Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik veronderstel dat je door Oostenrijk rijdt. Daar heb je ook een (electronisch) vignet nodig voor de autostrade. Dat moet je voldoende vroeg op voorhand kopen omdat asfinag niet wil dat je je geld terugvraagt.
Dat hoeft niet meer. Je kunt het tegenwoordig ook een minuut van te voren kopen en aanvinken dat je geen restitutie meer kunt aanvragen.
 
Vorig jaar ben ik een paar dagen naar Oostenrijk geweest.
Aangezien ik onterecht in de veronderstelling was dat het “tol”-vignet alleen nodig was voor specifieke snelwegen heb ik hem niet gekocht.
Vrolijk naar Wenen gereden, om er daar achter te komen dat ik het vignet wel nodig had en vrijwel zeker zonder vignet door camera’s gesignaleerd was.
Die avond nog een vignet gekocht bij een tankstation, nog voor die dag èn de dagen erna.
Bonnetje bewaard als bewijs.
Maar nooit een bekeuring thuisgestuurd gekregen, blijkbaar heeft men de correctie via de aankoop geaccepteerd.
Gelukkig maar, want ik begreep dat bekeuringen in Oostenrijk niet mals zijn.
En dat lijkt effectief; het was opvallend hoe netjes de mensen daar rijden.
 
Je kunt ze zelfs vanuit je auto online kopen. Kunnen dan meteen ingaan

🔴 Doe het niet hier! Dit is een wederverkoper die het dubbele vraagt! 🔴

oplichters.png


Gewoon via de officiële site van ASFiNAG: 10-dagenvignet personenauto 2024

Schermafbeelding 2024-06-27 092100.png
 
  • Like
Reactions: NicoV and Rutgere
Vorig jaar ben ik een paar dagen naar Oostenrijk geweest.
Aangezien ik onterecht in de veronderstelling was dat het “tol”-vignet alleen nodig was voor specifieke snelwegen heb ik hem niet gekocht.
Vrolijk naar Wenen gereden, om er daar achter te komen dat ik het vignet wel nodig had en vrijwel zeker zonder vignet door camera’s gesignaleerd was.
Die avond nog een vignet gekocht bij een tankstation, nog voor die dag èn de dagen erna.
Bonnetje bewaard als bewijs.
Maar nooit een bekeuring thuisgestuurd gekregen, blijkbaar heeft men de correctie via de aankoop geaccepteerd.
Gelukkig maar, want ik begreep dat bekeuringen in Oostenrijk niet mals zijn.
En dat lijkt effectief; het was opvallend hoe netjes de mensen daar rijden.
Ik denk niet dat ze in Oostenrijk al automatische herkenning hebben of je je vignet wel hebt. Op het fysieke vignet wordt niet je kenteken geregistreerd, en je moet je kenteken ook niet opgeven bij aankoop van het fysieke vignet.

En dat ze netjes rijden ligt misschien ook aan het aantal flitsers opgesteld naast de snelweg 😅
 
Ik denk niet dat ze in Oostenrijk al automatische herkenning hebben of je je vignet wel hebt. Op het fysieke vignet wordt niet je kenteken geregistreerd, en je moet je kenteken ook niet opgeven bij aankoop van het fysieke vignet.

En dat ze netjes rijden ligt misschien ook aan het aantal flitsers opgesteld naast de snelweg 😅
Ja, er is automatische herkenning. Je kunt een digitaal vignet digitaal kopen :)
 
  • Like
Reactions: Maarten
Ik veronderstel dat je door Oostenrijk rijdt. Daar heb je ook een (electronisch) vignet nodig voor de autostrade. Dat moet je voldoende vroeg op voorhand kopen omdat asfinag niet wil dat je je geld terugvraagt.
Je kan als een 'bedrijf' kopen. Dan is de vignette meteen geactiveerd. Ik heb dit twee keer gedaan op een dagje voor de reis naar Oostenrijk
 
  • Like
Reactions: NicoV
Ik denk niet dat ze in Oostenrijk al automatische herkenning hebben of je je vignet wel hebt. Op het fysieke vignet wordt niet je kenteken geregistreerd, en je moet je kenteken ook niet opgeven bij aankoop van het fysieke vignet.

En dat ze netjes rijden ligt misschien ook aan het aantal flitsers opgesteld naast de snelweg 😅
Ik ben ondertussen ook al heel wat km gereden zonder vignet. Vaak vergeten of zo als de laaste keer per ongeluk de snelweg op. Maar heb nooit iets gemerkt van automatische herkenning. Trouwens al altijd afgevraagd hoe ze een sticker op je raam konden zien waarop ze een datum kunnen lezen.
 
Serieus? Ik begreep dat dit heel ingewikkeld was. Heb je dit zelf ook een keer gedaan?
Ja ik heb het gedaan. Ging eenvoudig.

Althans, als ik niet zo zat te klungelen met een ingescande handtekening😅 Die werd natuurlijk niet geaccepteerd.

Ik heb daarna een proef-abo genomen op software die me in de gelegenheid stelde zo’n geverifieerde handtekening te zetten. Dat was succesvol, binnen 5 minuten een akkoord. Dus kon ik het proef-abonnement weer cancellen.