Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

M3P 2021 voorruit

This site may earn commission on affiliate links.
Hi,

Op 29 december 2020 mijn M3P in ontvangst genomen. Erg bij mee, vrij snel (kom ik zo op), nieuwe koplampen!, mooi interieur en goede afwerking.

Bij inspectie viel het mij niet op maar bij het naar huis rijden (+- 45 minuten) kreeg ik langzaam hoofdpijn en kreeg ik het gevoel dat ik dubbel zag. Het is net alsof je een bril opdoet van iemand anders. De voorruit lijkt mij dan ook goed defect. Zeer veel vervormingen, hoofdzakelijk led verlichting die dubbel of driedubbel is en gewoon erg wazig beeld. Tot nu toe pas 500 KM in de auto gereden vanwege dit euvel. Alleen de onderste 20cm van de voorruit lijken in orde, voor de rest is het dus het zicht alsof je andermans bril op hebt. Tevens ook veel vervormingen zichtbaar (Auto's worden smaller, dikker, breder). Tis net een lachspiegel.

Daarnaast valt de snelheid mij erg tegen. Misschien moet ik gewoon meer rijden maar hij mist al erg snel zijn maximale vermogen. Bij +- 48% en boven de 95% lading is hij +- 5 sec naar de 100. Daar heb ik geen M3P voor gekocht.

Zijn er meer mensen die bovenstaande problemen ervaren? Hopelijk niet en heb ik in ieder geval gewoon een defecte voorruit.
 
Dat is wat ook bjorn nyland vaststelde. Wanneer de batterij onder de 50 procent zakt, zeker bij koud weer, is de LR awd zelfs sneller. Heeft met de nieuw gebruikte batterijen te maken en ik vermoed dat Tesla dit softwarematig nog wel kan regelen. Denk dat ze in de beginfase nog wat de kat uit de boom willen kijken en op safe spelen. Maar daar heb jij ntrlk geen performance voor gekocht
 
Dat van die voorruit is wel bizar. Zou het ook door een getuige/deskundige laten bevestigen, en indien mogelijk ook op filmpje vastleggen.

Dan als safety issue onder garantie laten vervangen.

Qua snelheid ben ik iedere keer weer positief verbaasd. Tot verdriet van Posches etc. Dus ff in de gaten houden. Ik geloof wel dat Tesla tegenwoordig conservatiever omgaat met de leercurve van nieuwe batterijen en dat het volledige potentieel qua laden en ontladen (en dus accelereren) voorzichtig wordt vrijgegeven. Met als doel er langer plezier van te hebben. Wel in de gaten houden.
 
Hi,

Op 29 december 2020 mijn M3P in ontvangst genomen. Erg bij mee, vrij snel (kom ik zo op), nieuwe koplampen!, mooi interieur en goede afwerking.

Bij inspectie viel het mij niet op maar bij het naar huis rijden (+- 45 minuten) kreeg ik langzaam hoofdpijn en kreeg ik het gevoel dat ik dubbel zag. Het is net alsof je een bril opdoet van iemand anders. De voorruit lijkt mij dan ook goed defect. Zeer veel vervormingen, hoofdzakelijk led verlichting die dubbel of driedubbel is en gewoon erg wazig beeld. Tot nu toe pas 500 KM in de auto gereden vanwege dit euvel. Alleen de onderste 20cm van de voorruit lijken in orde, voor de rest is het dus het zicht alsof je andermans bril op hebt. Tevens ook veel vervormingen zichtbaar (Auto's worden smaller, dikker, breder). Tis net een lachspiegel.

Daarnaast valt de snelheid mij erg tegen. Misschien moet ik gewoon meer rijden maar hij mist al erg snel zijn maximale vermogen. Bij +- 48% en boven de 95% lading is hij +- 5 sec naar de 100. Daar heb ik geen M3P voor gekocht.

Zijn er meer mensen die bovenstaande problemen ervaren? Hopelijk niet en heb ik in ieder geval gewoon een defecte voorruit.

Bij mijn eerste Model 3 was er ook iets mis met de voorruit. Heel plaatselijk wel, maar ik begrijp dat het meer voorkomt. Is netjes vervangen onder garantie.

Bij iedere Tesla gaat het maximale vermogen dalen met het lager worden van de SOC. 5 seconden voor 0-100 is traag, dat zou sneller moeten kunnen. De vraag is alleen of je het echt nauwkeurig gemeten hebt, of met een stopwatch. Dat is dan weer zo inaccuraat, dat je er weinig van kan zeggen.

Die van mij (ook MY2021) heb ik geklokt op 4,4 0-100 bij 25% SOC. Onder weinig gunstige omstandigheden. Daarmee lijkt hij iets langzamer dan de eerdere Performance versies bij lage SOC, maar dat is te vroeg om te zeggen gelet op het feit dat de omstandigheden niet optimaal waren (het was koud, wegdek vochtig).

Dat neemt niet weg dat er genoeg data is om te veronderstellen dat de nieuwe 82 kWh accu nog niet optimaal samenwerkt met de auto. Maar ze zijn denk ik vooral heel druk om eerst die Chinese accu's aanvaardbaar te laten presteren.
 
Dank voor de antwoorden. Gelukkig om te horen dat het mogelijk gewoon aan mijn voorruit ligt en ik niet langzaam gek begin te worden ;). Donderdag gaat hij voor service naar binnen dus daarna weet ik meer.

Wat betreft de performance, ik zal het eens nauwkeurig meten en hier updaten. Rij momenteel vanwege die voorruit gewoon niet in de auto (en heb aldus pas heel weinig KM's gemaakt). Zodra dat verholpen is zal ik het eens in de gaten gaan houden.
 
hij mist al erg snel zijn maximale vermogen. Bij +- 48% en boven de 95% lading is hij +- 5 sec naar de 100. Daar heb ik geen M3P voor gekocht.

Was in alle gevallen de temperatuur van je pack wel hoog genoeg? Met dit weer gaat het verwarmen van het pack echt een tijd duren voor het volle vermogen beschikbaar is.

Had je je wel ingelezen over hoe een EV uberhaupt werkt?