Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Kon het niet laten toch even te kijken -;) 15 CHAdeMO locaties in Barcelona, 120 km van je doellocatie ! ..heb je de adapter voor nodig, nog wel even kijken of je ook pas nodig hebt (via Chargemap)

Bedankt Edi99! Las echter wel hier en daar dat die CHAdeMO punten vaak bij een Nissan dealer of zo zijn, en dat deze ook wel eens gesloten kunnen zijn op een zaterdag of zondag. Zie niet bij ChargeMap of bij CHAdeMO map details over openingstijden. Jammer dat er kennelijk nog geen site is die gewoon echt compleet en overzichtelijk is :)

- - - Updated - - -

En waar kan ik eventueel zo'n CHAdeMO adapter bestellen?
 
Hoe zijn de ervaringen qua beschikbaarheid met een CHAdeMO laadpunt in het buitenland? Ik vraag me af of 1 zo'n punt vaak voor langere tijd bezet gehouden wordt. Of kan je er juist op wachten als die bezet is, zoals bij een SUC.
Ik denk er ook over om er eentje aan te schaffen (bij tesla toch? EUR500?)

Eigenlijk zijn alle CHAdeMO voertuigen uitgerust met een accu van max 28kW. Dus de bezettingstijd zal wel meevallen.
 
Ten aanzien van een stabiele stroomvoorziening. Hier mensen ervaring met het laden op campings in zuid Frankrijk. Ik kan technisch bij onze stacaravan laden met 10a. Maar lukt dat in de praktijk ook?

Alles kan. Je moet gewoon het juiste materiaal hebben. Als je met de UMC wilt laden moet je zeker zijn dat er een Neuter is op de camping. Zoniet kan je met een JuiceBooster, mennekes lader of ander materiaal laden.

Bij extreme spanningsverschillen kan het laden door de auto nog gelimiteerd of zelfs afgebroken worden. Dus voorzie zeker een plan B (een laadpaal, in Frankrijk dikwijls met Type 3C kabel, CHAdeMO lader, Supercharger) in de buurt. Een Nissan of Renault dealer in de buurt kan je soms ook verderhelpen.

Apps/websites als plugsurfing.nl of chargemap.com kunnen je zeker verder helpen
 
Weet iemand of zaken als een juice booster en 3c kabel ook worden verhuurd? Op zich zou ik gewoon op de camping moeten kunnen laden. De supercharger is net te ver weg.

Er zijn meerdere forumleden die de juice booster en/of Type 3c kabel tijdelijk ter beschikking stellen. Dus ik denk dat je oproep wel gehoor zal vinden hier. Even afwachten wie zich meldt :smile:.
Ik kan je helaas niet helpen ...
 
Ik ben wel wat verbaasd over jullie verhalen over boosters, nueters en andere ingewikkelde dingen

Ik heb tot nog toe ervaring met het laden op 220 met de UMC op een Waddeneiland in Denemarken, op een camping in Nederland, bij een hotelletje midden in de rimboe van het zwarte woud in Duitsland, bij ons skihuisje in Oostenrijk, en nog wel meer afgelegen plekken etc etc en nooit enig probleem gehad, behalve issues met de aarde in Denemarken door ander stekker. In Oostenrijk was er wel wat fluctuatie en verschil in snelheid, maar wat maakt het uit...de auto was na een dagje aan de stekker prima vol... heb ik dan zoveel geluk gehad dat het elke keer goed ging?
 
Het zal in 9 vd 10 gevallen wel prima gaan (is ook mijn eigen beperkte ervaring overigens), de adviezen hier zijn goed bedoeld maar niet altijd voor iedereen van toepassing.
Feit is wel dat de UMC wat kieskeuriger is tov andere mobiele laders, maar dat merk je alleen in extreme gevallen.
Maarja je zult met een lege accu maar ergens in the middle of nowhere staan en je UMC weigert dienst...
 
Juice booster is om er voor te zorgen dat als de stroomvoorziening niet optimaal is (bijv. wisselend voltage) waardoor de UMC van Tesla niet mee wil werken, je toch kan laden.

Ik heb hem gekocht om dagelijks dienst te doen als "mobiele laadpaal". De Juice Booster is immers een 22kW lader waar de UMC stopt bij 11kW. Dit is uiteraard enkel relevant voor mensen met de dual charger optie. Wanneer ik dan mogelijk "ten velde" ergens zou moeten laden, neem ik hem mee gezien hij geen last heeft van het (Belgische) neuter probleem, gemaakt is om buiten gebruikt te worden en er minder snel de brui aan geeft in geval van niet optimale condities (wisselende spanning bvb).
 
Het zal in 9 vd 10 gevallen wel prima gaan (is ook mijn eigen beperkte ervaring overigens), de adviezen hier zijn goed bedoeld maar niet altijd voor iedereen van toepassing.
Feit is wel dat de UMC wat kieskeuriger is tov andere mobiele laders, maar dat merk je alleen in extreme gevallen.
Maarja je zult met een lege accu maar ergens in the middle of nowhere staan en je UMC weigert dienst...

Het is meer een soort van geruststelling voor mezelf om wat alternatieven voor de hand te hebben. De UMC kan bijvoorbeeld ook niet om met slecht aangesloten stopcontacten (Neuter en fase gewisseld). Maar als alles correct aangesloten en voorhanden is krijgt hij ook bij mij de voorkeur. Dus op vakantie rij ik met een frunk vol laadmateriaal rond :).

De mijne kan uitgeleend worden, maar ik neem aan dat Leuven voor jullie niet echt bij de deur is. Ik kom wel naar de E-rally
 
Het is meer een soort van geruststelling voor mezelf om wat alternatieven voor de hand te hebben. De UMC kan bijvoorbeeld ook niet om met slecht aangesloten stopcontacten (Neuter en fase gewisseld). Maar als alles correct aangesloten en voorhanden is krijgt hij ook bij mij de voorkeur. Dus op vakantie rij ik met een frunk vol laadmateriaal rond :).

De mijne kan uitgeleend worden, maar ik neem aan dat Leuven voor jullie niet echt bij de deur is. Ik kom wel naar de E-rally

Ik heb je een PM gestuurd over juicebooster.
 
Hi,
Weet iemand een uitstekend hotel in Antwerpen waar je ruim kan parkeren én opladen? Betreft een weekendje weg / business trip eind dit jaar. Thanks

Lindner Hotel in de buurt van het centraal station met eronder een parking van Interparking. Voor het parkeren gelden de normale tarieven, en het laden is gratis (op de -2 zijn 2 voorbehouden plekken die zelden ge-ICEd zijn). Op Chargemap.com staan ze aangegeven.
Wanneer de auto volgeladen is zou ik hem verplaatsen naar de -7 waar de politiewagens staan en naast een Porsche 911 onder een zeil is altijd een veilig plaatsje beschikbaar.
 
In Juni verblijf ik een weekje in Hotel Metropole te Brussel. Nu zoek ik een goede parking mét laadfaciliteit. Er worden 3 parkings in de buurt aangeraden (Alhambra, Munt of de Brouckère). Helaas nergens een vermelding over eventuele laadfaciliteiten. Ken iemand deze garages hier? Zijn ze toegankelijk met een S, of kan ik maar beter met de ICE gaan?