Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Another reply from tesla when i asked if any guarantee can be given for delivery dates on the existing inventory and whether they can be delivered sooner than 23rd of Dec:

"Unfortunately it is hard for us to guarantee exact delivery times.
However, it would be very likely that we can deliver before the given date.
"

Which means that not all might be on the hoegh shanghai..
 
Another reply from tesla when i asked if any guarantee can be given for delivery dates on the existing inventory and whether they can be delivered sooner than 23rd of Dec:

"Unfortunately it is hard for us to guarantee exact delivery times.
However, it would be very likely that we can deliver before the given date.
"

Which means that not all might be on the hoegh shanghai..
Ik denk dat ze de levertijd eerder niet kunnen garanderen omwille van onvoorziene (weers)omstandigheden met het schip dan dat niet alle Tesla’s op de Shanghai zouden staan. Er is vooralsnog geen ander schip vertrokken. Een boot doet er al snel (traag, zo je wil) 6 weken over om van Shanghai tot Zeebrugge te geraken.
 
Ik denk dat ze de levertijd eerder niet kunnen garanderen omwille van onvoorziene (weers)omstandigheden met het schip dan dat niet alle Tesla’s op de Shanghai zouden staan. Er is vooralsnog geen ander schip vertrokken. Een boot doet er al snel (traag, zo je wil) 6 weken over om van Shanghai tot Zeebrugge te geraken.
Lijkt me vooral een procesding. Het helpt Tesla nooit als ze nu al garanties afgeven terwijl de exacte levermomenten en definitieve toewijzingen nog moeten worden ingepland. Hebben ze achteraf alleen maar last van als alles anders blijkt te zijn. Proces = Proces, zeker bij zo'n enorme operatie.
 
Beste Leden,

Ik mag mijn auto aanstaande maandag ophalen.

Ik heb de auto geleased via Findio. Hoe zit het met de kentekenbewijs? TA kon er weinig over zeggen omdat zij niet echt verstand ban heeft.

Krijg je de kentekenbewijs bij de aflevering of moet je findio bellen ?
 
Hoe lang op voorhand konden jullie een specifieke afspraak inplannen voor het ophalen van jullie nieuwe auto?

Ik heb zelf besteld via de leasingmaatschappij van mijn werkgever. Het laatste wat ik gehoord heb is dat de levering eind december zal gebeuren, dus ik vermoed dat hij op Hoegh Shanghai zit.

Alleen gebeurt de communicatie hierover niet echt vlot omdat zowel mijn werkgever als de LM ertussen zitten. Ik kreeg deze week een email van mijn werkgever om te vragen of ik eind december beschikbaar ben om de auto op te halen, dus ik vermoed dat Tesla de sms met de vraag of levering tussen kerst en nieuw mogelijk is heeft gestuurd naar de LM, die het op hun beurt hebben doorgespeeld naar mijn werkgever.

Ik zou dus willen weten wanneer je normaal gezien de sms krijgt (ongeveer) om een afspraak in te plannen. Dan kan ik zelf Tesla contacteren moest ik niets horen, en indien nodig nog wat schuiven met mijn eindejaarsplannen.
 
Hoe lang op voorhand konden jullie een specifieke afspraak inplannen voor het ophalen van jullie nieuwe auto?

Ik heb zelf besteld via de leasingmaatschappij van mijn werkgever. Het laatste wat ik gehoord heb is dat de levering eind december zal gebeuren, dus ik vermoed dat hij op Hoegh Shanghai zit.

Alleen gebeurt de communicatie hierover niet echt vlot omdat zowel mijn werkgever als de LM ertussen zitten. Ik kreeg deze week een email van mijn werkgever om te vragen of ik eind december beschikbaar ben om de auto op te halen, dus ik vermoed dat Tesla de sms met de vraag of levering tussen kerst en nieuw mogelijk is heeft gestuurd naar de LM, die het op hun beurt hebben doorgespeeld naar mijn werkgever.

Ik zou dus willen weten wanneer je normaal gezien de sms krijgt (ongeveer) om een afspraak in te plannen. Dan kan ik zelf Tesla contacteren moest ik niets horen, en indien nodig nog wat schuiven met mijn eindejaarsplannen.
21/11 bericht dat hij op 07/12 kon worden opgehaald, 2,5 week dus
 
So I would like to know when you normally get the text message (approximately) to schedule an appointment. Then I can contact Tesla myself if I don't hear anything, and if necessary, postpone my year-end plans.
Scheduling messages have usually come a week or two before delivery date.
Assuming you are also on SHANGHAI, with delivery expected between christmas and new year, the SMS will come around 20th December. Same as me
 
Don't you mean before December 15th? (based on the example of majo-03)
There are 4 major ships coming between now and christmas, so there is going to be a crazy rush for delivery, as compared to when Majo got the info.
Based on info from my TA, we could even get just a couple of days notice.
When it comes to Tesla, there is a just one rule - There is no rule or set process
I have stopped worrying and predicting. Have already cut short my holiday and returning home early to take delivery. Hopefully, I can choose the date. If not, I may have to leave family behind, drive to Tilburg, swap cars and then go back to family to continue holiday in the new car. :p
 
  • Like
Reactions: majo-03 and vdvaxel
Hoe lang op voorhand konden jullie een specifieke afspraak inplannen voor het ophalen van jullie nieuwe auto?

Ik heb zelf besteld via de leasingmaatschappij van mijn werkgever. Het laatste wat ik gehoord heb is dat de levering eind december zal gebeuren, dus ik vermoed dat hij op Hoegh Shanghai zit.

Alleen gebeurt de communicatie hierover niet echt vlot omdat zowel mijn werkgever als de LM ertussen zitten. Ik kreeg deze week een email van mijn werkgever om te vragen of ik eind december beschikbaar ben om de auto op te halen, dus ik vermoed dat Tesla de sms met de vraag of levering tussen kerst en nieuw mogelijk is heeft gestuurd naar de LM, die het op hun beurt hebben doorgespeeld naar mijn werkgever.

Ik zou dus willen weten wanneer je normaal gezien de sms krijgt (ongeveer) om een afspraak in te plannen. Dan kan ik zelf Tesla contacteren moest ik niets horen, en indien nodig nog wat schuiven met mijn eindejaarsplannen.
Hier ook via de LM besteld maar in een eerder stadium al goed contact gehad met Tesla Purmerend. De verkoper daar heeft mijn gegevens gekoppeld aan de bestelling van de LM. Hierdoor komen alle sms’jes bij mij binnen en zit de LM en werkgever er niet tussen. Verder zit ik in het zelfde schema als majo-03. Ook de 21ste sms gehad met voorstel datum. 7 dec ophalen. Vandaag nog weer een sms gehad met mijn kenteken en VIN code.
 
I was in the group that couldn't choose, got my SMS on Monday. The Friday before there were members who received text messages with a choice.

Do not know where this difference is, possibly between private and lease orders (I have lease).
it could very well be. I have ordered privately and received a message on Friday to choose the date. Only options were 7th or 8th December