Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ontgoocheld door veringen Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Kunnen jullie de wagen makkelijk indrukken in de hoeken? Bij mij gaat dat dus niet.

Mijn vriendin haar wagen (wel benzine) duw ik makkelijk 25cm naar beneden

Dat gaat je zeker met de hand niet lukken bij de OEM vering van Tesla. 😉 Is normaal dat dit niet gaat. Staat enorm veel pre-load op de veren, dat ga je niet zomaar even verder indrukken met de hand. 😁

Ik ga me ook aansluiten bij wat de SeC zegt dat er geen verschil in vering kan zijn tussen de demo auto waar jij mee gereden hebt en de auto die je nu hebt, tenzij er echt iets mis is met jouw auto. Maar hebben ze daar nu al naar gekeken bij Tesla of niet? Bij de Model 3 is er zo ver ik weet geen upgrade geweest in de vering. Alleen bij de Model Y als ik het goed heb. Heb je ook wel met dezelfde Model 3 gereden? LR dus als je nu ook een LR hebt, of Performance, of SR+. Daar zit namelijk wel wat verschil in.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Wel lachen, iemand die van een 640i komt die net zwak afgeveerd is, en dan in een Model 3 kruipt.

Onze Model 3 Performance is strak afgeveerd, maar rammelt minder dan de BMW M2 die we tevoren hadden.

En ook mijn BMW 320d (zowat de laatste auto met 'normale' velgen die ik gehad heb) kon ik de vering niet 5 centimeter van indrukken, en die was ook nogal zacht geveerd.

Maar goed, zoek hier of misschien via een Faceboek groep naar een mede-Model 3-eigenaar en ga eens vergelijken. Denk er wel aan dat de Model 3 echt niet op kleine velgen wordt geleverd, in tegenstelling tot pakweg de BMW 3 reeks.
 
Wel lachen, iemand die van een 640i komt die net zwak afgeveerd is, en dan in een Model 3 kruipt.

Onze Model 3 Performance is strak afgeveerd, maar rammelt minder dan de BMW M2 die we tevoren hadden.

En ook mijn BMW 320d (zowat de laatste auto met 'normale' velgen die ik gehad heb) kon ik de vering niet 5 centimeter van indrukken, en die was ook nogal zacht geveerd.

Maar goed, zoek hier of misschien via een Faceboek groep naar een mede-Model 3-eigenaar en ga eens vergelijken. Denk er wel aan dat de Model 3 echt niet op kleine velgen wordt geleverd, in tegenstelling tot pakweg de BMW 3 reeks.
Misschien heeft z’n vriendin een deuchevaux?
overigens wordt de rijervaring wel stugger naarmate de wielen dichter op de uiteinden van de carrosserie komen te staan
 
  • Funny
Reactions: Maurice1
Ok, terug naar de 2 KW oplossingen dan. Nu moet ik kiezen welke van beide ik laat installeren. 🤔
Misschien kan je hier nog eens in een M3 gaan proefrijden en het 1 op 1 vergelijken:


Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een KW schroefset comfortabeler zal rijden als de standaardvering.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ok, terug naar de 2 KW oplossingen dan. Nu moet ik kiezen welke van beide ik laat installeren. 🤔

MPP is de betere, alleen weet ik niet of die in België mag aangezien die denk ik niet gekeurd zijn. De KW V3 wel. Moet je dus even navragen.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een KW schroefset comfortabeler zal rijden als de standaard vering.

Toch is het zo. Je moet alleen weten hoe je ze moet instellen en niet te lage rijhoogte hebben, dan zijn ze zeker comfortabeler dan origineel, vooral die van MPP.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Toch is het zo. Je moet alleen weten hoe je ze moet instellen en niet te lage rijhoogte hebben, dan zijn ze zeker comfortabeler dan origineel, vooral die van MPP.


Ik denk dat we wel kunnen vertrouwen op de expertise van @Firehuntah.

De modificaties die hij aan de ophanging van zijn Model 3 heeft gedaan spreken voor zich.

Zie deze Thread:

 
Nikola in Brussel raadt mij aan om het NIET te veranderen. Zij beweren dat er veel andere problemen zullen opduiken nadien. Die dan uiteraard niet onder garantie vallen.

Ze wisten mij wel te vertellen ze heel veel klachten krijgen over de hardheid van de wagen.

Maar ga eens in een andere MY2021 of MY2022 M3 rijden, dan weet je zeker of het aan jouw auto ligt of dat het zo hoort.
 
  • Like
Reactions: Menabe