Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Losgaan over medeweggebruikers

This site may earn commission on affiliate links.
1 geen knipperlicht gebruiken staat toch wel op nummer 1 bij mij, naar mijn idee gebruikt meer dan 50% deze niet meer
2 fietsers zonder licht, en levensmoe (ben echt bang deze ooit nog eens op mijn auto te krijgen)
3 middenbaan/links rijders
4 appende/bellende bestuurders, levensgevaarlijk.... en zijn zich nergens van bewust lijkt...
5 bouwvakkers busjes (alleen op de wereld types)

Maak me op dit moment het meeste zorgen over nummer 3, dit wordt alleen maar erger. Het enige waar ik mijn telefoon voor gebruik tijdens het rijden is flitsmeister. Hiervoor hoef ik het scherm niet te bedienen gelukkig !
 
  • Like
Reactions: Superendo
hier in de woonwijk, een eenrichtingsweg, waar diverse besstuurders in de straat dus even snel tussendoor glippen om in tegengestelde richting uit te komen op de aangrenzende weg.
Meestal volk wat er woont of in de straten eromheen woont (hetzelfde volk dat altijd veels te hard door de wijk scheurt, en dat vooral op de avonden waarop een alcoholisch drankje wordt genuttigd)... :mad:
 
Ook irritant: als er een hele trein aan auto's op de linkerbaan rijdt omdat er eentje heel langzaam inhaalt. Als de voorste dan naar rechts gaat, wil nr 2 er voorbij. Heel langzaam. En gaat die naar rechts, dan wil nr 3 daar weer voorbij. Ook nét iets sneller. Als je dan achteraan rijdt en geduld moet hebben tot alle 6 auto's diie voor je rijden elkaar hebben ingehaald (met 2 km/h verschil) en naar rechts zijn gegaan, dan ben je zo 10 km verder....
 
Ook irritant: als er een hele trein aan auto's op de linkerbaan rijdt omdat er eentje heel langzaam inhaalt. Als de voorste dan naar rechts gaat, wil nr 2 er voorbij. Heel langzaam. En gaat die naar rechts, dan wil nr 3 daar weer voorbij. Ook nét iets sneller. Als je dan achteraan rijdt en geduld moet hebben tot alle 6 auto's diie voor je rijden elkaar hebben ingehaald (met 2 km/h verschil) en naar rechts zijn gegaan, dan ben je zo 10 km verder....
als dan auto 2 teveel afstand houdt.... dan heeft de bestuurder van auto 1 ook niet het gevoel naar rechts te hoeven....
 
Ook irritant: als er een hele trein aan auto's op de linkerbaan rijdt omdat er eentje heel langzaam inhaalt. Als de voorste dan naar rechts gaat, wil nr 2 er voorbij. Heel langzaam. En gaat die naar rechts, dan wil nr 3 daar weer voorbij. Ook nét iets sneller. Als je dan achteraan rijdt en geduld moet hebben tot alle 6 auto's diie voor je rijden elkaar hebben ingehaald (met 2 km/h verschil) en naar rechts zijn gegaan, dan ben je zo 10 km verder....
Je rijd veel op de A58, nietwaar? Ik herken exact dat gedrag daar heel goed.

A58 en A67 in Nederland zijn echt stroop door onder andere exact dat gedrag.
 
Voeg de A27 tussen Breda en Utrecht daar ook maar aan toe :confused:
Zeker. Eigenlijk alle 4/2 baans wegen in NL. België kan ik niet al te veel over spreken, maar de A21 van Antwerpen naar Eindhoven heeft er ook last van.

Veel vrachtverkeer op rechts (die ook van inhalen houden!) en dan op links veel langzaam rijdende mensen. Ofwel, met rondom de 100km/h op de linker baan sukkelen en niet echt aan de kant gaan.

3 baans wegen zijn zó veel fijner om te rijden, want dan heb je daar allemaal wat minder last van. Alleen zijn er zo weinig 3 baans wegen..

Je hoeft van mij niet hard te rijden, maar maak aub ruimte en rijd gewoon vlot door.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Met stip op nummer 1: Vrachtwagens die aan 91 km/u een andere vrachtwagen, die aan 90 rijdt, proberen in te halen. Levensgevaarlijk en zo gebeuren er tal van ongelukken omdat iedereen op links bruusk in de remmen moet. Even niet opletten en het is prijs. Hoewel dit op vaak verboden is in België zie ik het dagelijks.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Met stip op nummer 1: Vrachtwagens die aan 91 km/u een andere vrachtwagen, die aan 90 rijdt, proberen in te halen. Levensgevaarlijk en zo gebeuren er tal van ongelukken omdat iedereen op links bruusk in de remmen moet. Even niet opletten en het is prijs. Hoewel dit op vaak verboden is in België zie ik het dagelijks.
Begrijp mij goed, ik heb een hekel aan inhalende vrachtwagens, maar op 2-baans wegen is het soms wel nodig dat vrachtwagens inhalen.

Als ze het niet doen ontstaat er op rechts een treintje van vrachtwagens. Zeker bij op/afritten veroorzaakt dit een probleem omdat andere weggebruikers lastig(er) kunnen voegen.

Je wil dat treintje dus wel opbreken op een bepaalde manier en dat los je op met inhalen.

Waarom vrachtwagens nog steeds niet een GPS gestuurd begrenzer hebben op 85km/h snap ik ook niet, want dan loopt geen enkele auto harder dan de andere, maarja.

Oplossing? 3-baans wegen!
 
Mijn grootste ergernis en bron van enorme frustratie -het links blijven rijden- is eigenlijk (in tegenstelling tot wat hier gepost wordt) grotendeels verdwenen sinds ik Tesla rijd.

Ik kom uit een BMW 4 Gran Coupe. Iedere weggebruiker klassificeert je daarme binnen een nanoseconde als een kl**tzak. Je rijdt immers een BMW, dus dan is dat zo. Nou was het ook nog eens een (zichtbaar) dikke uitvoering wat er nog een schepje bovenop doet.

De treiterijen en jalousie waren niet van de lucht! Invoegen werd waar mogelijk onmogelijk gemaakt, links blijven plakken en af laten zakken, op een rotonde gewoon de auto ervoor pleuren (met zo'n blik van "jouw auto is duurder dus je hebt meer te verliezen dan ik")...

Dat maakt dat je je inderdaad wel als een hufter moet opstellen. Je wordt in een rol geduwd als het ware.

In mijn Model X is dat totaal tegenover gesteld, zo lijkt het! Ik heb 'm pas sinds de 13e dus ben nog een beetje groen, maar ik ervaar echt dat mensen opzij gaan. Vanzelf. Zonder toeter, lichten of wat dan ook. Mensen zijn vriendelijker tegenover een Tesla. Dat maakt rijden heel veel relaxter en prettiger.

Tuurlijk zijn er nog wel linksplakkers, maar ik merk dat er nu veel meer mensen tot de ontdekkkng komen dat er ook nog een strookje aan de rechterkant van hun auto is en die vervolgens dan ook nog gaan gebruiken.

Tesla rijden geeft mij veel meer rust in ieder geval en de Autolilot draagt daar zeker ook aan bij.

Hahaha, wel herkenbaar. Ik kom een een 3 serie..
Bij het invoegen werd idd bijna altijd het gat dichtgereden. Vooral het niveau A3, Golf, Skoda en Seat was het ergste.

Met de Model S is het hollen of stilstaan of vriendelijkheid ten top of toch weer de oude hufterigheid. Overigens eigenlijk ook weer van dezelfde groep auto's. Dit maakt het lastig omdat je niet weet wat je kunt verwachten. Maar goed ze doen hun best maar in hun budget lease bakkie, tak van een wijf en baas die hen de gehele dag afkafferd.

Kan je overigens wennen aan het stuurgedrag van een Tesla? Ik blijf het lastig vinden komende vanuit een BMW.
 
Begrijp mij goed, ik heb een hekel aan inhalende vrachtwagens, maar op 2-baans wegen is het soms wel nodig dat vrachtwagens inhalen.

Als ze het niet doen ontstaat er op rechts een treintje van vrachtwagens. Zeker bij op/afritten veroorzaakt dit een probleem omdat andere weggebruikers lastig(er) kunnen voegen.

Je wil dat treintje dus wel opbreken op een bepaalde manier en dat los je op met inhalen.

Waarom vrachtwagens nog steeds niet een GPS gestuurd begrenzer hebben op 85km/h snap ik ook niet, want dan loopt geen enkele auto harder dan de andere, maarja.

Oplossing? 3-baans wegen!

Als ze op een normale manier afstand houden, dan geeft dit nooit problemen bij op en afritten.
De reden dat het problemen geeft is omdat men op enkele meters achter een voorganger gaat rijden.
Inhalen lost het probleem dan ook niet op maar voegt een extra probleem toe.

Standaard gaat men ook naar links om een collega te laten invoegen. Dit wordt niet voor niets gezien als een art. 5 i.p.v. hoffelijk gedrag door de wetgever. Dit doet men ook bij een inhaalverbod en ook inhalen bij een inhaalverbod voor vrachtwagens is een standaard eigenschap van vrachtwagenchauffeurs.

De snelheidsverschillen zijn zo extreem klein dat inhalen niets oplevert. Meestal minder dan 1 km/u terwijl de langzaamste al sneller rijdt dan de toegestane 80 km/u. Dus het argument dan tijdsdruk en de rij- en rusttijden, kan nooit een argument zijn. Ieder argument om het inhalen voor vrachtwagens te vergoelijken is een drogreden en een oplossing voor een probleem dat wordt veroorzaakt door de chauffeurs zelf en niet door andere.
 
Als ze op een normale manier afstand houden, dan geeft dit nooit problemen bij op en afritten.
De reden dat het problemen geeft is omdat men op enkele meters achter een voorganger gaat rijden.
Inhalen lost het probleem dan ook niet op maar voegt een extra probleem toe.

Standaard gaat men ook naar links om een collega te laten invoegen. Dit wordt niet voor niets gezien als een art. 5 i.p.v. hoffelijk gedrag door de wetgever. Dit doet men ook bij een inhaalverbod en ook inhalen bij een inhaalverbod voor vrachtwagens is een standaard eigenschap van vrachtwagenchauffeurs.

De snelheidsverschillen zijn zo extreem klein dat inhalen niets oplevert. Meestal minder dan 1 km/u terwijl de langzaamste al sneller rijdt dan de toegestane 80 km/u. Dus het argument dan tijdsdruk en de rij- en rusttijden, kan nooit een argument zijn. Ieder argument om het inhalen voor vrachtwagens te vergoelijken is een drogreden en een oplossing voor een probleem dat wordt veroorzaakt door de chauffeurs zelf en niet door andere.
Je hebt volledig gelijk, maar andersom, bij té grote gaten tussen de vrachtwagens in duwt een andere weggebruiker dáár weer een voertuig in.

Nogmaals, ik heb een bloedhekel aan vrachtwagens voor mij. Weer een PL of RO kenteken die zijn truck zo nodig voor mij moest gooien, maar ergens begrijp ik het wel.

Ik zie het liefste een totaalverbod op inhalen, maarja, ik begrijp de tegenargumenten rondom treintjes wel.