil -op papier- niet echt merken. Acceleratie minder explosief, maar de auto is zeker nog erg snel en versnellen gaat heel gelijkmatig. Als ik de specs niet wist, had ik zelf 0-100 kmu in ca. 6+ sec geschat en niet 7- zoals op papier Tesla aan geeft.

De wegligging is ook voldoende "strak". Op slechte wegen voelt de auto comfortabeler aan dan een Model 3 2019, maar verwacht geen Citroen, Lexus of Mercedes E (lucht)vering comfort. Afwerking op alle vlakken beter dan de eerste 2019 exemplaren M3. Auto is heel stil door dubbel glas V+A.
 
Last edited: