Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Deze set van Brennenstuhl lijkt vrij degelijk, claimen tot 16A belastbaar:
https://www.conrad.nl/nl/brennenstuhl-reisstekker-set-met-7-adapters-zwart-blauw-1508160-1214384.html
1214384_BB_00_FB.EPS_1000.jpg
 
Die heb ik ook, en ook gebruikt. Werkt perfect. Voor mij ging het erom dat ik niet altijd een lange verlengkabel ertussen wil hebben, en de UMC met verloop met moeite in een stopcontact moet proppen. 2 meter kabels met verloop is dan prettig.


Mij lijken al die verschillende kabels ook wel wat om voor alle zekerheid in de frunk te hebben liggen.
Graag zou ik ook een setje bij je willen bestellen.
 
Ik heb me ook al een keer verdiept in de reisstekkers/adapters en kwam tot dezelfde conclusie dat de meeste slechts 10A zijn en je wil echt wel die 13A minimaal.
De losse adapters van Skross lijken wel 16 A te zijn volgens de specs. Die combi adapters lijkt mij niet een stabiele/veilige optie voor 13A.
Allemaal losse adapters van Skross kan dus wel maar is zo'n €15 per stuk.
Ik vind de optie van Paul ook heel interessant en beter/veiliger en houd me dus aanbevolen!
 
Ok, genoeg animo. Voor wij was het inderdaad de issue dat ik aan 13-16amp veilig wil kunnen laden. Ook nog eens niet altijd het lange 20 meter verlengsnoer uit te moeten rollen ivm veiligheid (Warmte als opgerold) als ik kort bij een stopcontact sta. Dus 2 meter kabel en dan nog 1,5 meter verloop naar de UMC maakt 3.5 meter + lengte UMC.

Afijn, ik laat wel even alles uitwerken en een info sheet en webpagina laten maken met alle info... geef me even 2 weken, want we hebben zoveel projecten lopen nu dat ik het niet kan maken om mijn team welke al overbelast is nu dit ook nog eens te laten regelen.
 
Bedankt JCK. Leuk om zo'n verslag te lezen!

Komende zomervakantie zit ik drie weken in Catalonië. Ik rijd alleen met de auto naar Barcelona en mijn vrouw en onze twee kinderen gaan een dag later met het vliegtuig. Ik zal hun zaterdagavond afhalen op Barcelona airport. Daarna is het nog 70 km landinwaarts totdat we bij onze accomodatie (Igualada) aankomen.
Met de laatste SuC in Frankrijk moet ik het eindpunt in Spanje zaterdagavond in theorie kunnen halen. Maar voor de zekerheid wil ik in Barcelona met CHAdeMO bij IBIL laden. Echter uit jouw verhaal blijkt dat ik hier niet helemaal op kan vertrouwen. Hmm..
Het liefst kom ik niet met een lege batterij op de plaats van bestemming aan. Geen idee hoe het gesteld is met het electranet op Spaanse platteland. (Heeft iemand hier misschien wel ervaring mee?)

Afhankelijk van mijn rijschema denk ik er nog aan om bij Auchan met KhiWi in Perpignan te laden. Dus dan met een meest volle accu Spanje binnen te rijden. Bij Auchan heb ik de ervaring dat 22 kW functioneert. En misschien ook wel de CHAdeMO.
Helemaal mooi zou natuurlijk zijn als de drie aangekondigde SuC's in Spanje voor de zomer operationeel zouden zijn. Maar daar moet ik maar niet vanuit gaan.

In ieder geval, ik kijk er ernorm naar uit!!!
Overigens, na drie weken vakantie rijden we z'n vieren naar huis.

Dit is makkelijk te doen, vorig weekend 100% geladen in narbonne, range mode aan en 110 kmh, met nog 125 typical over bij het vliegveld onder barca aan gekomen. Veel laadmogelijkheden in barcelona als backup, kijk maar in de electromaps app of site. Terugweg heb je wat meer nodig, berg op, dat ga ik morgen doen :cool: