Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ons y'tje staat ook op de Shangai.
Levering was normaal gezien vanuit Hasselt.
Toen vrouwlief vorige week belde was het al Drogenbosch geworden op de 26e of de 27e owv. "logistieke problemen".
Maar als ik dat hier zo lees zie ik het nog wel zo ver komen dat we collectief naar (Zee)Brugge mogen gaan rijden. 😁
Wat zou het alternatief zijn als we dit weigeren?
Ik heb een snel leverbare besteld en die zou in Gent afgeleverd worden. (Niet bevestigd via sms)
 
Wat zou het alternatief zijn als we dit weigeren?
Ik heb een snel leverbare besteld en die zou in Gent afgeleverd worden. (Niet bevestigd via sms)
Het alternatief? Wachten tot ze uit de "einde kwartaal madness" zijn waarvan ze gezegd hadden dat ze het niet meer gingen doen. 😁
Kan je alleszins rustig in de loop van Januari je wagen gaan halen.

Bij ons iets minder een optie, we vertrekken de 30e op wintersport. De model 3 is intussen wat krap op de achterbank geworden voor de bengels.
Onze VW Sharan heeft de slechte gewoonte om net voor het verlof altijd in panne te vallen, wat wil je ook met 400.000km op de klok.
Bandenwissel staat alleszins al ingeboekt voor de 28e, nummerplaat wordt nog een dingetje, dat kan wel eens spannend worden met de post. 😁
 
Ik heb nog een vraag on-topic ;)

Wanneer hebben jullie bevestiging gekregen van de exacte leverdatum?
Sinds kort heb ik een levertermijn 20/12 - 31/12 staan. Volgens de hidden VIN staat ie op de Hoegh Trader die op 3/12 zou moeten aankomen in Zeebrugge. Wanneer zou ik dus de exacte leverdatum/-uur moeten krijgen/bevestigen?
 
Ik heb nog een vraag on-topic ;)

Wanneer hebben jullie bevestiging gekregen van de exacte leverdatum?
Sinds kort heb ik een levertermijn 20/12 - 31/12 staan. Volgens de hidden VIN staat ie op de Hoegh Trader die op 3/12 zou moeten aankomen in Zeebrugge. Wanneer zou ik dus de exacte leverdatum/-uur moeten krijgen/bevestigen?
Dat kan nog even duren. Ik heb een levertijd van 14/12 - 19/12 en ik weet nog altijd mijn exacte leverdatum niet.
 
I have one more question on topic;)

When did you receive confirmation of the exact delivery date?
Recently I have a delivery period 20/12 - 31/12. According to the hidden VIN it is on the Hoegh Trader that should arrive in Zeebrugge on 3/12. So when should I get/confirm the exact delivery date/time?
i think it's not following any pattern.. we see people receiving a text, some receiving a vague email and some nothing (even though they have a delivery date of 10-15 as in my case).
 
Het lijkt erop dat we weer in dezelfde situatie zitten als 2 jaar geleden.... Toen de auto's die binnenkwamen in de Amsterdamse haven werden gelost en men ze in de haven zelf moest ophalen. Nu is het Zeebrugge.
Met tot 300 leveringen per dag, alleen voor NL, weet ik niet zeker hoe ze het alleen in Tilburg redden.

Toegevoegd met het koude weer, ziet het ernaar uit dat het ijskoud gaat worden om auto's te verzamelen na Kerstmis.
Ik wacht nog steeds op mijn sms/e-mail/oproep.... iets van Tesla
 
Het lijkt erop dat we weer in dezelfde situatie zitten als 2 jaar geleden.... Toen de auto's die binnenkwamen in de Amsterdamse haven werden gelost en men ze in de haven zelf moest ophalen. Nu is het Zeebrugge.
Met tot 300 leveringen per dag, alleen voor NL, weet ik niet zeker hoe ze het alleen in Tilburg redden.

Toegevoegd met het koude weer, ziet het ernaar uit dat het ijskoud gaat worden om auto's te verzamelen na Kerstmis.
Ik wacht nog steeds op mijn sms/e-mail/oproep.... iets van Tesla
Mogelijk wordt er ook uitgeleverd vanuit Utrecht (en Groningen natuurlijk). Maak me niet druk, dat doet Tesla wel. Ze gaan er echt alles aan doen om ons die auto’s te bezorgen en anders wordt het begin januari. Scheelt weer schoonmaken i.v.m. kruitresten. Ook geen ramp.
 
Ik zat even naar het schema van de Hoegh Shanghai te kijken:
View attachment 884390


Wat isvoor de Nederlandse kopers de kans dat wij de auto in de Amsterdamse haven moeten gaan ophalen, denken jullie?
Lijkt mij met alle logistieke problematiek toch voor Tesla de makkelijkste optie.
Volgens de laatste tracking zou hij op 19/12 aanmeren in Le Havre => mss ook een dag vroeger in Zeebrugge?
Bron: HOEGH SHANGHAI - Vehicles Carrier (IMO: 9312482, MMSI: 258758000) | MyShipTracking
 
The live trackers use an estimation of arrival based on current speed. If that is being used, it's not accurate as the ship can slow down as it get closer to Port. See what happened to G Poseidon.

Real validation is by checking on the docking schedule from the port. I am hopeful only for a 22nd docking at ZB
 
Mogelijk wordt er ook uitgeleverd vanuit Utrecht (en Groningen natuurlijk). Maak me niet druk, dat doet Tesla wel. Ze gaan er echt alles aan doen om ons die auto’s te bezorgen en anders wordt het begin januari. Scheelt weer schoonmaken i.v.m. kruitresten. Ook geen ramp.
Ben nu in Utrecht. Ze geven hier aan vanaf volgende week 500+ y’s te mogen ontvangen voor uitleveren.
 
Eentje voor de Belgen, maar misschien ook voor sommige buurlanders die ook een auto op de Hoegh Shangai hebben staan.
Blijkbaar krijgen we (pas) vanaf de 26e een sms'je om de levering in te plannen, maar willen ze wel per sé alles dit jaar nog uitgeleverd hebben.
Als ze dan op 4 dagen tijd een paar duizend auto's willen gaan uitleveren vanuit Zeebrugge, dat gaat lekker chaotisch worden. o_O