Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik het artikel zo moet gaan begrijpen, komen in Januari nieuwe Radars op de auto’s met beter frequentie etc. En wij auto’s die geen Radars hebben maar alleen Camera’s?. Als ik nou niet de functies krijg die ik wel moet hebben, word dit een rechtszaak.

Artikel:
Met de terugkeer van de radar rijst ook de vraag of de huidige, alleen met camera's uitgeruste Tesla's wel volledig autonoom zouden kunnen rijden. Dat is vooral belangrijk om te weten voor mensen die het softwarepakket FSD voor autonoom rijden hebben aangeschaft. Dit kost vele duizenden euro's, ook al kun je er officieel nog geen gebruik van maken.


 
Last edited:
Als ik het artikel zo moet gaan begrijpen, komen in Januari nieuwe Radars op de auto’s met beter frequentie etc. En wij auto’s die geen Radars hebben maar alleen Camera’s?. Als ik nou niet de functies krijg die ik wel moet hebben, word dit een rechtszaak.

Tsjonge jonge, op basis van een artikel, dat je zelf aangeeft mogelijk niet te begrijpen, gaan praten over het aangaan rechtszaken.
En dat hier ook nog eens in meerdere draadjes posten. Werkelijk? :rolleyes:
 
Ik heb begrepen dat radar al veel langer tijdens het rijden niet meer werd gebruikt om beslissingen te nemen voor een individuele auto, maar enkel om input te leveren voor het AI model van Tesla dat gebruikt wordt om Autopilot te ‘trainen’. Zoals ik het begrijp dus enkel nodig i.c.m. FSD.
 
Ik heb begrepen dat radar al veel langer tijdens het rijden niet meer werd gebruikt om beslissingen te nemen voor een individuele auto, maar enkel om input te leveren voor het AI model van Tesla dat gebruikt wordt om Autopilot te ‘trainen’. Zoals ik het begrijp dus enkel nodig i.c.m. FSD.
De oorspronkelijke radar (of lidar, weet niet precies hoe het heet) is inderdaad al een tijd geleden uitgeschakeld dmv een software update. Ook de auto’s uit 2019 die de hardware hebben
 
Kan er iemand eventueel advies geven rond de plaats van de levering.
Ik heb bij de bestelling van mijn MY RWD (wit - 20’) aangegeven om hem in Gent af te halen. Levering staat gepland tss 18 en 30 dec. Ikzelf ben van Antwerpen maar dit was de dichtsbijzijnde locatie dat ik kon kiezen.
Tesla veranderde dit echter naar Brugge. Op mijn vraag om de plaats van levering te wijzigen kan/wil men mij niet helpen.
Heeft er iemand hier al ervaring mee gehad?
Alvast bedankt!
 
Kan er iemand eventueel advies geven rond de plaats van de levering.
Ik heb bij de bestelling van mijn MY RWD (wit - 20’) aangegeven om hem in Gent af te halen. Levering staat gepland tss 18 en 30 dec. Ikzelf ben van Antwerpen maar dit was de dichtsbijzijnde locatie dat ik kon kiezen.
Tesla veranderde dit echter naar Brugge. Op mijn vraag om de plaats van levering te wijzigen kan/wil men mij niet helpen.
Heeft er iemand hier al ervaring mee gehad?
Alvast bedankt!
Mijn keuze was Hasselt, maar zou blijkbaar Brussel worden aangezien Hasselt volledig volgeboekt staat de komende weken.
 
Weet iemand wat er met de Poseidon aan de hand is? Die ligt al meer dan een dag voor anker aan de kust met bestemming Antwerpen met ATA 10/12 08:02. Ondertussen voorbij gestoken door de Tokyo Car die reeds aan de kade in Zeebrugge ligt. Waarom ik dit vraag? Mijn dochter haar MY zit op de Poseidon en levering was normaal voorzien voor aanstaande dinsdag. ;)
 
Weet iemand wat er met de Poseidon aan de hand is? Die ligt al meer dan een dag voor anker aan de kust met bestemming Antwerpen met ATA 10/12 08:02. Ondertussen voorbij gestoken door de Tokyo Car die reeds aan de kade in Zeebrugge ligt. Waarom ik dit vraag? Mijn dochter haar MY zit op de Poseidon en levering was normaal voorzien voor aanstaande dinsdag. ;)
dit is wat ik zie op tracker

G POSEIDON 48h S → Dep. SHG 14.11. ZEE 10.12. → is still in the waiting area
VIN assignment on 15.11. → one day after departure ...
 
Het verwachte levermoment van mijn MY RWD is 13-22 december in Tilburg.

Heb echter nog geen sms of belletje gehad met exacte leverdatum. Zit iedereen in dit zelfde schuitje, of zijn er ook al leverafspraken gemaakt bij anderen met dit verwachte levermoment?

Ben na de kerst op vakantie, dus het wordt krap allemaal.