You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
@Philinator: bedankt voor het delen van je ervaringen met de beperkte range op vakantie. Goed om ook deze minder positieve ervaringen te weten inzake de range-keuze voor de Model 3.
nog andere wensen ?Had ik me bijna laten overtuigen dat een 75 ipv een 100 wel voldoende zou kunnen zijn,.. eigenlijk hoop ik binnen een half jaar op een 120, goed werkende AP2, 6 of 7 zitter met uitneembare console of middenstoel, dollarkoerscorrectie en een realistischer prijs voor t grotere battery pack. En oh ja doe ook maar een design update zodat die niet 3 maanden na aflevering komt.
Ik had dezelde keuze. Ik heb een 90D en twijfelde na mijn eerste vakantie of dit wel nodig was. Ik had op de terugweg van Zermatt range over, vond ik.Op basis van vele andere discussies op dit forum heb ik me regelmatig afgevraagd of ik achteraf niet net zo goed een kleinere batterij had kunnen kiezen; voor mijn dagelijks gebruik zou dat meer dan voldoende zijn geweest en dat zou best wel flink geld gescheeld hebben.
Dat werkt niet bij een PeugeotMijn Red Horse staat te zweren op de parkeerplaats van een vliegveld terwijl ik in een Peugeot 308 diesel rondrijd op Corsica. Wél even wennen. Maar het vreemde is dat ik geen verbinding met de auto meer krijg via de app. Heeft iemand een idee hoe dat kan?
Aix-en-Provence gaat niet door. Hebben het druk en de MS zou daarom niet klaar volgende week donderdag wanneer we terug zouden gaan. Ziet er nu uit dat hij direct terug zal gaan naar Amsterdam. Als het inderdaad de hoofdbatterij is valt het onder garantie. Tesla neemt de kosten van repatriëring en huurauto op zich. Krijg keurig elk half uur een update van de voortgang. Ongekende service. Maakt het makkelijker om straks toch weer voor een Tesla te gaan. De P85+ gaat in december zijn 5e jaar in.View attachment 240416 Vandaag heerlijk aan het cruisen tussen Suc Tarragona en L'Aldea toen bergje op alle alarm bellen afgingen. Auto melde eerst minder vermogen te hebben. Dacht alla da's niet zo gek, ik reed lekker door, het is heet buiten en we gaan bergje op. Vervolgens; auto heeft onderhoud nodig, spanning12 Volt batterij laag, auto start mogelijk niet na stoppen etc.
Tesla gebeld natuurlijk en resets gedaan. Remote oplossing gaat helaas niet. Ze lezen een probleem uit met de hoofdbatterij.. Sec Madrid kan probleem helaas niet oplossen. Ziet er naar uit dat de MS naar Aix-en-Provence gaat..
View attachment 240416 Vandaag heerlijk aan het cruisen tussen Suc Tarragona en L'Aldea toen bergje op alle alarm bellen afgingen. Auto melde eerst minder vermogen te hebben. Dacht alla da's niet zo gek, ik reed lekker door, het is heet buiten en we gaan bergje op. Vervolgens; auto heeft onderhoud nodig, spanning12 Volt batterij laag, auto start mogelijk niet na stoppen etc.
Tesla gebeld natuurlijk en resets gedaan. Remote oplossing gaat helaas niet. Ze lezen een probleem uit met de hoofdbatterij.. Sec Madrid kan probleem helaas niet oplossen. Ziet er naar uit dat de MS naar Aix-en-Provence gaat..
Gelukkig met 50km/h de laatste 5 km door kunnen rijden en pas voor de deur echt gestrand. Het leed is nu te overzien.Bijzonder, keep us posted please.
Hoop dat je nog wel volop kunt genieten.
¡Saludos a Madrid!
Gelukkig met 50km/h de laatste 5 km door kunnen rijden en pas voor de deur echt gestrand. Het leed is nu te overzien.View attachment 240429
Die badnimf is ook gestrand zo te zienGelukkig met 50km/h de laatste 5 km door kunnen rijden en pas voor de deur echt gestrand. Het leed is nu te overzien.View attachment 240429
Haha ik moet foto's met lagere resolutie gaan uploaden zie ik.Die badnimf is ook gestrand zo te zien
Ik ben toch wel blij met mijn S85 hoor. Dat is 78 kWh effectief. De nieuwe S85 die gaat komen heeft wss 83 kWh effectief, dus dat wordt de mijne in 2019.
Zeker met vakantie gebruik ik alle range en eigenlijk ook op mijn werk tripjes naar Frankfurt.
Maar ook gewoon afgelopen weekend. Op 1 dag en dat is niet een hoge uitzondering: Vanaf Zeist even de kinderen naar mijn ouders (Flevopolder) brengen (160 km retour), nieuw tv kastje Kopen in Arnhem (100 km retour) en s avonds uit eten in Utrecht (20 km retour). S nachts aan de lader om de dag erna de kinderen weer op te halen.
Met de S60 zou ik op een weekenddag tussendoor moeten laden, dat zou ik wel een dissatisfier vinden
Tesla neemt de kosten van repatriëring en huurauto op zich. Krijg keurig elk half uur een update van de voortgang. Ongekende service. Maakt het makkelijker om straks toch weer voor een Tesla te gaan. De P85+ gaat in december zijn 5e jaar in.
Dat heb ik dus ook als "uitdaging" met mijn 60. Eigenlijk laad ik overal en op en neer vanuit utrecht naar friesland betekent absoluut bijladen bij een supercharger of op bestemming. Anders kom je niet terug.
Maar in Nederland gaat het allemaal wel en vraagt gewoon wat meer planning em voorbereiding. Ik denk dat de kopers van een model 3 zich moeten realiseren dat vakanties heel anders zullen zijn dan met een ICE auto (sowieso leuker met een tesla! ) en ik zou iedereen aanraden als het even mogelijk is om de grotere batterij te nemen. Heeft niks met range anxiety te maken want je kan met een beetje voorbereiding overal wel laden, maar simpwelweg met overal moeten laden en langer laden.