Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was van plan om uiterlijk 48 uur voor levering de eindbetaling over te maken. Maar met deze afleverchaos bij Tesla zou dat niet goed uit kunnen komen. Mijn EDD is 15-20 december. Vanaf morgen dus al! Maar als ik nu een sms krijg om hem morgen of vrijdag te kunnen ophalen ben ik dus al te laat met de betaling.
Ik ben benieuwd hoe anderen dat doen?
Gewoon toch alvast betalen zonder dat je de exacte levertijd weet misschien?
 
Ik was van plan om uiterlijk 48 uur voor levering de eindbetaling over te maken. Maar met deze afleverchaos bij Tesla zou dat niet goed uit kunnen komen. Mijn EDD is 15-20 december. Vanaf morgen dus al! Maar als ik nu een sms krijg om hem morgen of vrijdag te kunnen ophalen ben ik dus al te laat met de betaling.
Ik ben benieuwd hoe anderen dat doen?
Gewoon toch alvast betalen zonder dat je de exacte levertijd weet misschien?
Ik kreeg vrijdag de betaalinfo in mijn account en heb het maandag maar in orde gemaakt.
Ik wilde niet dat er ook maar iets aan mijn kant zou zijn wat de levering zou vertragen..

Mocht je de auto morgen of vrijdag kunnen ophalen, dan volstaat het volgens mij om het overschrijvingsbewijs (afdruk van de transactie of een screenshot) naar Delivery te mailen, dan weten zij dat dat geregeld is. (dat mailadres stond bij mijn betaalinformatie)
 
Mijn EDD staat op 14-19dec dus polste ik bij Tesla (BE, Hasselt) aangezien ik nog geen SMS gekregen heb. Ze wisten met te vertellen dat er vertraging is met de boot en ze verwachten nog een vertraging voor het vervoer naar de Tesla-centra. Mijn levering staat ingepland volgens hun in de week van 19/12 en ik zou nog een SMS krijgen om een datum in te plannen.
EDD is verandert naar 15-21 dec
 
Ik kreeg vrijdag de betaalinfo in mijn account ...
Kreeg je hier dan ook een mail van of stond de eindfactuur (met betaalinfo) plots tussen de documenten in je account?

Tesla Gent informeerde me al dat de levering in Brugge zal zijn (nog geen sprake van Zeebrugge).
Toen ik bij Tesla Brugge mijn factuur opvroeg, zeiden ze me dat de eindfactuur pas beschikbaar wordt wanneer de exacte leverdatum bevestigd is.
Ik ga sowieso uit van een levering tussen kerst en nieuw.
Maar ik vrees dat ik de betaling niet meer goedgekeurd krijg door onze boekhouding als ik mijn eindfactuur niet heb voor midden volgende week.

(VIN LRWYGCFS2PC636XXX; Hoegh Shanghai)
 
Kreeg je hier dan ook een mail van of stond de eindfactuur (met betaalinfo) plots tussen de documenten in je account?

Tesla Gent informeerde me al dat de levering in Brugge zal zijn (nog geen sprake van Zeebrugge).
Toen ik bij Tesla Brugge mijn factuur opvroeg, zeiden ze me dat de eindfactuur pas beschikbaar wordt wanneer de exacte leverdatum bevestigd is.
Ik ga sowieso uit van een levering tussen kerst en nieuw.
Maar ik vrees dat ik de betaling niet meer goedgekeurd krijg door onze boekhouding als ik mijn eindfactuur niet heb voor midden volgende week.

(VIN LRWYGCFS2PC636XXX; Hoegh Shanghai)
Ik kreeg geen e-mail, de vraag naar betaling kwam in mijn account (ts.la/account). Ook heb ik geen factuur gekregen, inderdaad pas als leverdatum bekend is.
1671096581664.png
 
Ik heb Tesla eerder deze week een e-mail gestuurd om te vragen naar mijn bezorging (ik heb er 15-20). Ik kreeg vandaag antwoord:

"Uw auto wordt op dit moment afleverklaar gemaakt en u krijgt spoedig bericht van ons bezorgteam om een afspraak in te plannen.
Eerst nemen ze contact met je op via sms en bieden ze je een datum en tijd aan.
Als deze datum u niet uitkomt, kan deze tot 7 dagen in de toekomst worden verzet."
 
Ik was van plan om uiterlijk 48 uur voor levering de eindbetaling over te maken. Maar met deze afleverchaos bij Tesla zou dat niet goed uit kunnen komen. Mijn EDD is 15-20 december. Vanaf morgen dus al! Maar als ik nu een sms krijg om hem morgen of vrijdag te kunnen ophalen ben ik dus al te laat met de betaling.
Ik ben benieuwd hoe anderen dat doen?
Gewoon toch alvast betalen zonder dat je de exacte levertijd weet misschien?
Precies om deze reden heb ik hem van de week ook maar alvast betaald.
Dan weet ik zeker dat het daarop niet meer mis kan gaan.
 
Precies om deze reden heb ik hem van de week ook maar alvast betaald.
Dan weet ik zeker dat het daarop niet meer mis kan gaan.
Hoewel ik nog steeds geen exacte leverdatum heb, ben ik toch ook maar over gegaan tot volledige betaling.

Kan ik daaruit ook opmaken dat wanneer de factuur - met leverdatum - er is, je zeker bent dat dit ook de leverdatum wordt....? Heb nml eindfactuur met 20/12 erop, maar in het account staat nog etd van 14-26 dec.......
Nee dat kan duidelijk niet. Mijn EDD is nog steeds 15-20 december. Op mijn factuur (te vinden in mijn account, rechtsonder onder 'Documenten') staat 'Leverdatum: 14-dec.-2022' :rolleyes:.
 
Hoewel ik nog steeds geen exacte leverdatum heb, ben ik toch ook maar over gegaan tot volledige betaling.


Nee dat kan duidelijk niet. Mijn EDD is nog steeds 15-20 december. Op mijn factuur (te vinden in mijn account, rechtsonder onder 'Documenten') staat 'Leverdatum: 14-dec.-2022' :rolleyes:.
Heb (bijna) precies hetzelfde: estimated delivery date 19-23 December, 16 December (morgen!) als factuur datum en nog geen bevestigde leverdatum. Twijfel ook of ik alvast zal betalen met oog op snelle levering. Fijn om hier te lezen dat er “lotgenoten” zijn met dezelfde (first world) problemen
 
  • Like
Reactions: TomvV
Iedereen die zijn wagen in ontvangst neemt tussen 15 en 31 december zou een mooi extraatje ontvangen van tesla.
Ik kan hier verder nog niets over zeggen, Maar we gaan het snel zien of het klopt.
Ben benieuwd! Dit heb je uit betrouwbare bron? In Frankrijk krijgen klanten die levering van Q1 naar Q4 krijgen 20 inch Induction velgen en EAP las ik ergens (in een vage screenshot)…..