Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Est-ce que er iemand in Belgium die via een leasingmaatschappij heeft besteld en die mij kan zeggen of zij rechtstreeks emails/sms'en ontvangen van Tesla? Ik vraag mij sterk af naar waar de levering-sms nu eigenlijk gaat omdat ik tot nu toe geen enkele sms of email van Tesla rechtstreeks heb mogen ontvangen. Geen sms over lever tussen kerst en oud en nieuw, geen email over gratis supercharger kms, of andere sms'en/emails waarover in dit topic gesproken wordt. In mijn account zie ik natuurlijk ook niets.
Ik zit in precies dezelfde situatie als jij (Belgique, localisation).
Geen sms, geen e-mail, niets in de applicatie. Op dit moment is alle info gerelateerd aan de leasemaatschappij (Belfius voor mij). Bij aflevering wordt het voertuig gekoppeld aan het persoonlijke account. Ik heb donderdag contact opgenomen met Tesla (Zaventem) maar volgens hen was hij te braaf om een leverdatum te geven. Maar ze vertelden me dat het in 2022 zou zijn. Ik heb een e-mail naar mijn TA gestuurd, maar hij heeft me nog niet geantwoord. Als hij me antwoordt, vraag ik hem om de 10.000 km.
 
Heerlijk die oplopende spanning alhier! Ik heb het te druk maar ik heb bijna zin om de 'leveringen Model 3' topic van eind 2019 weer even terug te lezen:) TOEN was er pas echt spanning!

Nu naar mijn eigen bescheiden spanningsveldje: we zijn in afwachting van de levering van onze model Y RWD die onze model 3 LR RWD gaat vervangen. Ik heb wel de sms ontvangen of ik tussen kerst en o&n kan afnemen (en met ja beantwoord) maar de 10.000 km mail nog niet. Op de eindfactuur staat de 27e genoemd, daar houd ik mij maar aan vast. Ik heb wel alvast de eindfactuur voldaan, aan mij zal het niet liggen:)

Verder is mijn advies: blijf rustig, haal niet in, stop met de vaarroute Hoegh Shanghai F5-en.
 
Ik zit in precies dezelfde situatie als jij (Belgique, localisation).
Geen sms, geen e-mail, niets in de applicatie. Op dit moment is alle info gerelateerd aan de leasemaatschappij (Belfius voor mij). Bij aflevering wordt het voertuig gekoppeld aan het persoonlijke account. Ik heb donderdag contact opgenomen met Tesla (Zaventem) maar volgens hen was hij te braaf om een leverdatum te geven. Maar ze vertelden me dat het in 2022 zou zijn. Ik heb een e-mail naar mijn TA gestuurd, maar hij heeft me nog niet geantwoord. Als hij me antwoordt, vraag ik hem om de 10.000 km.
Ik ook via een Belfius Lease.
Ze hadden een het RN nummer nodig dus heb ik aan de aanbetaling(250€) zelf gedaan en meteen toegang gekregen tot een eigen account van tesla.
Wel ingevuld dat het via een lease via Belfius was)
(Ging wel over een “snel leverbaar” )
 
Ik ook via een Belfius Lease.
Ze hadden een het RN nummer nodig dus heb ik aan de aanbetaling(250€) zelf gedaan en meteen toegang gekregen tot een eigen account van tesla.
Wel ingevuld dat het via een lease via Belfius was)
(Ging wel over een “snel leverbaar” )
Oké, dus jij was het die de bestelling op de Tesla-site deed? Dus de bestelling verschijnt direct in uw applicatie? Het is verrassend dat je geen e-mails rechtstreeks van Tesla hebt.
 
Oké, dus jij was het die de bestelling op de Tesla-site deed? Dus de bestelling verschijnt direct in uw applicatie? Het is verrassend dat je geen e-mails rechtstreeks van Tesla hebt.
Ik heb rechtstreeks van tesla mails gekregen i.v.m 10.000km.
En een mail bijna meteen na de aankoop of ik zeker de auto kan ophalen voor 31/12.

Maar geen SMS of andere mails.
 
E7AAC8C9-929B-4F26-B45D-2CAD1AA0F343.png
Zo te zien is de Shanghai in de haven van Le Havre aangekomen.
 
Ik heb eerst de bestelling zelf gedaan bij Tesla, en met de bestelbon een offerte aangevraagd bij Belfius Lease. Ik ben door Tesla telefonisch gecontacteerd geweest om een tijdstip voor levering te kiezen, en kort daarna kreeg ik ook zelf een e-mail ivm de 10.000km. Dit tijdstip is nu ook zichtbaar in mijn account. Een SMS heb ik nooit ontvangen.
 
  • Like
Reactions: Zayous
Update: ik heb ondertussen Tesla zelf een email gestuurd en uitgelegd dat ik ook nog een afspraak moet maken met de LM voor het ophalen van mijn oude wagen, en ze zeiden mij dat ik een datum kon kiezen tussen 28 en 30 december. Uiteindelijk staat de levering op 28 december gepland in Brussel.