Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
So you got a new VIN assinged after the changes? It could be one of the stock cars already on the yard or ones coming in Hoegh.
Unless you get a delivery date prior to 22nd Dec, you are likely to be on the Shanghai boat.
But it doesn’t give any results on the Hoegh website, so it shouldn’t be on the Hoegh Shanghai. My old VIN was on the Hoegh Shanghai, with serial 35xxx and now I got a 26xxx.
 
Now I had a VIN (LRWYGCFS6PC635xxx) that was on the way on the Hoegh Shanghai, now really my VIN has logically changed and that is LRWYGCFS0PC62xxx. The serial number is therefore lower and it is not on the Hoegh Shanghai, is it plausible to think that it is on one of the earlier boats such as the TOKYO CAR or G Poseidon?
i got the exact same situation few days ago. vin on hoegh with 63xx got changed to 62xx. also the delivery changed from 23-31 to 09-23. For me it was a big problem because im leaving the country on the 23. so happy to see that i could still take personal delivery. but looking at the date which Nick_ received of 22 (while he had an initial estimation of 07-21) i'm starting to get stressed again that the data will be pushed by 1-2 days and i will have again to ask someone else to take it on my behalf..
 
Mijn EDD van VIN LRWYGCFS1PC63xxxx op de HÖEGH SHANGHAI is ook weg sinds enkele dagen maar hidden VIN wel nog dezelfde, gebeld met Tesla Aartselaar en werd vermeld dat deze op te halen zal zijn laatste of voorlaatste week van het jaar.

Echter gaat Tesla Brussels mij contacteren en is deze ook daar op te halen ipv Aartselaar.
 
  • Like
Reactions: davesc
Mijn EDD van VIN LRWYGCFS1PC63xxxx op de HÖEGH SHANGHAI is ook weg sinds enkele dagen maar hidden VIN wel nog dezelfde, gebeld met Tesla Aartselaar en werd vermeld dat deze op te halen zal zijn laatste of voorlaatste week van het jaar.

Echter gaat Tesla Brussels mij contacteren en is deze ook daar op te halen ipv Aartselaar.

Bedankt voor de info! Ik heb ook gehoord dat er mensen naar Drogenbos moesten ipv Aartselaar.

Ik hecht niet zoveel waarde aan de verdwenen EDD en ga er vanuit dat ons hidden VIN klopt zodat we gewoon rekening moeten houden met de geplande aankomst datum van het schip plus een paar dagen.
 
Zelf ook in afwachting van een Tesla Model Y RWD Blue 20". Hidden vin: LRWYGCFS0PC62xxx.
Net eens gebeld naar Tesla Brugge (waar de levering gebeurd) en hij zou op de G Poseidon zitten en on track zijn om te leveren tussen 14 en 26 december.
Iets om naar uit te kijken.
 
  • Like
Reactions: jbzg
Thanks Spencer. I will also check if they can offer me new tires. A question, did they replace all 4 tires for you?
ik heb inmiddels ook ruim 3000 km gereden en mijn banden zijn ook nog niet ok. Zelf heb ik ervoor gekozen om nu niets te doen omdat de eerste mogelijkheid voor service in Groningen pas 4 januari was. Op 22 december staat de bandenwissel bij Profile naar winterbanden al gepland dus dan zal het wel beter worden.
 
Zelf ook in afwachting van een Tesla Model Y RWD Blue 20". Hidden vin: LRWYGCFS0PC62xxx.
Net eens gebeld naar Tesla Brugge (waar de levering gebeurd) en hij zou op de G Poseidon zitten en on track zijn om te leveren tussen 14 en 26 december.
Iets om naar uit te kijken.
Jij hebt betere contacten ;-) ... In Amsterdam krijg ik niet veel los ... Ik heb zelfde soort VIN en auto besteld ...
 
Sinds vandaag is mijn VIN zichtbaar in mijn account (en onveranderd).
En de betalingsgegevens van de slottermijn zijn toegevoegd.
EDD ongewijzigd.
Aangezien de Hoegh Shanghai morgen hoopt aan te komen in Suez, verwacht ik eerdaags een sms met voorstel voor een leverdag.
 
Mijn EDD van VIN LRWYGCFS1PC63xxxx op de HÖEGH SHANGHAI is ook weg sinds enkele dagen maar hidden VIN wel nog dezelfde, gebeld met Tesla Aartselaar en werd vermeld dat deze op te halen zal zijn laatste of voorlaatste week van het jaar.

Echter gaat Tesla Brussels mij contacteren en is deze ook daar op te halen ipv Aartselaar.
Blijkbaar gebeuren de leveringen in een nieuwe store in Drogenbos (Brussel), spijtig genoeg geen leveringen in Aartselaar…
 
Last edited:
Vandaag na navraag van de LM mijn kenteken en VIN ontvangen. Net als de meesten hier aan de beurt ergens rond Kerst. Kan niet wachten want ben mijn voorloper na twee maanden alweer zat. Nooit zo’n autoliefhebber geweest maar na mijn Model 3 wil ik voorlopig niks anders dan een Tesla rijden. Hoop wel dat ik nog kan inparkeren zonder park assist..
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Vandaag de auto netjes ontvangen in Aartselaar en helemaal content. Voorlopig ook geen probleem met banden, batterij of ophanging. En komende van een 2 liter diesel gaat deze echt lekker. Alleen de premium connectivity wilt het (nog) niet doen.

CE642BF0-BA35-4267-911B-DC2F667E04ED.jpeg
 
Received the car neatly in Aartselaar today and completely satisfied. So far no problem with tires, battery or suspension either. And coming from a 2 liter diesel, this one goes really well. Only the premium connectivity doesn't want to do it (yet).

View attachment 883445
Congratulations!!! Looking good.
If the delivery centre has not marked your car as handed over, premium connectivity won't start.
But if that is the case, supercharging will be free as it assumes the car is still with Tesla