Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook een mail gehad. Grijs/zwart 19" zonder trekhaak. Een maand geleden besteld.

Ben er nog niet helemaal uit wat ik doe... heb hem niet direct nodig, maar heb ook geen goede reden om te wachten. Zoals eerder al is langsgekomen: jaartal van tenaamstelling lijkt voor restwaarde niet veel uit te maken en ik ga niet wachten op hardware aanpassingen want dan kun je bezig blijven.
 
Waarschijnlijk verwachten ze toch dat een aantal mensen met (hidden) VIN de auto gaan weigeren.

Lijkt erop dat ze aan het inventariseren zijn wie eventueel dit jaar een auto geleverd wil krijgen. Normaal matchen ze dan gewoon de volgende in de wachtrij, maar die weigert misschien ook met als gevolg tijdsverlies.

Tesla wil de verkopen bij de cijfers van dit kwartaal/ jaar.
 
Tesla officially announced they will not chase / report quarterly sales like previously
I think some of the ships are late, so they maybe planning workload
also with the weather so cold, it's a problem logistically to get the cars to the delivery location and then have them prepped looking nice for us to take.
Anyone scheduled for delivery this week?
 
Weet iemand wat er met de Poseidon aan de hand is? Die ligt al meer dan een dag voor anker aan de kust met bestemming Antwerpen met ATA 10/12 08:02. Ondertussen voorbij gestoken door de Tokyo Car die reeds aan de kade in Zeebrugge ligt. Waarom ik dit vraag? Mijn dochter haar MY zit op de Poseidon en levering was normaal voorzien voor aanstaande dinsdag. ;)
Is jouw levering uitgesteld @Xfrank ?
 
Zit jouw auto op de Hoegh Shanghai?
Dat weet ik eerljk gezegd niet. Ik word momenteel wat van het kastje naar de muur gestuurd mer mijn vragen.
Aanvankelijke levering stond gepland in Gent. Werd vervolgens verschoven naar Tesla Brugge. En nu net tel gehad dat het in Zeebrugge zelf zal plaatsvinden. Een exacte datum kon men ook nog niet mededelen. Enkel dat ze met logistieke problemen te kampen hadden en dat men de locatie van leveren niet kan wijzigen.
 
Ik zat even naar het schema van de Hoegh Shanghai te kijken:
1670927415014.png



Wat isvoor de Nederlandse kopers de kans dat wij de auto in de Amsterdamse haven moeten gaan ophalen, denken jullie?
Lijkt mij met alle logistieke problematiek toch voor Tesla de makkelijkste optie.
 
Dat weet ik eerljk gezegd niet. Ik word momenteel wat van het kastje naar de muur gestuurd mer mijn vragen.
Aanvankelijke levering stond gepland in Gent. Werd vervolgens verschoven naar Tesla Brugge. En nu net tel gehad dat het in Zeebrugge zelf zal plaatsvinden. Een exacte datum kon men ook nog niet mededelen. Enkel dat ze met logistieke problemen te kampen hadden en dat men de locatie van leveren niet kan wijzigen.
Je kan het volgens mij achterhalen dmv je VIN. Zijn hier vast mensen die weten waar je dit kan checken
 
Ik zat even naar het schema van de Hoegh Shanghai te kijken:
View attachment 884390


Wat isvoor de Nederlandse kopers de kans dat wij de auto in de Amsterdamse haven moeten gaan ophalen, denken jullie?
Lijkt mij met alle logistieke problematiek toch voor Tesla de makkelijkste optie.
Interessant. Mijn auto staat ook op de Hoegh Shanghai (voor degenen die dat niet weten, als je een VIN hebt kan je hier My Cargo nagaan of jou auto op dat schip staat) en mijn EDD staat al een tijd op 20/12 - 31/12. Stel dat ze alle auto's voor BE en NL in Zeebrugge van de boot af halen dan moeten alle auto's voor NL per trein of truck naar Tilburg. Dat duurt ook even natuurlijk. Wellicht is ophalen in Amsterdam vanaf 28/12 dan inderdaad een betere (en goedkopere?) optie voor Tesla. We zullen zien.
 
Ons y'tje staat ook op de Shangai.
Levering was normaal gezien vanuit Hasselt.
Toen vrouwlief vorige week belde was het al Drogenbosch geworden op de 26e of de 27e owv. "logistieke problemen".
Maar als ik dat hier zo lees zie ik het nog wel zo ver komen dat we collectief naar (Zee)Brugge mogen gaan rijden. 😁