Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Rij al bijna 2 weken met plezier in mijn MY RWD VIN PC57xxxx.
Binnenkort worden de PC6xxxxx serie vin's geleverd. Ben toch erg benieuwd naar de 5mp camera en de langere achterbank. Is het een verzinsel of is het echt. Ben benieuwd.
Ik heb 637. Heb die reeks nog niet voorbij zien komen. Ook heb ik geschatte leverdatum van 19-31 december. Staat op Hoegh Shanghai, dus gok 27-31 december ophalen in Tilburg
 
Ik heb een PC57xxxx VIN en mijn auto moet nog geleverd worden. Is dat vreemd, of loopt de PC57 naar PC6etc. overgang door de komende levering heen?
De PC57xxxx is nog van de serie auto's die op de Carrera stonden. Wellicht is jouw PC57xxxx blijven hangen in Shanghai en met een latere boot meegekomen. Geen idee of de PC58,59 batch ook in Zeebrugge arriveren voor BE/ NL. Misschien zijn die auto's in Barcelona of Engeland gelost.
 
Last edited:
Rij al bijna 2 weken met plezier in mijn MY RWD VIN PC57xxxx.
Binnenkort worden de PC6xxxxx serie vin's geleverd. Ben toch erg benieuwd naar de 5mp camera en de langere achterbank. Is het een verzinsel of is het echt. Ben benieuwd.
Worden er ook betere voorstoelen verwacht? Dat gun ik iedereen (al heb ik altijd heerlijk gezeten in mijn M3), maar zou daar vooral van balen die net mis te lopen.
 
Worden er ook betere voorstoelen verwacht? Dat gun ik iedereen (al heb ik altijd heerlijk gezeten in mijn M3), maar zou daar vooral van balen die net mis te lopen.
Nee, geen nieuwe voorstoelen.

En nieuwer hoeft natuurlijk niet beter. Kan een besparing maatregel van Tesla zijn. Had ik maar een MY van 5 maanden geleden. Die hebben tenminste ook parkeersensoren V+A. Die van mij niet.
 

For all new owners like me, some new and interesting sounds to get used to.

Normal sounds during use


1671046934989.png
 
Last edited:
Ik werd vandaag opgebeld door Tesla Gent met de vraag of ik in de week van 26 december in de mogelijkheid ben om de MY te gaan oppikken in Zeebrugge. Ik heb telefonisch bevestigd en kreeg nog een opvolgend mailtje met dezelfde vraag.

Er werd gezegd dat er later opnieuw contact wordt opgenomen om een precieze datum te prikken.
 
Krijg van een insider het nieuws dat iedereen een SMS op de 30ste krijgt om zich te melden op de kade op de 31ste, waarna we met een loodsboot naar de Shanghai worden gevaren en we de auto's er zelf af moeten rijden!
Als ik het vaarschema van de Hoegh Shanghai bekijk, dan zou dat betekenen de 31e in Antwerpen melden?
Zou ik vreemd vinden omdat de boot voor die tijd in Zeebrugge (22-12) en Amsterdam (28-12) is geweest, zie bijlage.
 

Attachments

  • Scherm­afbeelding 2022-12-14 om 20.10.09.png
    Scherm­afbeelding 2022-12-14 om 20.10.09.png
    169.2 KB · Views: 53
Als ik het vaarschema van de Hoegh Shanghai bekijk, dan zou dat betekenen de 31e in Antwerpen melden?
Zou ik vreemd vinden omdat de boot voor die tijd in Zeebrugge (22-12) en Amsterdam (28-12) is geweest, zie bijlage.
De boot lost al z'n Tesla's voor België (en misschien zelfs Nederland?) in Zeebrugge. Als hij terug komt naar Antwerpen, zijn daar geen Tesla's meer op te vinden.
 
De boot lost al z'n Tesla's voor België (en misschien zelfs Nederland?) in Zeebrugge. Als hij terug komt naar Antwerpen, zijn daar geen Tesla's meer op te vinden.
Dat bedoel ik. Daarom vind ik de "inside information" van @NielsA vreemd.

Ik zou me kunnen voorstellen dat we de auto in Zeebrugge mogen ophalen als blijkt dat Tesla ze niet op tijd naar de aflevercentra getransporteerd krijgt. Maar de 31e zelf van de boot afrijden lijkt me onwaarschijnlijk.
 
  • Funny
Reactions: NielsA
Interessant. Mijn auto staat ook op de Hoegh Shanghai (voor degenen die dat niet weten, als je een VIN hebt kan je hier My Cargo nagaan of jou auto op dat schip staat) en mijn EDD staat al een tijd op 20/12 - 31/12. Stel dat ze alle auto's voor BE en NL in Zeebrugge van de boot af halen dan moeten alle auto's voor NL per trein of truck naar Tilburg. Dat duurt ook even natuurlijk. Wellicht is ophalen in Amsterdam vanaf 28/12 dan inderdaad een betere (en goedkopere?) optie voor Tesla. We zullen zien.
Per trein zal het niet zijn, de dichtstbijzijnde locatie om een autotrein te lossen is in Oosterhout bij Gefco. Die kans acht ik echt enorm klein.
 
Hier nog geen vraag gekregen om auto in Zeebrugge op te halen. Besteld in België via LeasePlan en vorige vrijdag werd er nog Drogenbos gezegd. Ben benieuwd wanneer we meer te weten komen, amper communicatie hier omdat de sms’en en emails allemaal naar LeasePlan gaan denk ik.