Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Je hebt helemaal gelijk. Alle teksten met de strekking dat gebruik van SuC enkel voor lange afstanden is bedoelt zijn weg. .

zo is het nu ook weer niet - zo maar even wart quotes van Tesla.com". Als je dit leest is het duidelijk dat de Superchargers niet bedoeld zijn voor permanent regulier laden. Maar er zit inderdaad geen ge- of verbod op.

"Het is het eenvoudigst om uw Tesla thuis op te laden. Plug in wanneer u thuiskomt en uw Tesla is 's ochtends weer opgeladen. Als u op reis gaat, kunt u gebruikmaken van slim geplaatste Superchargers langs de meest populaire routes.

On the Road
Supercharging
Laad uw Tesla onderweg op door gebruik te maken van het Supercharger-netwerk van Tesla. Superchargers zijn langs populaire routes te vinden en leveren tot wel 270 kilometer bereik in slechts 30 minuten.

Het Supercharger-netwerk is het antwoord voor lange afstandsreizen. Met Superchargers reist u naar uw favoriete bestemmingen en laadt u uw Model S of Model X op in enkele minuten. (..)

Tegoed voor jaarlijkse roadtrips
Elk jaar ontvangen eigenaren 400 kWh gratis Supercharger-tegoed. Dit is genoeg om ongeveer 1.600 km te rijden. Dit tegoed geeft u de mogelijkheid om de lange afstanden af te leggen die de meeste eigenaren rijden. Roadtrips zijn dus geheel gratis. Klanten die meer verbruiken dan het jaarlijkse tegoed, betalen een kleine toeslag voor het gebruik van Superchargers, wat slechts een fractie is van de kosten voor benzine.(..)Uw auto brengt u automatisch op de hoogte wanneer de accu genoeg is opgeladen om uw reis te vervolgen. Dankzij het uitgebreide Supercharger-netwerk langs populaire routes is het meestal niet nodig om uw auto boven de 80% te laden"
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
zo is het nu ook weer niet - zo maar even wart quotes van Tesla.com". Als je dit leest is het duidelijk dat de Superchargers niet bedoeld zijn voor permanent regulier laden. Maar er zit inderdaad geen ge- of verbod op.

"Het is het eenvoudigst om uw Tesla thuis op te laden. Plug in wanneer u thuiskomt en uw Tesla is 's ochtends weer opgeladen. Als u op reis gaat, kunt u gebruikmaken van slim geplaatste Superchargers langs de meest populaire routes.

On the Road
Supercharging
Laad uw Tesla onderweg op door gebruik te maken van het Supercharger-netwerk van Tesla. Superchargers zijn langs populaire routes te vinden en leveren tot wel 270 kilometer bereik in slechts 30 minuten.

Het Supercharger-netwerk is het antwoord voor lange afstandsreizen. Met Superchargers reist u naar uw favoriete bestemmingen en laadt u uw Model S of Model X op in enkele minuten. (..)

Tegoed voor jaarlijkse roadtrips
Elk jaar ontvangen eigenaren 400 kWh gratis Supercharger-tegoed. Dit is genoeg om ongeveer 1.600 km te rijden. Dit tegoed geeft u de mogelijkheid om de lange afstanden af te leggen die de meeste eigenaren rijden. Roadtrips zijn dus geheel gratis. Klanten die meer verbruiken dan het jaarlijkse tegoed, betalen een kleine toeslag voor het gebruik van Superchargers, wat slechts een fractie is van de kosten voor benzine.(..)Uw auto brengt u automatisch op de hoogte wanneer de accu genoeg is opgeladen om uw reis te vervolgen. Dankzij het uitgebreide Supercharger-netwerk langs populaire routes is het meestal niet nodig om uw auto boven de 80% te laden"

Goed punt. Ik was wat snel. Je proeft nog steeds dat het voor lange ritten is bedoeld, maar de afgelopen tijd is in stapjes wel steeds minder duidelijk gesteld dat je enkel voor lange ritten de SuC mag gebruiken. Die ontwikkeling valt mij op.
 
Dat is ook mijn beeld. en uiteindelijk gaat het om de etiquette... als er niemand staat, alle stalls vrij zijn, je houdt er zicht op etc... dan mag je van mij de hele dag staan en elke dag terugkomen. Als je het een leuk uitje vindt om zondagochtend je telegraaf aanj de SuC te gaan lezen, wie ben ik dan om daar een oordeel over te hebben -;) (Ik zou alleen wel een echte krant meenemen). Als je dan je auto maar weghaalt als anderen anders staan te wachten...
 
  • Like
Reactions: Steven and is3
Ik had via de mail vooruit gevraagd of ik mijn S kon opladen bij een huisje in Italie. Was allemaal geen probleem, maar kostte wel EUR 50,00.

Vriendelijk terug gemaild dat ik denk dat ze niet helemaal begrijpen hoe veel electriciteit er in die auto gaat en dat 50 best wel heel veel is.

Merk ik sowieso, mensen denken, omdat je heeeel lang aan de 13A staat dat het dan ineens super veel electriciteit is.
idd zelfde hier vragen 10 euro per laadbeurt ;-) aan een 10A of 13A 220 gaat dat even duren
 
Dat is ook mijn beeld. en uiteindelijk gaat het om de etiquette... als er niemand staat, alle stalls vrij zijn, je houdt er zicht op etc... dan mag je van mij de hele dag staan en elke dag terugkomen. Als je het een leuk uitje vindt om zondagochtend je telegraaf aanj de SuC te gaan lezen, wie ben ik dan om daar een oordeel over te hebben -;) (Ik zou alleen wel een echte krant meenemen). Als je dan je auto maar weghaalt als anderen anders staan te wachten...

Er zijn destijds (2015) toch (waarschuwings-)brieven verstuurd van Tesla als je teveel van de SUC gebruik maakte…!?
Is daar dan nooit verder iets me gedaan geweest?
 
Ik heb ook een keer betaald voor het laden in een hotel in Pirmasens in Duitsland. Een woestijn op het vlak van laadpunten.
Daar hielp de ingebouwde Wh-meter van de Fivari-Mobile het aantal kWh te bepalen. Ik heb dan zelf gezegd dat een kWh ongeveer 0,20 € kost en daarmee was de hoteleigenaar het eens. Naar boven afgerond.

Dag Filip,

Altijd blij met mijn Fivari-Mobile, in Italïe vorige week wou ik ook eens die Wh-meter gebruiken om ons Agriturismo eigenaar te betalen maar omdat ik maar een phasing laad moest ik door 3 verdelen. Kan ik Wh-meter aanpassen bij een phasis laden?

20170720_182857_HDR-747x1328.jpg
 
Mijn Red Horse staat te zweren op de parkeerplaats van een vliegveld terwijl ik in een Peugeot 308 diesel :oops: rondrijd op Corsica. Wél even wennen. Maar het vreemde is dat ik geen verbinding met de auto meer krijg via de app. Heeft iemand een idee hoe dat kan?


Vanochtend kreeg ik een melding van een software update binnen. Toen was mijn autootje weer even tot leven gekomen. En nee, hij staat niet in Litouwen
 
is waar ook - nooit meer iets van gehoord. Ik heb zo het idee dat ze het opgegeven hebben en gekozen hebben voor de 400 kWh per jaar gratis. Staat ook met zoveel woorden op de site: genoeg voor de jaarlijkse roadtrips.
"voor de jaarlijkse roadtrips" in Amerika is duidelijk minder vrije tijd dan in Europa. Hier gaan mensen alleen al voor een Schnitzel naar Waldlaubersheim.
 
Gisteren in parijs geweest en geladen via Belib netwerk. Dat zijn 3 palen op een rij met de middelste alleen shuko (gek genoeg de grootste paal) en de andere 2 zowel shuko, als type 2 (22kw) en type 3 en chademo.
Ik had de belib pas aangevraagd en 15 euro betaals en net 3 dagen nadat ik die binnen had kondigde new motion aan dat ze via belib konden laden. En dat werkte inderdaad goed en dus nog gratis ook!

Doordat ik een certificat de qualite de l'air had aangevraagd (volgens mij nu verplicht voor alle autos in parijs) en dat deze electrisch is, kan je met een blauwe schijf 2 uur gratis laden.
Daarna heb ik de app indigo gebruikt zodat ik niet iedere keer terug hoefde om kaartje te kopen.

De belib bornes geven op chargemap vaak aan dat ze niet doen en ze staan er niet allemaal op. Beter kan je op de site belib.paris kijken waar er palen staan en daar staat ook bij of ze werken en welke vrij zijn.
 
  • Informative
Reactions: Keezje and nico180
De strijd maar opgegeven. We zijn te veel gefocused op stil staan en laadtijden. Wordt gek van het gezeur. We gaan verder met de ice en laten de tesla staan op de boerderij bij de familie. Hoewel prima daar rondregereden in de regio is het
Met de 60kw 6 keer stoppen om naar cannes te gaan en meer dan 2.45 uur aan laadtijden in een toch al met files belaste route met vertraging. En dat was allemaal teveel van het goede. :(. En daar baal ik flink van na allerlei passen aangeschaft, kabels, apps.
Ik had al langer spijt van de 60 gekocht te hebben maar nu weet ik het zeker. Het is ook inderdaad niet te doen dat je al na 100 km moet stoppen om een kleine charge te doen omdat je anders beaune niet haalt. En dan ook nog eens rustig moeten rijden.
Nog 2 jaar doorrijden, en dan maar eens kijken hoe het er op het batterij vlak er voor staat. Voel me eigenlijk ook wel bekocht dat de range van 400 km een schamele 240-260 blijkt te zijn in de praktijk en dan nog met een hele rustige rechtervoet. Dan kan iedereen zeggen dat dat bij een ice de afstanden ook niet kloppen maar dat heb ik me 2 1/2 jaar geleden nooit gerealiseerd en was tijdens het gesprek ook niet aan de orde. Eigenlijk is het daarmee een auto voor in nederland geworden.
Verder geweldige auto, ongevenaard weggedrag, gemak, autopilot geweldig, service, ondersteuning etc en ik ben een grote fan van tesla en alles wat ze doen. maar dat ik met een auto van 76,000 euro niet fatsoenlijk op vakantie kan gaan (wintersport is al helemaal al een no go) is toch een grote teleurstelling die mij voor dit geld. En daar word ik nu van weer even met de neus op de feiten gedrukt.
Enfin, net nog even bij chateuavillain getankt en wat auto's weggestuurd bij de superchargers die ze daar lomp hadden neergezet.:mad: Toch nog een goede daad verricht voor het buitenlandse electrische Netwerk. :)
 
  • Informative
Reactions: Klaas
De strijd maar opgegeven. We zijn te veel gefocused op stil staan en laadtijden. Wordt gek van het gezeur. We gaan verder met de ice en laten de tesla staan op de boerderij bij de familie. Hoewel prima daar rondregereden in de regio is het
Met de 60kw 6 keer stoppen om naar cannes te gaan en meer dan 2.45 uur aan laadtijden in een toch al met files belaste route met vertraging. En dat was allemaal teveel van het goede. :(. En daar baal ik flink van na allerlei passen aangeschaft, kabels, apps.
Ik had al langer spijt van de 60 gekocht te hebben maar nu weet ik het zeker. Het is ook inderdaad niet te doen dat je al na 100 km moet stoppen om een kleine charge te doen omdat je anders beaune niet haalt. En dan ook nog eens rustig moeten rijden.
Nog 2 jaar doorrijden, en dan maar eens kijken hoe het er op het batterij vlak er voor staat. Voel me eigenlijk ook wel bekocht dat de range van 400 km een schamele 240-260 blijkt te zijn in de praktijk en dan nog met een hele rustige rechtervoet. Dan kan iedereen zeggen dat dat bij een ice de afstanden ook niet kloppen maar dat heb ik me 2 1/2 jaar geleden nooit gerealiseerd en was tijdens het gesprek ook niet aan de orde. Eigenlijk is het daarmee een auto voor in nederland geworden.
Verder geweldige auto, ongevenaard weggedrag, gemak, autopilot geweldig, service, ondersteuning etc en ik ben een grote fan van tesla en alles wat ze doen. maar dat ik met een auto van 76,000 euro niet fatsoenlijk op vakantie kan gaan (wintersport is al helemaal al een no go) is toch een grote teleurstelling die mij voor dit geld. En daar word ik nu van weer even met de neus op de feiten gedrukt.
Enfin, net nog even bij chateuavillain getankt en wat auto's weggestuurd bij de superchargers die ze daar lomp hadden neergezet.:mad: Toch nog een goede daad verricht voor het buitenlandse electrische Netwerk. :)
Onlangs was nog een upgrade naar 75 verkrijgbaar voor € 2300,-.......wellicht een gemiste kans
 
De strijd maar opgegeven. We zijn te veel gefocused op stil staan en laadtijden. Wordt gek van het gezeur. We gaan verder met de ice en laten de tesla staan op de boerderij bij de familie. Hoewel prima daar rondregereden in de regio is het
Met de 60kw 6 keer stoppen om naar cannes te gaan en meer dan 2.45 uur aan laadtijden in een toch al met files belaste route met vertraging. En dat was allemaal teveel van het goede. :(. En daar baal ik flink van na allerlei passen aangeschaft, kabels, apps.
Ik had al langer spijt van de 60 gekocht te hebben maar nu weet ik het zeker. Het is ook inderdaad niet te doen dat je al na 100 km moet stoppen om een kleine charge te doen omdat je anders beaune niet haalt. En dan ook nog eens rustig moeten rijden.
Nog 2 jaar doorrijden, en dan maar eens kijken hoe het er op het batterij vlak er voor staat. Voel me eigenlijk ook wel bekocht dat de range van 400 km een schamele 240-260 blijkt te zijn in de praktijk en dan nog met een hele rustige rechtervoet. Dan kan iedereen zeggen dat dat bij een ice de afstanden ook niet kloppen maar dat heb ik me 2 1/2 jaar geleden nooit gerealiseerd en was tijdens het gesprek ook niet aan de orde. Eigenlijk is het daarmee een auto voor in nederland geworden.
Verder geweldige auto, ongevenaard weggedrag, gemak, autopilot geweldig, service, ondersteuning etc en ik ben een grote fan van tesla en alles wat ze doen. maar dat ik met een auto van 76,000 euro niet fatsoenlijk op vakantie kan gaan (wintersport is al helemaal al een no go) is toch een grote teleurstelling die mij voor dit geld. En daar word ik nu van weer even met de neus op de feiten gedrukt.
Enfin, net nog even bij chateuavillain getankt en wat auto's weggestuurd bij de superchargers die ze daar lomp hadden neergezet.:mad: Toch nog een goede daad verricht voor het buitenlandse electrische Netwerk. :)

De vraag is dan wel: met de huidige 100d zal het niet zo zijn dat je laadtijd halveerd.

Eigenlijk is 2h45m laad en rust tijd op 1300km( schat ik zo in) niet verkeerd?
 
De vraag is dan wel: met de huidige 100d zal het niet zo zijn dat je laadtijd halveerd.

Eigenlijk is 2h45m laad en rust tijd op 1300km( schat ik zo in) niet verkeerd?

Ik word altijd blij van dit forum. Altijd positief en altijd kijken hoe het wel kan!

En wat betreft de reis en de 100d, dat is zeker zo maar je kan wel meer overslaan als je wil met een 60 moet je bijna alle sucs nemen.
En we waren al halverwege, de 6 keer stoppen is voor 850 km.
Anders zou inderdaad die rust ook helemaal niet verkeerd zijn!