Organisatie werkt erg in "hokjes" , totaal niet efficient of meedenkend.
Vooral dit ervaar ik ook. Een hoop mensen die nét niet genoeg kan/mag doen elkaar ook niet aanvult.
Inmiddels een update over de situatie. Vanmiddag zag ik dat mijn Tesla aan de lader hing, dus ik verwachtte al een belletje. Even later was het inderdaad feest: SeC Nantes, Frankrijk, belde. Goed nieuws, de auto is gerepareerd. Hij was wel erg verbaasd over de oorzaak, en wist eigenlijk niet precies waarom er nou vocht bij de hoogspanningskabels was gekomen. Of dat vertrouwen geeft in de auto die ik terugkrijg weet ik niet, maar laat ik daar niet te lang bij stil staan.
Naast het goede nieuws van de reparatie helaas ook het slechte nieuws dat ik de auto toch écht zelf op moet komen halen in Nantes. Policy van Tesla: "wij doen niet aan repatriëring", en of ik met mijn verzekering kon regelen dat ie wordt teruggebracht. Op mijn vraag of dat het laatste woord was antwoordde hij dat hij z'n best heeft gedaan maar dat het inderdaad het laatste woord is, afkomend van zijn manager.
Met dat antwoord ben ik direct naar SeC Den Haag gereden. Voor aankomst nog snel mijn verzekering gebeld, en helaas zit repatriëring er ook via de verzekering niet in. Toen nog even de ANWB gebeld. Jackpot. Geen probleem, ze hoeven slechts even Tesla te bellen om te checken of mijn verhaal klopt. Met die geruststelling ben ik Tesla binnengelopen.
Daar kwam ik snel in gesprek met een SeC medewerker (aanrader: bijzonder veel sneller dan bellen), ik kon kiezen uit een drietal. Na mijn verhaal te hebben uitgelegd las hij het dossier en vertelde mij dat gerepareerde auto's "normaal gesproken hier worden gebracht". Hij ging het met z'n manager bespreken.
10 minuten later kwam hij terug met het nieuws dat zijn manager morgen in overleg treedt met de manager van SeC Nantes om alsnog transport te regelen, en dat ik morgen hoor hoe en wat. Een "eind goed, al goed" verhaal, lijkt het dus. Ik wacht het belletje rustig af.
Daarnaast meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om te vragen of ze de factuur konden aanpassen (chat zei immers dat dat door het SeC moest gebeuren). SeC medewerker zei dat hij de factuur niet eens in kon zien, laat staan aanpassen. Hij stuurde me weer door naar de vriendelijke sales-dame, die had meer inzicht. Na 20 minuten kon zij vinden wie daar iets mee kon, en kon ze diegene een bericht sturen. Zit morgen in m'n mailbox, als het goed is.
Morgen dus een dag met veel ontwikkeling, als het goed is. Het lijkt erop dat fysiek contact bij een SeC in ieder geval een stuk meer oplevert dan mail/sms/telefonisch contact. En, lang leve ANWB Europa Service!