Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mennekes 2 connecter met Roest

This site may earn commission on affiliate links.
Al een tijdje zit ik te stoeien met mijn connecter op mijn thuis oplader. de PP en CP connectors roesten erg.
Herhaaldelijk proberen te behandelen, maar roest komt snel terug, en bij teveel roest gaat het laden niet meer.
Zo ook vandaag, en na veel rotzooien, wil ik nu een nieuwe connector.

Heeft iemand nog een adres ergens in het zuiden die hier ervaring mee heeft.
(mijn vaste electricien had er erg veel tijd en frustratie voor nodig de vorige keer)
en is er nog verschil qua kwaliteit connectors (ik had witmerk)?

groet

marcel
 
Al een tijdje zit ik te stoeien met mijn connecter op mijn thuis oplader. de PP en CP connectors roesten erg.
Herhaaldelijk proberen te behandelen, maar roest komt snel terug, en bij teveel roest gaat het laden niet meer.
Zo ook vandaag, en na veel rotzooien, wil ik nu een nieuwe connector.

Heeft iemand nog een adres ergens in het zuiden die hier ervaring mee heeft.
(mijn vaste electricien had er erg veel tijd en frustratie voor nodig de vorige keer)
en is er nog verschil qua kwaliteit connectors (ik had witmerk)?

groet

marcel
Hoe goed sluit de rubber ring op het deksel van het stopcontact de boel af? Ik heb bij Chinese import chassisdelen wel eens gezien dat die ring helemaal niet aansloot. Dan ga je wel last krijgen van dauwvorming op de contacten. Uiteraard zouden die goed gegalvaniseerd of gepassieveerd oid moeten zijn, maar ja witmerk...
Vaseline, WD40, contactspray etc. zal in dat geval wel helpen idd.

Wat ook nog kan is dat je een galvanische reactie hebt tussen de contacten van je laadkabel en het stopcontact, dus dan zou de roest ontstaan tijdens het aangekoppeld zijn van de laadkabel, en niet door de buitenlucht. Dat zou kunnen wanneer de PP en CP pinnen in je stopcontact van een inferieur metaal of legering zijn gemaakt, ten opzichte van de pinnen in de laadkabel.