Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
probeer de EV tripplanner ook eens. Houdt rekening et temperatuur, gewicht, 19/21", model, afwijking van de snelheid etc.
https://www.evtripplanner.com
Ok dus beter meerdere suc's gebruiken, omdat de laadtijd dan korter is. Fijn dat er zo veel mensen reageren met goed advies! Ik heb nog zitten twijfelen om misschien mijn originele 19 inch velgen te monteren voor een langer actieradius. Maar ja wat zal het uitmaken?
 
probeer de EV tripplanner ook eens. Houdt rekening et temperatuur, gewicht, 19/21", model, afwijking van de snelheid etc.
https://www.evtripplanner.com

Zo ver ga ik persoonlijk niet meer.
Is iets uit de good old days toen de vrouw nog met uitgeprinte hoogteprofielen op haar schoot me op de "hoogte" hield van de hoeveelheid energie die we nog nodig hadden.
Bestemming indrukken,route van on-board gps nakijken op idiote short cuts en dan gaan.
 
Ik heb nog zitten twijfelen om misschien mijn originele 19 inch velgen te monteren voor een langer actieradius. Maar ja wat zal het uitmaken?

Zal een paar procent verschil zijn, maar je snelheid van 130 naar 125 brengen zal meer invloed hebben waarschijnlijk.
Bij dergelijk lage banden vooral opletten op binnenwegen waar gaten in de weg kunnen zitten en stoepranden etc, hoeft maar een verkeerd tikje te krijgen en je bent lek.
 
Zal een paar procent verschil zijn, maar je snelheid van 130 naar 125 brengen zal meer invloed hebben waarschijnlijk.
Bij dergelijk lage banden vooral opletten op binnenwegen waar gaten in de weg kunnen zitten en stoepranden etc, hoeft maar een verkeerd tikje te krijgen en je bent lek.

Scheelt toch weer 8%. Dus 30-40 kilometer.

- - - Updated - - -

Ik zie trouwens nu net voor het eerst dat Nuits-Saint-Georges opgedoekt is en dat een nieuwe SuC in Beaune geopend is. Dat is nog eens klantenservice!
Mijn vakantiehuis zit daar 22 kilometer vandaan. Kan bijna niet beter. Ik zag mezelf al aanklooien met een verlengsnoer en 220 volt laden. Volgende week ga ik daar zeker langs.
 
Zal een paar procent verschil zijn, maar je snelheid van 130 naar 125 brengen zal meer invloed hebben waarschijnlijk.
Bij dergelijk lage banden vooral opletten op binnenwegen waar gaten in de weg kunnen zitten en stoepranden etc, hoeft maar een verkeerd tikje te krijgen en je bent lek.
Yep, vorig jaar reed ik door een gaat in de weg in Frankrijk. Gevolg was een lekke band.... :(
 
@Xavier Hoe kom je aan zo een hoge laadsnelheid? het meeste dat ik uit een SUC krijg is 325 :confused:

aanduiding in km/u is het gemiddelde;
vermits het laden langzaam wordt opgebouwd zal het gemiddelde eerst wat stijgen, en nadien -naarmate de SoC stijgt- gaan dalen.
Beter lijkt mij de momentane waarde in Kw, eventueel zelf te berekenen door spanning met stroom te vermenigvuldigen.

Kijk ook eens hier : Tesla | Supercharger , tab laadtijd.
 
Op het Franse deel van dit forum meent men te weten dat het Clermont-Ferrand en Bourges gaat worden. Persoonlijk zou ik Vierzon ook een betere keuze vinden.

Als ik mijn best doe met inschatten mbv Google Maps dan geef ik men gelijk. Voor Spanje is het wat makkelijker te zien op het kaartje (Valencia, Murcia, Granada, Sevilla en Madrid). Supercharger | Tesla Motors Nederland
 
Niet betuttelend bedoeld, maar ons is geadviseerd om niet langer dan anderhalf tot maximaal 2 uur aaneengesloten je kind in de Maxi te laten zitten op die leeftijd. Schijnt slecht voor de maag/darmen/rug te zijn.
Een kind van anderhalf zit toch niet meer in een maxi cosi? Na een maand of 9-10 wilde die van ons in een normaal kinderstoeltje in de auto.
Volgens mij heeft het vooral betrekking op echt jonge kinderen (< 6 maanden) die nog niet veel spiermassa in oa de rug hebben.
Bovendien zal je toch iedere +/- 2 uur eruit moeten om te laden. Vermoedelijk vaker voor eten, drinken, luiers en andere vormen van ongenoegen.
Bij ons gaat het prima, maar je bent wel iets langer bezig door alle stops. Een alternatief is om 's nachts te rijden als er wordt geslapen.