Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Linkerscherm freeze voor 15 minuten

This site may earn commission on affiliate links.
Hier ook een classic met hetzelfde probleem. Als de navigatie niet aanstaat, is er niets aan de hand. Van noord naar zuid over de A27 Merwedebrug gaat altijd fout. Dan blijft de navi eindeloos initialiseren.
Soms komt er weer leven in de KM teller als ik de navi cancel, maar gisteren reed ik nog 163 in de wijk. Ben zelfs met 163 geparkeerd.
Bij het instappen vanmorgen deed alles het weer als vanouds.

Ik heb het gemeld bij Tesla en die begonnen ook over 'cache legen'. Ik wacht wel op een volgende versie.
 
Tip voor Tesla (jullie lezen toch mee ?)
bij volgende software-updates, ook enkele Classics vragen als beta-tester.

(ook hier viel nét op een cruciaal moment het zaakje vast --in de spits in een vreemde buitenlandse stad terwijl je al te laat bent)
Gisteren hebben ze instellingen aan de cache gewijzigd van de navi. Helaas gisteren op terugweg nog steeds issue.
 
  • Disagree
Reactions: Phil_BE
Gisteren hebben ze instellingen aan de cache gewijzigd van de navi. Helaas gisteren op terugweg nog steeds issue.
Overigens na herstart van beide schermen en de gedane aanpassing lijkt het opgelost.
Maar, als je dan voor de grap ergens adres in buitenland invoert zie je de vertraging per direct weer verschijnen. Dus men zit op goede richting maar het is niet opgelost nu.
 
Overigens na herstart van beide schermen en de gedane aanpassing lijkt het opgelost.

Inderdaad voor even - tot dat je opnieuw een adres opgeeft...
Lastig is dat je als je in die situatie op P gaat staan, je niet meer weg komt zonder een reset. Tenzij je lang genoeg wacht..
Toch heb ik dit soort freezen eigenlijk al vanaf het begin.. met namen situatie waarbij veel wordt opgetrokken, afgeremd, snel gereden en dan weer switchen etc.. Nog los van het gebruik van NAV overigens. Tesla gaat er komende week naar kijken.
 
Ik heb het nu ook ZONDER dat ik een adres ingeef... Centrale scherm blijft dan wel werken, maar het IC hangt, ook de volume control e.d. werken dan niet meer... :(
Na drie jaar (en twee dagen!) Tesla-ervaring verbaas ik me er toch over dat zoiets voorkomt.....
Na aanpassingen van mijn cache instellingen (Remote) scheelt dit enorm. Ik heb daarnaast op aanraden van tesla ook VisibleTesla / Teslalog.com uitgezet.
Maar als ik dan bijv Gibraltar of Noordkaap invoer dan loopt alles nog steeds vast. Er zit dus iets mis in de software en de laatste update heeft dat ook niet verholpen.
 
Na de meest recente update van eind vorige week? vandaag op en neer naar Utrecht geen problemen gehad.
Maar wel het idee (maar ook niet meer dan dat) dat het geheugen voor de webbrowser nog verder is afgeknepen.
Dat laatste op basis van het nòg trager werken van Flitsmeister dan eerder.
Donderdag wordt het pas echt aan de tand voelen, op en neer naar Groningen, met navigatie naar tweetal adressen en de SuC van Drachten.
Ben benieuwd hoe het dan gaat en of er geen vastlopers/spontane resets gaan komen.
 
ik ben gisteren gebeld door Tesla nav berichten op dit forum. Het verzoek was om externe applicaties die contact maken met de auto (in mijn geval Teslalog) uit te schakelen. Doordat deze draaien komt het systeem niet in de sleep-mode en daardoor loopt e.e.a. op enig moment vol en worden deze problemen veroorzaakt.
Ik kon in Teslalog niet vinden hoe ik een token kan intrekken, dus heb ik net het wachtwoord op mytesla gewijzigd. Eens zien of de problemen nu over zijn.
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel