Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ontgoocheld door veringen Tesla Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik rij al enkele maanden met een Tesla Model 3 en ik moet zeggen dat die veringen keihard zijn. Dit is niet meer aangenaam. Had Musk de prijs niet doen dalen, ik had deze wagen al lang verkocht. Zo erg is het. Ik ben om uitleg gaan vragen in de garage en dit is de conclusie na enkele testen:
- mijn wagen is veel harder dan de andere wagens waarmee je testritten doet
- het wisselen van 19" banden naar 18" maakt weinig verschil
- de reden zou zijn dat ik een wagen heb uit Shangai
- die van Amerika zijn zachter

De verkoper ontkende alles maar de lokale garagist heeft mij dit uiteindelijk (na 2u) in vertrouwen (en zéér stil zodat niemand anders het kon horen) gezegd. Waarschijnlijk omdat ik als auto liefhebber beginnen wenen ben tijdens de testrit. Zo gefrustreerd ben ik.

Mijn dank is enorm naar die garagist.
Die zei eerlijk: "Meneer je hebt samen met al die andere pech. Enkel die van Amerika zijn zacht en uiteraard laten ze hier enkel testritten doen met die wagens."

Dit is in mijn ogen onder de gordel en zelfs niet wettelijk. Ze laten je een testrit doen met een wagen met zachte veringen en dan koop je eentje aan met harde veringen. Het ergste van al is dit dat iedereen daarvan op de hoogte is.

Ik heb met een Tesla Model 3 gereden daar (eentje van Amerika) en die reed inderdaad veel zachter. Tot overmaat van ramp zag ik nog een potentiële klant instappen voor een testrit met die wagen. Ik wou hem de waarheid zeggen, maar dat heeft weinig zin.

Toen ik vroeg of ik mijn wagen kon wisselen met een zachte, was dat geen optie. Ik ben dus schaakmat.
Eerste Tesla. Laatste Tesla. Verhalen als deze zouden op televisie moeten komen vind ik, aangezien dit geen eerlijke manier is van zaken doen.
 
Voelt als broodje aap? Shanghai had als eerste de vernieuwde vering, daarna Berlijn, en daarna Austin / Fremont pas.
Jouw Model 3 heeft dus dezelfde vering?

Wat is het bouw jaar / maand van je model 3?

Onze Model Y RWD (geleverd december 2022) is in ieder geval zeker comfortabel, maar wel steviger dan een Volkswagen product, maar dat is ook gewoon de bedoeling.
 
Ik rij al enkele maanden met een Tesla Model 3 en ik moet zeggen dat die veringen keihard zijn. Dit is niet meer aangenaam. Had Musk de prijs niet doen dalen, ik had deze wagen al lang verkocht. Zo erg is het. Ik ben om uitleg gaan vragen in de garage en dit is de conclusie na enkele testen:
- mijn wagen is veel harder dan de andere wagens waarmee je testritten doet
- het wisselen van 19" banden naar 18" maakt weinig verschil
- de reden zou zijn dat ik een wagen heb uit Shangai
- die van Amerika zijn zachter

De verkoper ontkende alles maar de lokale garagist heeft mij dit uiteindelijk (na 2u) in vertrouwen (en zéér stil zodat niemand anders het kon horen) gezegd. Waarschijnlijk omdat ik als auto liefhebber beginnen wenen ben tijdens de testrit. Zo gefrustreerd ben ik.

Mijn dank is enorm naar die garagist.
Die zei eerlijk: "Meneer je hebt samen met al die andere pech. Enkel die van Amerika zijn zacht en uiteraard laten ze hier enkel testritten doen met die wagens."

Dit is in mijn ogen onder de gordel en zelfs niet wettelijk. Ze laten je een testrit doen met een wagen met zachte veringen en dan koop je eentje aan met harde veringen. Het ergste van al is dit dat iedereen daarvan op de hoogte is.

Ik heb met een Tesla Model 3 gereden daar (eentje van Amerika) en die reed inderdaad veel zachter. Tot overmaat van ramp zag ik nog een potentiële klant instappen voor een testrit met die wagen. Ik wou hem de waarheid zeggen, maar dat heeft weinig zin.

Toen ik vroeg of ik mijn wagen kon wisselen met een zachte, was dat geen optie. Ik ben dus schaakmat.
Eerste Tesla. Laatste Tesla. Verhalen als deze zouden op televisie moeten komen vind ik, aangezien dit geen eerlijke manier is van zaken doen.

Kan je een filmpje posten waarbij je the Simpsons kijkt in je Model 3?
 
Ik rij al enkele maanden met een Tesla Model 3 en ik moet zeggen dat die veringen keihard zijn. Dit is niet meer aangenaam. Had Musk de prijs niet doen dalen, ik had deze wagen al lang verkocht. Zo erg is het. Ik ben om uitleg gaan vragen in de garage en dit is de conclusie na enkele testen:
- mijn wagen is veel harder dan de andere wagens waarmee je testritten doet
- het wisselen van 19" banden naar 18" maakt weinig verschil
- de reden zou zijn dat ik een wagen heb uit Shangai
- die van Amerika zijn zachter

De verkoper ontkende alles maar de lokale garagist heeft mij dit uiteindelijk (na 2u) in vertrouwen (en zéér stil zodat niemand anders het kon horen) gezegd. Waarschijnlijk omdat ik als auto liefhebber beginnen wenen ben tijdens de testrit. Zo gefrustreerd ben ik.

Mijn dank is enorm naar die garagist.
Die zei eerlijk: "Meneer je hebt samen met al die andere pech. Enkel die van Amerika zijn zacht en uiteraard laten ze hier enkel testritten doen met die wagens."

Dit is in mijn ogen onder de gordel en zelfs niet wettelijk. Ze laten je een testrit doen met een wagen met zachte veringen en dan koop je eentje aan met harde veringen. Het ergste van al is dit dat iedereen daarvan op de hoogte is.

Ik heb met een Tesla Model 3 gereden daar (eentje van Amerika) en die reed inderdaad veel zachter. Tot overmaat van ramp zag ik nog een potentiële klant instappen voor een testrit met die wagen. Ik wou hem de waarheid zeggen, maar dat heeft weinig zin.

Toen ik vroeg of ik mijn wagen kon wisselen met een zachte, was dat geen optie. Ik ben dus schaakmat.
Eerste Tesla. Laatste Tesla. Verhalen als deze zouden op televisie moeten komen vind ik, aangezien dit geen eerlijke manier is van zaken doen.
Ho allemaal, we hebben het hier wel over iemand uit België. Met de hoeveelheid schades in het wegdek daar is het niet meer dan logisch dat de tanden uit je mond klapperen 😉

Nu een wat serieuzere tip: heb je de koude bandenspanning al op 2.9 gezet ipv 3.1 bijvoorbeeld? Ik rijd zelf altijd op 3.1 met mijn 19” uit Shanghai zonder problemen, maar 2.9 is aangeraden voor meer comfort.
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: job-lek and Krisja
Ho allemaal, we hebben het hier wel over iemand uit België. Met de hoeveelheid schades in het wegdek daar is het niet meer dan logisch dat de tanden uit je mond klapperen 😉

Zelf rijd ik, als belg, dagelijks over die "karresporen" (cfr. wegen die kapot gereden zijn mede door buurlanden die maar al te graag gebruik maken van onze gratis aangeboden wegennet) en.. ik heb nog steeds al mijn tanden...
 
Zelf rijd ik, als belg, dagelijks over die "karresporen" (cfr. wegen die kapot gereden zijn mede door buurlanden die maar al te graag gebruik maken van onze gratis aangeboden wegennet) en.. ik heb nog steeds al mijn tanden...
A fijn dat de belgen wel mee betalen in nederland voor het wegdek ;)
 
Ho allemaal, we hebben het hier wel over iemand uit België. Met de hoeveelheid schades in het wegdek daar is het niet meer dan logisch dat de tanden uit je mond klapperen 😉

Nu een wat serieuzere tip: heb je de koude bandenspanning al op 2.9 gezet ipv 3.1 bijvoorbeeld? Ik rijd zelf altijd op 3.1 met mijn 19” uit Shanghai zonder problemen, maar 2.9 is aangeraden voor meer comfort.
Ik ben van 3.4 naar 2.9 gegaan (met opzet) maar is nog steeds hard. De wegen in België zijn schandalig merk ik nu. Had ik maar een comfortabele SUV 😒
 
Moet ook toegeven dat ik mijn nieuwe Model Y RWD met leverdatum 30/12/22 (weliswaar op induction velgen) keihard vind.
Weinig aangenaam op onze Belgische wegen, op de kleinere wegen met putten ben ik steeds actief bezig om deze proberen te ontwijken.
Voelt namelijk telkens alsof je de velg of iets anders kapot gaat rijden.
Ik kom van een BMW 3 en dat zijn ook niet de zachtste auto's, maar was wel een wereld van verschil.