Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Last edited:
Weer een stapje verder in de planning voor onze trip naar Italie en benieuwd naar jullie kijk op de volgende opzet.
Vanuit Breda via de SC Wilnsdorf => SC Bad Rappenau => SC Aichstetten

En dan komt het stukje waar ik nog over twijfel om bij de Autogrill Villoresi Milaan te komen.

gr. Dennis

Voor ons is het tussen Aichstetten en Milaan tijd om een tukkie te doen... Hotel met gewoon stopcontact is dan voldoende om de volgende dag via Milaan te rijden
 
Voor ons is het tussen Aichstetten en Milaan tijd om een tukkie te doen... Hotel met gewoon stopcontact is dan voldoende om de volgende dag via Milaan te rijden

Inderdaad, was ik ook van plan om terug naar huis te rijden. Ik had deze uitgekozen: Raststätte Bellinzona A2 (Richtung Chiasso): charge point in Bellinzona

- - - Updated - - -

Heeft er iemand ervaring met vakanties naar het zuiden van Frankrijk? Blijkbaar zijn er deze zomer nog geen superchargers beschikbaar. Wat zijn de beste plaatsen om in Frankrijk te laden, We trekken richting Montpellier - Beziers.

Kijk even hier, heb eind april exact dezelfde trip gedaan.
 
Voor ons is het tussen Aichstetten en Milaan tijd om een tukkie te doen... Hotel met gewoon stopcontact is dan voldoende om de volgende dag via Milaan te rijden

Wat doen jullie qua laden/wachten in Milaan? Ben je toch ook alweer snel zon 3 uur verder of hoef je niet zo ver vanuit Milaan?

Gister trouwens de laadpas van Hera (eindelijk) binnengekregen.

@jean @fvo: welke hotels hebben jullie gekozen?
 
Wat doen jullie qua laden/wachten in Milaan? Ben je toch ook alweer snel zon 3 uur verder of hoef je niet zo ver vanuit Milaan?

Gister trouwens de laadpas van Hera (eindelijk) binnengekregen.

@jean @fvo: welke hotels hebben jullie gekozen?

Moet zelf nog 400 Km verder na Milaan.. zal - lijkt er op - wel wachten worden inderdaad -;)
Is Hera een Italiaans bedrijf - kan je daarmee bij Enel Drive laden ? ? heb je een link in dat geval ?
 
Wat doen jullie qua laden/wachten in Milaan? Ben je toch ook alweer snel zon 3 uur verder of hoef je niet zo ver vanuit Milaan?

Gister trouwens de laadpas van Hera (eindelijk) binnengekregen.

@jean @fvo: welke hotels hebben jullie gekozen?

Voor laden in Milaan heb ik het aanbod gekregen om privé te laden bij het ons inmiddels bekende forumlid. Hij gaf aan dat er rond zijn woning diverse interessante en onbekende musea liggen die we moeten zien. Tussen Aichstetten en Milaan overnachten we in Liechtenstein. Heb nog geen bevestiging van het hotel of en hoe daar te laden. Kan echter nog annuleren. Wanneer ik bevestiging heb, zal ik naam van het hotel publiceren. Wij rijden uiteindelijk door naar Ravenna, maar maken nog een tussenstop in Parma. Terug gaan we via Venetië en de dolomieten..

De laadpas van Hera heb ik ook aangevraagd. Heb jij daar nog iets speciaals voor gedaan?
 
Voor laden in Milaan heb ik het aanbod gekregen om privé te laden bij het ons inmiddels bekende forumlid. Hij gaf aan dat er rond zijn woning diverse interessante en onbekende musea liggen die we moeten zien. Tussen Aichstetten en Milaan overnachten we in Liechtenstein. Heb nog geen bevestiging van het hotel of en hoe daar te laden. Kan echter nog annuleren. Wanneer ik bevestiging heb, zal ik naam van het hotel publiceren. Wij rijden uiteindelijk door naar Ravenna, maar maken nog een tussenstop in Parma. Terug gaan we via Venetië en de dolomieten..

De laadpas van Hera heb ik ook aangevraagd. Heb jij daar nog iets speciaals voor gedaan?

Die Hera laadpas klinkt nieuw voor mij...
Is die ook te gebruiken op ENEL laadpalen ?
 
Voor laden in Milaan heb ik het aanbod gekregen om privé te laden bij het ons inmiddels bekende forumlid. Hij gaf aan dat er rond zijn woning diverse interessante en onbekende musea liggen die we moeten zien. Tussen Aichstetten en Milaan overnachten we in Liechtenstein. Heb nog geen bevestiging van het hotel of en hoe daar te laden. Kan echter nog annuleren. Wanneer ik bevestiging heb, zal ik naam van het hotel publiceren. Wij rijden uiteindelijk door naar Ravenna, maar maken nog een tussenstop in Parma. Terug gaan we via Venetië en de dolomieten..

De laadpas van Hera heb ik ook aangevraagd. Heb jij daar nog iets speciaals voor gedaan?

Iemand gevraagd of hij bij Tesla in Milaan kan laden ?
 
De laadpas heb ik aangevraagd via LHera della mobilità elettrica - mobility.gruppohera.it en emailadres: [email protected]
Was wel een hoop gedoe, veel mailen, reminders en na paar maanden kreeg ik eindelijk de aanvraagformulieren in pdf. Natuurlijk helemaal in het Italiaans, deze heb ik met Google Translate vertaald en zo goed als mogelijk ingevuld en doorgemaild. Nu meer dan anderhalve maand later heb ik de pas ontvangen per aangetekende post.
Pas is idd geschikt voor de Enel laadpunten

Ook contact gehad met medewerker Tesla milaan, hij boodt aan dat we eventueel in de kelder konden opladen.
 
De laadpas heb ik aangevraagd via LHera della mobilitÃ* elettrica - mobility.gruppohera.it en emailadres: [email protected]
Was wel een hoop gedoe, veel mailen, reminders en na paar maanden kreeg ik eindelijk de aanvraagformulieren in pdf

Googlen op Hera laadpas levert geen info op, behalve een link naar dit draadje, waar ik begonnen was. Vooralsnog ben jij dan de goeroe hier, dat snap je. Kun je iets meer info geven over contractvorm (prepaid / afrekening achteraf / ?), looptijd, en wat we er zo ongeveer allemaal voor moeten doen? Zou fantastisch zijn. Ik heb nog steeds geen vakantieplannen, toch in zekere zin uitgesteld door onduidelijkheid over de mobiliteit in midden-Italië, en zowel de optie 'géén Italië dit jaar' als de optie 'nog een keer met de ICE naar Italië' spreken me niet erg aan. Misschien durf ik het met de Hera pas dan wel goed aan, maar blijkbaar is het een lang traject. Ik ben benieuwd, en je bij voorbaat dankbaar!
 
@jean @fvo: welke hotels hebben jullie gekozen?

Ik had deze (weliswaar in de vestiging richting noorden) gekozen: Raststätte Bellinzona A2 (Richtung Chiasso): charge point in Bellinzona

- - - Updated - - -

Bedankt voor de info, ik zou liever toch iets gerichter willen rijden zonder over Zwitserland te hoeven. Zijn de laadpunten van Ikea betrouwbaar en kan er op 22KwH geladen worden?

Als je mijn verslag leest zal je zien dat ik geen goede ervaring heb met de ene Franse Ikea-laadpaal die ik gebruikt heb, maar in Parijs schijnt hij wel te werken.
 
De laadpas heb ik aangevraagd via LHera della mobilitÃ* elettrica - mobility.gruppohera.it en emailadres: [email protected]
Was wel een hoop gedoe, veel mailen, reminders en na paar maanden kreeg ik eindelijk de aanvraagformulieren in pdf. Natuurlijk helemaal in het Italiaans, deze heb ik met Google Translate vertaald en zo goed als mogelijk ingevuld en doorgemaild. Nu meer dan anderhalve maand later heb ik de pas ontvangen per aangetekende post.
Pas is idd geschikt voor de Enel laadpunten

Ook contact gehad met medewerker Tesla milaan, hij boodt aan dat we eventueel in de kelder konden opladen.

Bedankt voor de informatie !
Heb ze nu ook maar direct een mail gestuurd met de vraag om een pas/formulier. Mocht het niet (meer) op tijd gaan werken, zou ik dan eventueel jouw pas kunnen lenen ? Tegen vergoeding kosten uiteraard. Gegeven dat onze vakanties elkaar niet overlappen natuurlijk (wij gaan voor enkele weken weg).
 
Last edited: